Тип урока – комбинированный. Это первый урок, пятой главы.
В этом классе я преподаю второй год. В группе 14 учеников, из них 4 отличника , 4 хорошистов, 6 учащихся средних способностей.
Перед собой я поставила следующие цели:
дать учащимся информацию о понятии космической гонке ,
формировать умения диалогической речи и аудирования на основе тематики
активизировать лексику, развивать навыки устной и письменной речи, логическое мышления,торческие способности
применить полученные знания и умения на практике с последующим
выходом на монологическое высказывание по теме
учить учащихся пользоваться изученным лексическим и грамматическим
материалом
учить работать над развитием умений аудирования;
практиковать обучающихся: в умении вести беседу по заданной теме, задавая вопросы и отвечая на них, в умении переводить с английского на русский язык
развивать навыки аудирования, письма, чтения и говорения
вызвать интерес к техническим наукам
привитие любви и бережного отношения к окружающей среде
Цели решались комплексно. Считаю я добилась целей урока и во времени уложилась .
Для раскрытия главного материала использованы методы обучения:
наглядно- иллюстративный, словесный, продуктивно- познавательный – при объяснений нового материала
Частично- поисковый - при выполнений самостоятельной работе учащихся
Стратегия мышления – при выполнений творческих работ
Репродуктивный - при закреплений нового материала
Беседа – на уроке предпологает повествование диалог между учителем и учащимся по вопросам учителя, рассуждение уч-ся по теме умение обобщать и делать выводы
На уроке были использованы разные формы работы : индивидуальная,
фронтальная, групповая.
Контроль проверки, оценки знаний был организован с помощью ТСО \таблицы,схемы, карточки тесты\
Учебный кабинет был использован максимально. Ребята справились, по мере способности, со всеми видами работ. На уроке была хорошая психологическая атмосфера, она поддерживалось учителем и учащимся.
Работоспособность учащихся на уроке была высокая. Был подготовлен словарный диктант.\при экономии времени\. Отклонении от плана на уроке не было, поставленные на этом уроке задачи были выполнены .
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Aims : to introduce pupils new words, to test the assimilation of new and previously learnt grammar material /adjectives/; to control students’ skills in speaking, listening according to the theme
Objectives:
educational: - to introduce the topic of space through personal responses;
- organize the work to update the vocabulary and grammar skills;
- to teach students to use the vocabulary and grammar studied material
developing:
to give practice in summarizing points in a text practice of students:
to develop the ability to carry on a conversation on a given topic, asking questions and answering them;
to develop the ability to translate from English into Russian;
to develop pupils reading, speaking, listening, writing abilities
up-bringing: to bring them up to infuse interesting to the science of space
- a sense of love for their country and be a patriot of homeland.
a/ How do we make the negative form of these adjectives? Put each word into the correct word.
happy possible employed patient honest certain tidy legal comfortable popular helpful
im- 2. il- 3. dis- 4. un-
b/ Find the mistakes an each sentence.
1.I read an interesting media article while I was waiting at the dentists’.
2. It is unlegal to write things about people in the newspapers which are not true.
3. I think some news papers employ some very unhonest journalists.
4. The Daily News is my dad’s favorite magazine.
5. Every Saturday night I go to the cinema to watch a good interview.
6. I like going to the cinema , but the seats are terrible discomfortable.
7. I’m not surprised that some celebrities get very ilpatient with journalists.
8. People are fascinated /очаровывать/ by the lives of famous like Mel Gibson.
9. ‘Titanic’ was on of the most unpopular films of all time.
10. Some famous people do not like to take interviews to film stars.
2/ grammar
a/ Present Perfect Continuous or Present Perfect /
1.Steven Spielberg has been working on a film. It should be out next autumn.
2.I don’t believe it! They‘ve offered me a part in the film.
3.She’s starred in over thirty films.
4.I’ve been reading a book about the life of David Beckham. I can’t put it down.
5. A British film company has been making a film in my village. Every in the village wants to be in it.
6. They’ve just finished preparing the stage for to night’s Robbie Williams concert.
7.Have you been watching that new comedy series on TV? It’s hilarious.
8. All my friends have seen the Harry Potter films.
9.Mr. Jackson has been giving interviews all morning.
10. Have they finished their new album, yet?
b/ How do we form the comparative and superlative form of these adjectives? Put each adjectives in to the correct form.
little popular good comfortable hot big cold bad helpful tasty happy shy
I II III IV
-er / -est -ier / -iest more / the most irregular
We have practiced the negative adjectives and the usage of Perfect tences. And also we come to a conclusion that you can easily practice English grammar forms using in speaking. So students, let’s continuous our lesson.
4/ Introduction, explanation, primary consolidation of the new material. 14 min.
a/ warm up
Now students lets write down as many words and phrases connected with space
Moon stars
meteor astronomy
rocket spaceship
universe
b/presentation
The Space Race was a term used during the Cold War when the West and the USSR were racing to be the first in space, on the Moon etc.
Differences between the USSR and the USA
1. On the 12 th of April 1961 at 9.07 of Moscow time the first flight of the human to space began from the famous Gagarin’s word ‘Poexali’ (Let’s go)
1. In 1969 on July 21 Neil Armstrong the first man on the moon was to land on the moon and he made out to the surface of the moon.
1. June 16, 1963 on the ship "Vostok-6") first flew in space (and for the next two decades, the only) woman in space - Valentina Tereshkova.
Similarities
1.On the 4th of October, 1957 the first in the world manned spacecraft ‘Sputnik 1’ was launched into space.
February 1, 1958, after several failed attempts, the United States was able to launch its artificial satellite - "Explorer-1."
