Организационный момент |
Good morning, children! Please stand in a circle and smile at your classmates. Take your seats, please. | Good morning, Good morning, Good morning, to you. Good morning, Good morning, I am glad to see you. |
Погружение в тему |
Please, look at the screen (Gogo). What do you think what we are going to speak about? Ok! And open your textbooks p. 103, 104 and look at the picture. What do you think who will be our hero today? Yes, you are right. На английском языке слово часы переводится по-разному watch - часы, которые носят на руке, clock – часы, которые не носят на руке. Если мы забудем часы дома, а нам надо будет узнать время, то с каким вопросом мы обратимся к собеседнику? | Today we are going to talk about the time and daily life of Dino. Который час? |
Целеполагание |
Let’s translate this sentence. Попробуем сделать это сами. Вначале вспомним, как образуются вопросительные предложения. Как на английском будет слово какой, который? Время Каким словом можно заменить это слово? Какое слово связку мы будем использовать в данном случае? Следовательно, о чем мы будем говорить на уроке? Цель нашего сегодняшнего урока научится определять и называть время на английском языке и рассказывать о своем распорядке дня. So, the theme of our lesson is “What’s the time” | После вопросительного слова ставим вспомогательное, затем подлежащие, сказуемое, и потом второстепенные члены предложения. What Time It Is О времени. About the time |
Речевая разминка |
Let’s listen and read the poem “Tick-Tock” | Tick- tock, tick- tock, Little Dino, Play and walk! Says the clock |
Повторение изученного материала |
When we speak about the time, we use the numerals. Let’s play the game “guess the numerals”. | Is it two? Yes it is/ No it isn’t |
Проверка домашнего задания |
Today we’ll visit Dino. Last lesson we learned about Tiny. What can you tell about him? Who wants to tell about Tiny? | Tiny is a gnome. He lives in a fairytale forest. He has very big ears. Tiny has a sweet tooth. He likes cakes, ice-cream, sweets, chocolate and jam. Tiny likes to play computer game, listen to music, and ride his scooter and roller skate. |
Введение новой темы |
Do you like to visit your friend? Do you like to speak with your friends? Do you want to visit Dino and learn about Dino’s daily life? Today we’ll visit Dino. Let’s go! | Yes, of course Yes, of course Yes, of course |
Введение речевого образца |
At first, we must learn to tell the time. Look at the screen. (Объяснение правила). Let’s train. Open your workbooks p. 66 № 1 and write «What is the time? ». | |
Физкультминутка |
So Dino is waiting for us at three o’clock. Look at the clock. It is time to go and while we’re going we sing a song (песня «What is the time?») | «What is the time?» |
Выполнение упражнений. Работа с текстом |
So, we have come. Let’s listen what Dino’s mother tells Dino at this time. And let’s read about Dino’s daily life. Look at the exercise № 4 Let's find in the text sentences that match the pictures of Dino. | It’s seven o’clock, Dino! It’s time to get up. |
Физкультминутка |
Дайно старается соблюдать свой режим дня, но на этот раз он забыл сделать зарядку. Let's show him how to do exercises in the morning. | Head, shoulders, knees and toes, knees and toes Head, shoulders, knees and toes, knees and toes And eyes and ears and mouth and nose, Head, shoulders, knees and toes, knees and toes |
What do you do at this time? And now we have all the activities that we do every day. Let's arrange them in the correct order. | |
And now let's call a time when you usually do it. | «Карусель» |
Подведение итогов рефлексия |
So, let’s think about our lesson. What did we do today? What did you learn? | |
У каждого из вас на столе лежит яблоко, зеленое и красное. На нашу яблоню надо разместить яблочки в зависимости от вашего настроения на уроке. Зелёные – если считаете, что сделали всё на отлично, у вас хорошее настроение; красные – не справились с заданием, у вас грустное настроение. | |