Целеполагание Повторение лексики II Основной этап Введение и отработка лекс-ского мат-ла. Физкультминутка Рефлексия III Завершающий этап Подведение итогов, оценка деят-ти уч-ся Дом. задание | Now I want to ask you some questions about what you and your family did yesterday. -Where were you yesterday? -What did your father do yesterday? -What did your mother do yesterday? -What did you do yesterday? Well… -Do you often lose your things? -What things do you usually lose at school? -Do you lose things in other places? -Where do you lose them? -Do you always find the lost things? I see such situations happen very often. Do you think we can get our things back? Where can we find our lost things? Look at the screen! (Film) - So , let’s read these words. Now , can you help me please to find out the topic of our lesson. So, how to translate this word into Russian? Where can you see this sign? What can you do there? What are we going to talk about? - Today will talk about lost things- lost property - потерянные вещи, бюро находок. Окружающие предметы: bag, handbag, purse, wallet, camera, umbrella, keys, scarf, gloves, cap, hat, glasses, sunglasses и т. д. Материалы, из которых они могут быть сделаны: leather, metal, glass, plastic, wood, wool и т. д. Now let’s work in pairs -Look at the screen, please. You can see the things people lose . One of you chooses only one thing. And your partner has to find out what thing you lost last week You have cards which will help you to do it. Take card №1 and №2 Make mini-dialogues, in turn It `s time for fun. Do you like riddles? Find the answers. 1. It is a small thing made of plastic or leather. Women keep money there. 2. This thing is made of glass and plastic. People wear it on a hot sunny day. 3. This thing is made of metal. It helps us to open the door. 4. It is a long thing. It is made of wool. People wear it in cold weather. 5. This thing is made of glass, metal and plastic. We use it to make pictures. - Open your textbooks to page 72, please. Let’s do ex. 2 . But before to start, repeat after me some new words and translate. Look at the blackboard , please ….read the task and translate, please. Read and translate the sentences from the dialogue. Let’s do some physical exercises . Stand up! - And now…..read , please ,the task of ex. 3 -So, which is Mr Sander’s suitcase? Let’s work in pairs. I asked you to learn this dialogue by heart. But now you’ll take card №3 and read the information and make your own dialogue. You have a minute. - Now who really wants to act out your dialogues at the blackboard? - Well done! -And now let me see what you have remembered from this lesson. You have to complete these sentences in the Past Simple and translate them into Russian. I________(lose) my handbag. Where ______you______(leave) it? I________(leave) it somewhere. ______you____(ask) for help? Yes, I____. I______(go) to the Lost property office. It________(be) red. There _______(be) my keys. We_______(find) your handbag. Where___you____(find) it? You______(drop) it at the entrance Товарищи, как вы оцените свою работу на уроке . Чему научились / что нового узнали? Что показалось сложным или непонятным? Great! А теперь поставьте друг другу оценку. Оценить работу на уроке Homework: 1 подгруппа: p. 73, ex. 2 читать, переводить; новые слова в словарь; РТ p.45, ex. 1,2,3,5 2 подгруппа: p. 73, ex. 2 читать, переводить; новые слова в словарь; РТ p.45-46 Now…(names of children)… give me your diaries, please. Our lesson is over. See you on Tuesday. | Дети отвечают в Past Simple Tense и дают краткие ответы (да/нет) -I left my umbrella (book, sunglasses) in a bus (a train, in the park, in the airport, at one’s place). Показ фильма о потере вещей https://www.youtube.com/watch?v=BT5so_HFW4s ( просмотр видео до 50 секунды) Читают, переводят Дети догадываются о чем пойдет речь на уроке.(Lost things- Lost property) высвечивается картинка со знаками (Приложение 1) Бюро находок - Бюро находок На интерактивной доске изображены вещи, которые можно потерять (Приложение 2) (Работают в парах) Учащимся выданы карточки с вопросами: -Did you lose anything last week or last month? -What was it made of? - Is it a….? На экране картинки. (Приложение 3) Загадки Лексика на доске, уч-ся повторяют , переводят. …читает задание, переводит. Читают предложения, переводят … (проговаривают считалку с движениями) Слушают диалог, затем читают по ролям, переводят. Учащимся заранее выданы карточки с разными ситуациями. ( Карточка № 3) Работают в парах , cоставляют свой диалог. Затем по желанию рассказывают у доски. 4 ситуации. На доске предложения , в которых глаголы даны в инфинитиве, нужно поставить их в Past Simple и перевести пройденные на уроке лексические структуры По очереди выходят к доске , вставляют глаголы в Past Simple и переводят на русс.яз. |