kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Разработка урока на тему "Pneumonia"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разработка урока на тему "Pneumonia"

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока на тему "Pneumonia"»








Методическая разработка

открытого урока


по дисциплине

Профессиональный английский язык


для обучающихся

ІІ

курса


специальности

0302000 «Сестринское дело»





















А.Б. Султангалиева





















Ход занятия


  1. Организационный момент

T: Good morning, students! Sit down, please! I am glad to meet you. How are you?

St:

T: Who is on duty today?

St:

T: Who is absent today? ….

St:

T: What day is it today?

St: The 19th of November.

  1. Актуализация знаний, умений

T: Let’s check up your home task. What is your home task for today?

St:

T: Who wants to retell the text about «Headache»?

St:

T: Who will answer the following questions?

  • Headache is a symptom of many diseases, isn’t it?

  • Does it company measles and malaria?

  • What is a symptom of brain tumour?

  • The nouns. Give the examples to the nouns.

St:

T: Do you learn vocabulary at home? Let’s guess the crossword puzzle.



  1. What is the English for ”лечение“? (treatment)

  2. What is the English for ”перелом“? (fracture)

  3. What is the English for ”усталость глаз“? (eye-strain)

  4. What is the English for ”врожденный“? (congenital)

  5. What is the English for ”малярия“? (malaria)

  6. What is the English for ”желудочек“? (ventricle)

  7. What is the English for ”свинка“? (mumps)

  8. What is the English for ”головная боль“? (headache)

  9. What is the English for ”гипертония“? (hypertension)

  10. What is the English for ”сердце“? (heart)



  1. Изучение нового материала

А) краткое изложение основных правил темы.

T: Now, let’s begin our new grammar material. As you see, the theme of our lesson “Pronouns”.


  • Личные местоимения (Personal pronouns) – употребляются вместо существительных.

Personal pronouns

Subjective case

Именительный падеж

Objective case

Объективный падеж

I

Я

Me

Мне, меня

He

Он

Him

Его, ему

She

Она

Her

Ее, ей

It

Оно (он, оно)

It

Его, ему, ее, ей

We

Мы

Us

Нас, нам

You

Вы, ты

You

Вас, вам, тебя, тебе

They

Они

Them

Их, им


  • Притяжательные местоимения (Possessive pronouns) выполняют функцию определения существительных.

Possessive pronouns



My

Мой

His

Его

Her

Ее

Its (неодушевленный предмет)

его

Our

Наш

Your

Твой, ваш

Their

их


B) Работа со словарем

T: Look at the blackboard. You see different pictures and guess what disease describing on them.

St: Pneumonia


T: Today’s our lexical theme is Pneumonia. Let’s remember new words. Listen to me and repeat these words after me.

The vocabulary of the lesson: Pneumonia

An acute [ә'kju:t] – острый, сильный

Inflammation [inflәmei∫n] – воспаление

To confirm [kәn'fә:m] – подтверждать

Malnourished [mælnʌri∫d] – плохо питающейся

Bronchitis [brοή’kaitis] – бронхит

Whooping cough [huppiη kᴧf] – коклюш

Complication [k ᴧ mplikei∫n] – жалоба

St:


С) Работа с учебником.

T: Our next task is reading the text from the textbook. Open the books on page 43, please. Let’s begin reading the text. (Л.Г. Казырева, Т.B.Шадская «Английский язык для медицинских колледжей и училищ»).

Текст «Pneumonia»

Pneumonia is an acute inflammation of the lung. It may be caused by bacteria or viruses. It may follow a cold and bronchitis, or may come on suddenly. It may also be a complication of measles or whooping cough. The child looks ill, has fever, cough, and very rapid breathing. He may also complain of pain in the chest. A doctor should be consulted, and depending on the severity the child may be treated at home or admitted to a hospital. If his breathing is very rapid, he may need oxygen. Most pneumonia can be treated with antibiotics.

Pneumonia can be dangerous in a malnourished child, or in very young children, especially if it is due to an organism called staphylococcus. Viral pneumonia cures gradually. The child should be kept in bed, given plenty of water and a highly nourishing diet.


  1. Закрепление

T: It is time for summarizing our knowledge. Today we study the grammar material “Pronouns”. Open the books on page 108 and let’s do exercises on the blackboard.

А) Закрепление грамматического материала. Выполнение упражнений.

Ex. 1 on page 108. Replace underlined words by the personal pronouns.

  1. Mary is a good nurse.

  2. John and Tom are twins.

  3. Mr. Smith works in a hospital.

  4. Ann is a doctor.

  5. Peter and Mike are my sons.

  6. My friend and I are students of the medical college.


Ex. 2 on page 109. Put the personal pronouns in brackets in the objective case.

1. This is a ward doctor and these are ________ patients. 2. Jane is _________ daughter. I like ___________ very much. 3. Olga is ________ best ward nurse. 4. What is _______ name? 5. I have a dog, _____ name is Ren. 6. This child is ill, _______ temperature is high. 7. We have got a new flat, _______ flat is rather big.


Ex. 3 on page 109. Fill in the blanks with my, her, his, your our, their.

  1. Look at the nice girl! What is _______ name?

  2. What is _________ favorite subject?

  3. ________ sister is a nurse.

  4. We like _______ college very much?

  5. _____ wife is a teacher.

  6. Mr. and Mrs. White are from Boston, _______ son lives in New York.


Б) Закрепление лексического материала. Выполнение упражнений.

T: Today we study the lexical theme “Pneumonia”. Open the books on page 44 and let’s do exercises on the blackboard.


Ex. 1 on page 44. Translate into English.

Острое воспаление – _______________________________________________________

Возникает неожиданно – ____________________________________________________

Ребенок выглядит больным – ________________________________________________

Учащенное дыхание – ______________________________________________________

Боль в груди – _____________________________________________________________

Может быть опасным – ____________________________________________________

Плохо питающейся ребенок – _______________________________________________


A short video about pneumonia

Ex. 2. Fill in the blanks.

Definition: __________________________________________________________________

Causes of the disease: _________________________________________________________

Symptoms: _________________________________________________________________

Treatment: __________________________________________________________________


Д) Проведение теста.

T: Now let’s do a test. You have 5 minutes to do the test. I wish you good luck.

Test yourself!

  1. Choose a plural form of noun.

  1. boxes+

  2. boxs

  3. boxen

  4. boxies

  5. box

  1. Choose the plural form of noun.

  1. childs

  2. man

  3. woman

  4. foot

  5. teeth+

  1. Jane is … daughter, I like … very much.

  1. my/her+

  2. His/he

  3. Mine/mine

  4. I/me

  5. her/its

  1. ward doctor is perfect specialist.

  1. My

  2. Her

  3. Them

  4. Theirs

  5. Our+

  1. reads the book from the library.

  1. Her

  2. I

  3. you

  4. she+

  5. we

  1. The work done by … is very important.

  1. He

  2. She

  3. my

  4. Them+

  5. You

  1. Translate into English: острый

  1. hand

  2. acute+

  3. back

  4. mouth

  5. eye

  1. Translate into English: воспаление

  1. foreign

  2. back

  3. forehead

  4. inflammation+

  5. oath

  1. Translate into English: подтверждать

  1. look

  2. to confirm+

  3. stomach

  4. intestine

  5. eye

  1. Translate into English: бронхит

  1. Bronchitis+

  2. bladder

  3. uterus

  4. lungs

  5. oath

T: Have you finished?

St:

T: Well done!


  1. Домашнее задания

T: Your homework are learning by heart new vocabulary, translating and prepare retelling of the text “Pneumonia” on page 43. Moreover, repeat the definition of grammar theme.


  1. Поведение итогов занятия

T: So students, you have worked well at the lesson today, haven’t you? Do you like it? Was it useful and interesting?

St:

T: You all will get good marks for your work. Thank you for the lesson. Good-bye!

St: Good-bye!



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: Прочее

Скачать
Разработка урока на тему "Pneumonia"

Автор: Султангалиева Айнур Берстановна

Дата: 21.05.2018

Номер свидетельства: 470393


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства