I.Первый этап. Организационный момент, постановка учебной задачи 6 мин | Эмоциональный настрой учащихся на работу с использованием материала по теме, угадывают тему Goodmorning, children! Look to the things on the table, What is the topic of our lesson? Children, let’s guess our professions, today you are a mechanic, hang it on the board with magnets Well done, great! Nice! Goodofyou! Excellent! (Вешаю корону, угадавшему слово ученику, повторяем слово и клеим рисунок с профессией магнитом на доску и отрабатываем произношение после каждого угадавшего слово и так проделываем каждое слово) let’srepeat A secretary (телефон) A factory worker (станок) A baby-sitter (2 куклы) A builder (кирпич) A computer programmer (мышка)A bank clerk (деньги) A hairdresser (расческа)A cashier (чеки) a mechanic, a shop assistant All of you have its own profession. Congratulations! Sit down, take your seats! Kids, tell me the aims of our lesson! | Просмотр предметов на столе, ответ на вопрос, выработка на личностно-значимом уровне внутренней готовности выполнения нормативных требований учебной деятельности. Ребята называют все профессии, вешают на доску, получают роли. A secretary (телефон) A factory worker (станок) A baby-sitter (2 куклы) A builder (кирпич) A computer programmer (мышка)A bank clerk (деньги) A hairdresser (расческа)A cashier (чеки) a mechanic, a shop assistant The aims are: 1.to play role games 2.to talk about professions, pocket money 3.to practice grammar tests | Познавательные УУД Регулятивные УУД Личностные УУД Коммуникативные УУД |
II. Второй этап – деятельность учащихся в рабочих зонах. Этап обобщения и систематизации знаний 9 мин на каждую станцию с переходом на другую | Работает с первой группой по карточкам в парах. Зона работы с учителем (взаимооценка ) Составить диалог по теме "Профессии" (Описатьоднуизпрофессий ) What would you like to do after school graduation? -I’d like to (действие)…………………………………… -What job are you going to do? -I’m going to be (вашапрофессия) a …………………. -Why do you want this job? In my opinion, it’s (2 отрицательныхприлагательных) a……..…. and …….….job. -I see your point. To my mind, it’s (2 положительныхприлагательных)……………..… and ……….…………. job. Оцените работу Выдает задание второй группе: Зона онлайн Выполните задание в приложении https://onlinetestpad.com/hnbztrye7qouy Запишите количество баллов и оценку Консультирует учащихся. Выдает задание третьей группе: Зона групповой работы Выбрать любую картинку Наклеить на ватман Выбрать все словосочетания по теме по типу работы 1. Jobs in the service industry 2. Work in the entertainment industry 3. Office jobs 4. Outdoor and caregiver jobs To perform cleaning tasks, to help kids with their homework to prepare food, to walk dogs, to wash pets, shop assistant,waiter/waitress,dogwalker, toy store,fast food restaurant, ice-cream shop, to entertain children or animals, to find an acting job at a community theatre, to start out singing at local events, to have talent,actor, singer, the film industry, to input information into a computer, to print out documents to make photocopies to do computer work, to take care of young children, to mow lawns, to run errands, baby-sitter, tutor,camp counselor, amusement park summer camp Описать по плану Повесить постер на доску Учитель оценивает работу. Консультирует учащихся, исправляет ошибки. | 1.Наибольшие затруднения, работают в парах по карточкам. What would you like to do after school graduation? -I’d like to repair cars and other vehicles. -What job are you going to do? -I’m going to be a mechanic. -Why do you want this job? In my opinion, it’s a difficult and tiring job. -I see your point. Tomymind, it’san interestingand well-paidjob. 2. Процент, правильность и оценка выполнения заданий появляются автоматически в приложении. 3.Учащиеся третьей группы работают самостоятельно Например, 1. Jobs in the service industry to perform cleaning tasks to help kids with their homework to prepare food to walk dogs to wash pets shop assistant waiter/waitress dog walker toy store fast food restaurant ice-cream shop Describing: I’like to describe picture 1. The picture shows us a man. The man is young. The man is about 20 years old. He is a waiter He has got short hair. He is wearing a T-shirt and trousers. He is working at fast food restaurant. I like this photo because the atmosphere in the picture is calm and friendly. | ПознавательныеУУД РегулятивныеУУД Коммуникативные УУД ЛичностныеУУД |
Физминутка 3 минуты | После 1 круга проводится физминутка“Peoplework” После 9 минут работы ребята меняются станциями | Дети поют, повторяют движения “Peoplework” Nigel Naylor, he’s a tailor, he makes trousers, suits and shirts. Penny Proctor, she is a doctor, comes to see you when it hurts. Peter Palmer, he’s a farmer, he’s got cows and pigs and sheep. Wendy Witter, babysitter, minds the kids when they’re asleep People work in the country, people work in the town People work day and night to make the world go round. Mabel Meacher, language teacher, teaches English, French and Greek. Gary Gummer, he’s a plumber, call him when you’ve got a leak. Patty Prentice, she’s a dentist, keeps your teeth both clean and white. Ronnie Ryman, he’s a fireman, comes when there’s a fire to fight. People work in the country, people work in the town People work day and night to make the world go round. | |