Разработка заданий к тексту ''I love my collection!'' согласно таксономии Б. Блума.
Разработка заданий к тексту ''I love my collection!'' согласно таксономии Б. Блума.
Данные задания будут полезны в работе учителям образовательной школы 5 класса. Такономия Блума позволяет более детально отработать выбранный вами текст на уроке. Материал: Ваулина Ю.Е., Дули Д., Эванс В., Подоляко О.Е. «Английский в фокусе» Учебник для 5 класса общеобразовательных учреждений. Москва: Express Publishing: Просвещение, 2013. ex.4., p.40./
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Разработка заданий к тексту ''I love my collection!'' согласно таксономии Б. Блума.»
Разработка заданий
к тексту ''Ilovemycollection!'' согласнотаксономии Б. Блума
/Ваулина Ю.Е., Дули Д., Эванс В., Подоляко О.Е. «Английский в фокусе» Учебник для 5 класса общеобразовательных учреждений. Москва: Express Publishing: Просвещение, 2013.
ex.4., p.40./
1. I love my collection! /Spotlight 5, ex.4., p.40./
Hi, my name's Tom.
I'm eleven years old and I'm from London. I've got a great stamp collection! My album has got sixty - eight stamps in it. My stamps are from Japan, France, Australia, Canada and New Zealand. I like stamps because they have nice pictures. I'm proud of my collection. Stamp collecting is easy and fun.
It makes me happy.
TASKS
ПРОВЕРКА ЗНАНИЯ И ПОНИМАНИЯ ТЕКСТА
KNOWLEDGE
I. Look throw the text. Answer the questions:
1. Who's the main hero of the text?
2. What's his name?
3. Where does he live?
COMPREHENSION
II. Read the text choose the right answer
1. The boy's name is... .
a) Max b) Tom c) Andrew
2. He's from... .
a) the UK b) Canada c) Japan
3. The boy is ... years old.
a)10 b)12 c) 11
4. Tom has got a beautiful collection of ...
a) coins b) hats c) stamps
5. There are ... stamps in Tom's collection.
a) 65 b) 67 c) 68
6. His collection makes him ... .
a) sad b) happy
APPLICATION
III. Answer the questions using the map.
1. What country do you live?
2. What city/town do you live?
3. Do you collect anything? /books, hats, coins/
4. How many... /books, hats, coins/ are in your collection?
ANALYSIS
IV. 1. Why do you collect ... ? /books, hats, coins/ - /to find smth new about the world, to see the symbols of other countries/cities, to proud of.../
2. What do you feel collecting ... /books, hats, coins/ ?
SYNTHESIS
V. Complete the table:
№
answers
1
Name
2
Where he is from
3
What his collection is
4
How many /items/
5
How he feels about it
VI. Retell about your own collection using the table above.