2. Введение в коммуникативную ситуацию урока. 2.1 Постановка цели урока и определение темы урока 2.2 Фонетическая зарядка 2.3 Речевая зарядка 2.4 Отработка лексических навыков. Загадки по теме «еда» 2.5 Какое слово лишнее? | Помогает учащимся сформулировать тему и цель урока. Привлекает внимание детей к рисунку, включает детей в беседу. Задает вопросы по теме «Еда» | Look at the picture on the screen. What can you see? What are we going to talk about today? Yes, you are right. We continue to talk about food today. Look at the picture on the screen. Who are they? You are quite right! They are the Barkers. What are they doing? - Посмотрите на слайд. (На слайде логическая цепочка … - lunch – dinner - supper) . - Какое слово пропущено? Как вы думаете, почему я его пропустила? О чем мы будем сегодня говорить на уроке? Составьте предложение из слов “The Barkers, breakfast, have” - это и будет темой нашего урока Right you are! They are having breakfast now. Look at the picture again and say what there is on the table. Well done! - Now, look at the blackboard, please. Послушайте и повторите эту рифмовку за мной. Listen and repeat after me all together, Please! I like honey on my bread, I like salad, I like eggs. I drink water all day long. All these things make me strong. - Very good! Now, let’s read it happy and loudly all together, please. Answer my questions! -What food do you like? -What food don’t you like? -What is your favourite food? -What do you like to eat for breakfast? - What do you like to drink for breakfast? -What is healthy food for you? - Do you like tea with lemon ? - What vegetables do you like? Now guess the riddles. It is yellow, not sweet. I drink tea with it. (a lemon) It is yellow and long. Monkeys like to eat it. (a banana) It is orange and long. Rabbits like to eat it. (a carrot) It is green, big and round. Rabbits like it. (cabbage) To smile in the photographs we say “—-” (cheese) Mickey Mouse likes it very much. ( cheese) They are red, green, and yellow. They are round and sweet. (apples) Which word is odd out? cabbage, meet, tomato, potato milk, cheese, butter, bread fish, tea, coffee, juice, milk apple, cake, banana, orange an apple, a banana, an orange, honey. | Предполагают, о чем будут говорить на уроке. Включаются в беседу о том, кто изображен на рисунке и чем они занимаются. The Barkers are eating. It’s breakfast. There are fruits, sandwiches, coffee, porridge are on the table. Называют, какие продукты есть на столе, используя обороты there is\ there are. Повторяют рифмовку за учителем Отвечают на вопросы учителя Читают и отгадывают загадки Находят лишнее слово и объясняют | Cлайды № 1-5 Слайд №6, хоровая работа Фронтальная работа Слайд №7 Слайд №8 |
Основной этап 3.1 Отработка навыков чтения 3.2 Выполнение задания после текста 3.3 Работа с лексикой | Привлекает внимание детей к чтению и выполнению задания | Чтение ex. 4 (а),p. 29 -Read the text and do the tasks. / Прочитайте текст и выполните задания. 1.What does Margaret make for breakfast? 2.What does her husband like for breakfast? 3.Does John like cornflakes with milk? 4.What do the Barkers drink? 5.Do the Browns like pizza? 6. What sandwiches do they like? Выберите те фразы, которые соответствуют тексту Finish the sentences, please. Вкуснотища – Very good! Пищу называют – food. Это вовсе не каприз, сыр мы называем – cheese. Мясо жарится, шкварчит, мясо по-английски – meat. Масло нужно всем ребятам. Масло по-английски – butter. Без соли борщ не лезет в рот. Соль по-английски – просто salt. Ведро воды не принесете? Вода, водичка будет – water. Слива тут и слива – там. Слива по-английски – plum. Виноград мы съели весь. Виноград – иначе grapes. | Читают текст и выполняют задания по тексту | СD к учебнику (аудиозапись № 106) |