1/ In August 1960 a ship with the first ‘investigators’ – dogs Belka and Strelka was launched "Sputnik-5".
1/ In the USA on the 31st of January in 1961 a spacecraft with the first passenger chimpanzee was launched. Ham returned alive.
USSR The SPACE RACE USA
differences similarities differences
ADVANTAGES
Space exploration
The leading position of the U.S. and the USSR in the space sector
Developed Aerospace Electronics
communication satellites, weather satellites
development of military technology
DISADVANTAGES
danger to peace
Political split between two powers, the USA and the USSR
Environmental pollution
the rockets as weapons with nuclear warheads
КОСМИЧЕСКАЯ ГОНКА
ПРЕИМУЩЕСТВА НЕДОСТАТКИ
Освоение космоса угроза мировой войны
Лидирующие позиции США И СССР Политический раскол двух держав
В этой сфере ухудшения природных условии:
развивались авиакосмическая техника и электроника азоновые дыры
спутники связи, метеорологические спутники и т.д.
Now students lets watch the video about Kazakh spaceman T.A.Mussabayev. Before reading the text look at the board and repeat after me the words.
Unknown words:
exact path –точный путь
fairly- совершенно
confident - уверенный
collide - сталкиваться
collision - столкновение
extinct – вымерший
5/ Speech drill exercises: 16 min.
a/ SB. Ex. 1,2,3 p 44,45
b/ Listening TB
6/ Giving homework: WB. Reading p 30 /orally/ 2 min
7/ Marking 2 min
- I am satisfied with your work. You really did your best today. Well done.
I`ll give you …….
8/ Reflexion 2 min
T – Do you like our lesson? What did you like most of all? Why?
What marks do you deserve? Why?
P1 ……, P2 ……, P3 ……, P4 ……
The lesson is over, you may be free.
b/ Find the mistakes an each sentence.
1.I read an interesting media article while I was waiting at the dentists’.
2. It is unlegal to write things about people in the newspapers which are not true.
3. I think some news papers employ some very unhonest journalists.
4. The Daily News is my dad’s favorite magazine.
5. Every Saturday night I go to the cinema to watch a good interview.
6. I like going to the cinema , but the seats are terrible discomfortable.
7. I’m not surprised that some celebrities get very ilpatient with journalists.
8. People are fascinated /очаровывать/ by the lives of famous like Mel Gibson.
9. ‘Titanic’ was on of the most unpopular films of all time.
10. Some famous people do not like to take interviews to film stars.
2/ grammar
a/ Present Perfect Continuous or Present Perfect /
Steven Spielberg _____ on a film. It should be out next autumn.
a/ has been working b/ have worked
I don’t believe it! They ________ me a part in the film.
a/ ‘ve been offering b/ ‘ve offered
She ______ in over thirty films.
a/ ’s starred b/ ‘s been starring
4. I _________ a book about the life of David Beckham. I can’t put it down.
a/ has been reading b/ ’ve been reading
5. A British film company _______ a film in my village. Every in the village wants to be in it.
a/ has been making b/ have made
6. They ______ preparing the stage for to night’s Robbie Williams concert.
a/ ‘ve been finishing b/’ve just finished
7. _________ that new comedy series on TV? It’s hilarious.
a/ Have you been watching b/ Has you been watching
8. All my friends _____ the Harry Potter films.
a/ has been seeing b/ have seen
9. Mr. Jackson _________ interviews all morning.
a/ has been giving b/ have given
10. _________their new album, yet?
a/ They have finished b/ Have they finish
Самоанализ урока
английского языка учителя школы –лицея №59
В.А.Ахметовой
Тема урока «Космические гонки».
Тип урока – комбинированный. Это первый урок, пятой главы.
В этом классе я преподаю второй год. В группе 14 учеников, из них 4 отличника , 4 хорошистов, 6 учащихся средних способностей.
Перед собой я поставила следующие цели:
дать учащимся информацию о понятии космической гонке ,
формировать умения диалогической речи и аудирования на основе тематики
активизировать лексику, развивать навыки устной и письменной речи, логическое мышления,торческие способности
применить полученные знания и умения на практике с последующим
выходом на монологическое высказывание по теме
учить учащихся пользоваться изученным лексическим и грамматическим
материалом
учить работать над развитием умений аудирования;
практиковать обучающихся: в умении вести беседу по заданной теме, задавая вопросы и отвечая на них, в умении переводить с английского на русский язык
развивать навыки аудирования, письма, чтения и говорения
вызвать интерес к техническим наукам
привитие любви и бережного отношения к окружающей среде
Цели решались комплексно. Считаю я добилась целей урока и во времени уложилась .
Для раскрытия главного материала использованы методы обучения:
наглядно- иллюстративный, словесный, продуктивно- познавательный – при объяснений нового материала
Частично- поисковый - при выполнений самостоятельной работе учащихся
Стратегия мышления – при выполнений творческих работ
Репродуктивный - при закреплений нового материала
Беседа – на уроке предпологает повествование диалог между учителем и учащимся по вопросам учителя, рассуждение уч-ся по теме умение обобщать и делать выводы
На уроке были использованы разные формы работы : индивидуальная,
фронтальная, групповая.
Контроль проверки, оценки знаний был организован с помощью ТСО \таблицы,схемы, карточки тесты\
Учебный кабинет был использован максимально. Ребята справились, по мере способности, со всеми видами работ. На уроке была хорошая психологическая атмосфера, она поддерживалось учителем и учащимся.
Работоспособность учащихся на уроке была высокая. Был подготовлен словарный диктант.\при экономии времени\. Отклонении от плана на уроке не было, поставленные на этом уроке задачи были выполнены .