kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Разработка урока "Experiences of a lifetime", 6 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

6.4.2.1-understand independently specific information and detail in

short, simple texts on a limited range of general and curricular

topics;

6.4.4.1- read independently a limited range of short simple fiction

and non-fiction texts;

6.4.5.1- deduce meaning from context on a limited range of

familiar general and curricular topics, including some extended

texts;

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока "Experiences of a lifetime", 6 класс»

Short plan № 43


Long-term plan: Unit 3. Our Countryside

Gymnasium № 41

Date: 05.11-09.11

Teacher’s name: Akhmedova Kh.K.

Grade: 6 “A”

Present:

Absent:

Grade: 6 “B”

Present:

Absent:

Grade: 6 “V”

Present:

Absent:

Grade: 6 “D”

Present:

Absent:

Theme of the lesson: Experiences of a lifetime

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

6.4.2.1-understand independently specific information and detail in

short, simple texts on a limited range of general and curricular

topics;

6.4.4.1- read independently a limited range of short simple fiction

and non-fiction texts;

6.4.5.1- deduce meaning from context on a limited range of

familiar general and curricular topics, including some extended

texts;

Lesson objectives

Practice reading for gist skill, practice reading for detail

skill, to describe the picture and share ideas


Success criteria

  • Describe the picture

  • Make predictions about the content of the text

  • Make questions about the content of the text

  • Find L2 equivalents for the words

  • Answers comprehension questions about the text

Value links

Respect, Support, Trust, academic honesty

Cross curricular links

History, Literature

ICT skills

Learners use dictionaries if necessary, no ICT skills are focused on this lesson

Previous learning

Learners know words related to the topic, learners can make sentences in Present and Past Simple

Plan

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

5 min









7 min










10 min





5 min

































10 min





3 min

1.Warm up (W, D)

Can you describe the pictures?

Imagine you are in these pale what would you see, hear or smell?


2. Activity 1 (W, I) SB: p.28 ex 1(B) To introduce the topic and predict the content of the text

Read the name of these three places. What do you know about these places?

Each pair makes one question for each picture. Teacher writes the best questions on the board.

Suggested questions:

Where is the person scuba-diving?

Where are these ancient ruins?

Where is this desert?


3. Activity 2. (I, f) Reading for detail – SB: Ex. 2, p. 25


Students read the text for the first time to find out about the places and see if their questions were answered.

4. Activity 3 (G, f)

Students in groups find the equivalents of the words in Check These Words Table

Опыт


Под водой


Редкий


Аквалангист


Виды (животных)


Храм


Руины


Приезжать


Камень


Пространство


Любознательный, любопытный


Древний


Дикая природа


Уникальный


Авантюрист, искатель приключений


Коралловый риф


Джунгли


Сложный, трудный


Захватывающий


Колибри


Курорт


Дюна


Скользить вниз


Быть покрытым чем-либо


Уничтожать



5. Activity 4 (P, f) SB ex2 p 28

Learners read the text second time and answer true and false questions

Answer key:

1 F 2T 3T 4T 4T


Home task: WB Ex 4,5 p 21

work in vocabulary p.130-131, learn the words


5. Reflection




Pictures







Students’ text books









Students’ text books





Sheets with task for each group






























Students’ copy-books and textbooks




The reflection list on the blackboard






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Разработка урока "Experiences of a lifetime", 6 класс

Автор: Ахмедова Ханум Касымовна

Дата: 02.11.2020

Номер свидетельства: 562201


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства