kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Школа №18 А.Курмантаева учительница английского языка Маханова Райхан

Нажмите, чтобы узнать подробности

Планирование урока на  тему Teenagers. Цели развить у учеников критическое мышление и использовать модальные глаголы и развивать речью

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Школа №18 А.Курмантаева учительница английского языка Маханова Райхан»

Form

10

Subject:

English

Theme:

Teenage problems

Main idea:

To develop speaking and thinking critical

Aims:

To introduce with modal verbs. To be able to give advices. To be able to use modal verbs to speaking.

Time


Teacher`s activity


Student`s activity


Resources


2 min

Answer the questions

  • Good morning! Beautiful world. It’s a new day again. And I wish you and me a good luck for our lesson!

  • Who is on duty today?

  • What was your home task?

They ask about weather, about season and homework.


1 min

Divide to the four groups.

They divide in to four groups.


3 min

Warming up! Sing a song with KARAOKE.


They sing a song.


10 min

“Clean the blackboard” strategy . They make questions about English speaking countries and write to the blackboard, the teacher clean the blackboard with right answers.

They answer the questions about English speaking countries.


A5, markers.

10 min

New words:

  • BULLING –иcпугать,

  • CHEATING –обманывать,

COMEDY- комедия,

  • DIET-диета,

  • EMBARRASSED- смущенный

  • MARKS-оценки,

  • MOOD-настроение,

  • PANIC-паника.

Grammar:

You can use should, ought, and shouldn`t to give advice and warnings.

You should try to ignore them.

They shouldn`t copy your work.

What should I do?

  • Should and ought to have same meaning. They are not as strong as must and have to.

  • - There is no to between should and the main verb: ought is followed by to+ infinitive.

  • - The negative form oughtn`t to less common that shouldn`t.

They oughtn`t to copy your work.

- We can use had better instead of should when something is important now.

  • You`d better tell a teacher or your parents.

They`d better not do it any more.

They pronounce the new words with emotion.


5 min

Page” strategy. They read and give an advice to the friend.


They do these tasks.


5 min

Mind map” strategy. They make mind map to theme teenagers. What do they like? What do they do? What do they Drink? Etc.

They do mind map.


3 min

Work with talent pupils.

They play role game about hotel reception.


1 min

Assesment



1 min

Homework

  • TO WRITE ESSAY ABOUT MY DREAM IN THE FUTURE.


3 min

Feedback

They click about a lesson.









Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 10 класс

Скачать
Школа №18 А.Курмантаева учительница английского языка Маханова Райхан

Автор: Маханова Райхан Қайыпназаровна

Дата: 02.03.2017

Номер свидетельства: 397243


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства