Оргмомент | 1 мин | Good morning, dear! I'm glad to see you! We have got some guests today. Let's greet them, too. Check, please, if you are ready to our lesson. (проверяет готовность обучающихся к уроку) I see everybody is ready. Sit down, please. Who's away? Thank you. | | Good morning! We are glad to see you too! Good morning, dear guests! (проверяют свою готовность к уроку) ..... is (are) away. | Организация актуализации требований к уч-ся со стороны учебной деятельности | Регулятивные: волевая саморегуляция Личностные: смыслообразование Коммуникативные: планирование учебного сотрудничества с преподавателем и со сверстниками |
Актуализация знаний | 2 мин | What about your mood? Is it good or bad? I see not everyone has a good one. Maybe it is because of the weather today? Look through the window and say what you think about the weather today. How likes the weather today, raise your hands! Yes, the weather is not so good, but it's autumn, when it is cold, windy and rainy. Now you will get some stickers and assessment sheets. Stickers are of different colours. After every task I give to you you will give to yourself a mark with a sticker. If you like your job very much, take a red sticker; a yellow sticker – for a good job, a green one - if you don’t like your job very much, and blue stickers – for a bad job. But I’m sure you will work very good today and we don’t need green stickers today at all. | | Описывают погоду Поднимают руки те, кому нравится погода | Умение осознанно строить высказывания в устной форме | Личностные: формирование ценностных ориентиров в учебной деятельности на основе развития познавательных интересов Коммуникативные: умение выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации |
Фонетическая зарядка | 2 мин | Look at the screen. It's a tongue- twister. Listen and read. Get up, little Freddy. Breakfast is ready; Butter and cheese, All that you please. Milk and bread For little Fred. Tea and jam For brother Sam. Now repeat after me! Pay your attention to the sounds [e] and [i:]. Now read it as quickly as you can. Well done! Give a mark to your reading with a sticker. | ПК, мультимедийный экран, проектор | Читают скороговорку медленно . Читают скороговорку быстро. Оценивают свое чтение наклейками. | Создание условий для включения обучающихся в учебную деятельность | Регулятивные: планирование своих действий; оценивание степени успешности достижения цели Личностные: мотивация учения Коммуникативные: использование речевых средств в соответствии с ситуацией |
Определение темы и задач урока | 2 мин | Well, let’s play a game! Look at the screen. Match food with the letters. Took a card with the letter and place it on the blackboard. Do you know these words? When do we say so? Think, what could be a topic of our lesson. He loves jelly! We've already known some food, but any of them still no. What do you think what will we do in our lesson today? Yes, you are right. We will remember some words and expressions that we've already learnt and will know some new. | ПК, мультимедийный экран, проектор | Собирают слова Yummy! Yuk! Food. We'll learn some words to the topic "Food" | Самостоятельное формулирование темы и задач урока | Регулятивные: Постановка учебной задачи на основе соотнесения того, что уже известно, и того, что следует изучить. Личностные: формирование ценностных ориентиров в учебной деятельности на основе развития познавательных интересов Коммуникативные: Использовать речевые средства в соответствии с ситуацией |
Изучение новых знаний и способов деятельности Первичная проверка понимания изученного Закрепление пройденного материала Физминутка Применение изученного материала | 5 мин 5 мин 5 мин 1 мин 5 мин 10 мин | Open yours book , page 42. What can you see here? Let’s say the words that we already know. Now let’s read all the red words in the ex. 1. Let’s translate them. Good job! Now look at the screen. There is a song with our words. Let’s sing! Well done! Did you like your work? Give you a sticker. OK. Next task is ex. 2. Who are these girls? What are they talking about? And what is your favourite food? And yours? I don’t like sandwiches. And you? Look at the screen. (правило) Обратите внимание, когда мы говорим про кого-то в единственном числе, мы прибавляем окончание –s к глаголу. Repeat after me! (на доске) I like He likes She likes It likes I don’t like He doesn’t like She doesn’t like It doesn’t like Look at the screen. Some cartoon characters came to us. Look and say what food they like and don’t like. What do you think about Katya’s job? A sticker of what colour should she take for herself? Let’s have a rest! One, one, one- Little dogs can run! Two, two, two- Little cats can see you! Three, three, three- Little birds can fly to the tree! Four, four, four- Little mice are on the floor! Five, five, five- Dinosaurs are alive! Do you know, there is “good food” and “bad food”? “Good” food is called “healthy”, and “bad” food is called “unhealthy”. Вешает карточки на доску. Say, please, what food is healthy and what food is unhealthy. Is Masha right? Well done! Give a sticker for your job. We go on then. So we know now that there is healthy and unhealthy food. And are you healthy eaters? Let’s find it out! I will separate you in 2 teams. Choose who will be a captain of your team. Each of them becomes some pictures with food and sheets that must been filled with your favourite food. Every student chooses a pics with your favourite food, colour it and put it opposite your name in the list. When every team members are ready, raise your hand. Are you ready? So let’s find out your results. A tick for healthy eaters A cross for unhealthy eaters. The captain gives a mark for each member. | ПК, мультимедийный экран, проектор, аудиоприложение ПК, мультимедийный экран, проектор ПК, мультимедийный экран, проектор Картинки с изображением еды Листы с заданием для каждой команды | Food Называют слова, который уже знают. Читают слова за учителем. Переводят слова. Поют песню. Оценивают свою работу при помощи наклеек. Lulu and Maya. About their favourite food. Отвечают на вопросы учителя. Повторяют за учителем. Выполняют задание Оценивают работу одноклассников. Выполняют движения. Распределяют карточки на 2 группы I think … is healthy food. Yes, she is/ no, she isn’t. Оценивают свою работу Делятся на две команды и выбирают капитана. Каждый участник выбирает картинку с изображением любимой/ нелюбимой еды, раскрашивает ее и клеит напротив своего имени в списке. Каждый по очереди рассказывает про одного из участников команды. Капитан команды делает вывод. Капитан оценивает работу каждого члена команды. | Умение осознанно строить речевое высказывание в устной форме; выбор наиболее эффективных способов решения поставленной задачи; рефлексия способов и условий действий. | Регулятивные: Выдвижение версий; выбор средств достижения цели; оценка степени успешности достижения цели по известным критериям Личностные: ориентация в социальных ролях и межличностных отношениях; нравственно- эстетическое оценивание Коммуникативные: умение выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации |
Подведение итогов учебного занятия. Рефлексия | 1 мин | So you have done today a lot of work. What do you think if the lesson was interesting or boring? Вспомните, какие задачи мы ставили с вами в начале урока. Как вы считаете, достигли ли мы их? Трудно ли было вам справляться с заданиями? Понравился ли вам наш сегодняшний урок? I liked your work today too. I would like to give you some marks for your work. The lesson is over. Good bye! | | Отвечают на вопросы учителя | Рефлексия способов и условий действия | Регулятивные: оценка степени успешности достижения цели по известным критериям Личностные: смыслообразование Коммуникативные: умение выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации |