Мовлаева П.Р.
Этап Цель этапа | Время | Действия учителя | Действия учеников | Форма работы | Средства, учебный материал |
1. Организационный момент. Сообщение задач урока:контроль готовности учащихся к занятию. | 3 мин. | Good afternoon, boys and girls! Sit down, please. I’m glad to see you today! How are you? And I’m fine, too. I’ve got the beautiful mood, because yesterday met my friends and it was great. We spent a lot of time together. Have you got any good friends? Is he or she an ideal friend for you? Would you like to have a star-friend, f famous actor or popular singer? Would you like to have a pen-friend? I’ve got a friend from England, his name’s Jack. It’s very interesting having a foreign friend: you can speak English, discuss your countries’ problems, compare your lives and so on. It’s a reason that I would like to offer you to discuss friendship with a foreigner. | Приветствуют учителя, присаживаются, отвечают на вопросы учителя. (используют необходимую грам. вр. форму). | Устно Учитель-ученик | Дата на доске, тема и цель урока, интернет. |
2. Введение в тему: совершенствование коммуникативных навыков. | 5 мин. | The recognition of a need for friendship with a foreigner, because we live in the borderless world. Everyone uses the internet for communication , somebody has their own blog or social media page. It’s great, but imagine that they are going to visit our country. Can you greet them? Let’s check! Work in groups. The 1st team greets the 2nd team from Australia. Listen to your dialogue, please. | Работа в группах, составление диалога «Встреча в аэропорту с иностранными друзьями». Рассказ в виде диалога. | Фронтально, устно, работа в группах. | Интернет |
3. Закрепление грамматических знаний: Контроль и закрепление грамматических времён в английском предложении. | 10 мин. | Well, we know some friends from Australia, but do you know other countries and nationalities, who can speak English? Let’s check! Your task is matching the cards. OK. I see that you communicate with foreign friends, but you should correct your grammar knowledge. I offer this auction for you. You are able to use the Present Simple and the Present Continuous correctly. Each pupil gets a card with a number and card-money. Pupils will buy sentences for the card-money. Some of the sentences are correct, some of them are wrong. A winner will be the pupil with the most correct sentences. | Учащиеся получают карточки-номера и карточки-деньги для аукциона. Ученики покупают правильные предложения. Победителем становится тот, кто купил больше всех правильных предложений. | Фронтально, всем классом. | Карточки с условием игры. Аукционная атрибутика. |
4. Физкультминутка, зарядка для глаз: снятие усталости, зрительного напряжения. | 2 мин. | And now, just a minute for break time. Stand up, please. Do you remember our game “Point to the window”? OK. Listen and repeat. “Point to the window, Point to the door, Point to the table, Point to the floor…” | Выполняют движения. Выполняют упражнения для глаз. | Учитель- класс | Разминка “Point to the window” |
5. Усвоение пройденного материала по теме: развитие аудитивных навыков. | 10 мин. | The aim of the next part of the lesson is to test your knowledge for using the Present or Past Simple Tenses. I’ve got a grammar monopoly for it. For the game you need a game field, a die block, counters, cards with tasks. You will have 4 levels and 8 points, you will go through the squares according to the numbers on the die block. If you find a foreign friend in a hotel faster, you’ll be a winner. | Учащиеся играют в грамматическую монополию. Проходя по 4 уровням, учащиеся получают грамматическое задание, цель игры – дойти до финиша быстрее. | Ученик-ученик. Игра. | Карточки с заданиями, фишки, кубик, игровое поле, интернет. |
6. Презентация учащихся: рассказ о своём питомце (видео-ответ): формирование лексико-грамматических и коммуникативных навыков. | 10 мин. | OK. Friendship is wonderful! Unfortunally, some people haven’t enough good friends and they have a pet. Have you got a pet? Can the pet be a real friend? Let’s present your videos about pets. | Учащиеся презентуют видео о своих питомцах. | Индивидуальный ответ. | Интернет, юсб-накопители. |
7. Подведение итогов. Рефлексия: объяснение домашнего задания, подведение итогов урока, рефлексия. | 5 мин. | Thank you for your work today! We learnt new words, reviewed making of questions and grammar tenses, it’s course, the aims of the lesson were well done. Do you agree? Now look at the blackboard, please. Speak about your mood. Your marks are… Your home task is… The lesson is over, good-bye! | Учащиеся выполняют условия рефлексии, записывают дом.задание. | Учитель-ученики | Дневники учащихся, плакат по настроению. |