Лондона, части Великобритании”, кроссворд, аудио, видеозаписи
Цели урока:
Познавательный аспект – знакомство с географическим положением страны и её столицы
Развивающий аспект – развитие умения извлекать информацию о культуре страны из лекции, развитие умения понимать наглядные пособия, работать по карте.
Воспитательный аспект – воспитание уважительного отношения к культуре данной страны, более глубокое осознание культуры через символы страны.
Учебный аспект – формирование лексических навыков говорения.
Сопутствующая задача – развитие умения читать, понимать на слух с целью извлечения информации, обобщать новую информацию с помощью игр, отгадывания кроссворда.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Лондона, части Великобритании”, кроссворд, аудио, видеозаписи
Цели урока:
Познавательный аспект – знакомство с географическим положением страны и её столицы
Развивающий аспект – развитие умения извлекать информацию о культуре страны из лекции, развитие умения понимать наглядные пособия, работать по карте.
Воспитательный аспект – воспитание уважительного отношения к культуре данной страны, более глубокое осознание культуры через символы страны.
Учебный аспект – формирование лексических навыков говорения.
Сопутствующая задача – развитие умения читать, понимать на слух с целью извлечения информации, обобщать новую информацию с помощью игр, отгадывания кроссворда.
Ходурока
The beginning of the lesson
Приветствие
-Goo d morning, children. I am glad to see you. How are you today? Who is on duty today? Who is absent today? What date is it today? What day of the week is it today? What season is it now? let’s start our lesson. First of all let’s listen to the anthem
Today I’d like to tell you about the UK of Great Britain and Northern Ireland.
2. Введениеновойтемы
The UK of Great Britain and Northern Ireland
Children, look at the blackboard. Listen, please the name of the country “ The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland”. Let’s repeat all together.
3.Проверкадомашнегозадания
Now, pupils, let’s check your homework
4. Фонетическаязарядка
Let’s read the new words and expressions of the lesson. ( open your books on page 166 ex.1)
Р
Look at the map, please.
Great Britain is situated on the British Isles.
In the north G.B. is washed by the Atlantic Ocean and in the east of Europe G.B. is washed by the North Sea.
-Repeat all together, please: the Atlantic Ocean, the North Sea.
England
The capital of England is London. Magic England has beautiful landscapes. England is a country of red roses.
Wales
The capital of Wales is Cardiff. There are many daffodils in the Wales Valleys
Scotland
The capital of Scotland is Edinburgh. It is famous for bagpipers. Some men wear kilts. A thistle is the symbol of Scotland.
Northern Ireland
The capital of this country is Belfast. Ulster is an old name. The symbol is a shamrock and a red hand.
5. Развитиеречи. ( скороговорка)
And now , let’s repeat our tongue twister.
6. Аудирование. (p.166 ex. 2)
Listen to the dialogue and match the countries with their national flowers.
England the shamrock
Wales the daffodil
Scotland the rose
Ireland the thistle
7.Чтение
Now, open your books on Page 168 ex. 3. Read the dialogue and answer the questions.
8. Игра:
Today we shall have a competition “Who is quicker?”
Кто знает ответ поднимает руку. 1. Find the right capital of the countries.
(слайд 16)
2.Connect two parts of these words ( Station. Road., Opposite, Left, Right, . Between)
(слайд 17)
3. Answer my questions: (слайд 18)
What is the name of the famous clock in London? ( it is Big Ben)
Where does Big Ben stand? (B. B . stands near the Houses of P.)
How often can you hear Big Ben? (you can hear B.B. every hour)
Where do the Houses of Parliament stand? ( they stand beside the river Thames)
What was built by King Edward in 1065? ( W. A. was built by King Edward in 1065)
Does the queen of Britain live in Tower? ( No, she doesn’t. She doesn’t live in the Tower)
Where does the Queen stay when she is in London? ( she stays in Buckingham Palace)
Where does the coronation of all British Kings and Queens take place? (the coronation takes place in W. A.)
What places in London do you like to visit? ( I like to visit…)
9.Физкультминутка.
Are you tired? Let’s have a rest. (If you happy.)
10. Письмо
Open your copybooks
11. Чтение
Open the books on Page 170 Ex. 7 .Read the end of the conversation and check your ideas.
12. Социокультурная информация
The Stone of Destiny – Камень судьбы.
По преданию камень судьбы был привезен из Святой земли более четырех тысяч лет тому назад. На протяжении веков все шотландские короли короновались на Камне судьбы. Более семисот лет назад, в ХIII веке, английский король Эдуард I похитил этот священный камень у шотландцев, надеясь что без него они не смогут короновать своих правителей и воинственная Шотландия, наконец, утратит независимость. Камень был привезен в Лондон в Вестминстерское аббатство и помещен под королевский трон.
С тех пор все короли Англии короновались на этом Камне. Однако Эдуард ошибся: похищение Камня только подогрело ненависть шотландцев к завоевателям, война между ними продолжалось еще много лет, и шотландцы не раз предпринимали попытки вернуть похищенную реликвию.
13. Рефлексия
-And now it’s time for you to answer my questions.
Tell me, please, the full name of the UK.
How many parts does the UK consist of? Name them.
What is the biggest part of the UK?
What is the symbol of England?
What is the symbol of Scotland?
What is the symbol of Wales?
What is the symbol of Northern Ireland?
Who knows the capital of England?
14. Объяснениедомашнегозадания
Children, your homework is EX. A, B. on page 171
15. Подведение итогов.
So, pupils, we have worked a lot. I liked your work. Thank you for your activity today. Your marks are…
Mind the clock And keep the rule: Try to come In time to school.