kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Разработка урока английского языка в 8 классе с использованием электронных образовательных платформ

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок разработан с применением интерактивной тетради скайсмарт по грамматике инфинитив. герундий.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока английского языка в 8 классе с использованием электронных образовательных платформ»

Разработка современного урока с использованием методики электронных образовательных платформ.

Класс: 8

Тема: Грамматика. Употребление герундия и инфинитива.

Задачи урока: организовать систематизацию грамматического материала и тренировку этого материала в речи, формирование филологического кругозора учащихся, развитие навыков говорения, чтения, умение планировать свою речевую деятельность воспитывать настойчивость в преодолении трудностей

Начало урока

1. Приветствие. Good morning, How are you today?

2. Тема и цель урока. На доске написаны 3 предложения.

1 I’d prefer to be poor and happy than rich and miserable.

2 I love walking barefoot in the sand.

3 Не may come if you invite him.

Вопрос к Ss: Look at these sentences. What is the topic of our lеsson?

Today We’ll practice grammar . Infinitive and –ing form.

Определение задач и цели урока.

Objectives: 1)revise the theory 2) do the ex-s , make up own sentences

Aim: improve English grammar

3. Фонетическая разминка – работа со стихотворением (у каждого на листах)


For   Gerunds

Admit, consider, recollect, recall, deny, detest

Suggest, remember, understand

I bet, I’ll do the test.

 

Some verbs I like – dislike and hate, adore, resent, enjoy

If I remember all of them, I will be full of joy

 

But then imagine, mention, keep,

discuss the verbs, and  mind

I never miss the chance and risk

My luck will all be mine.

 

Avoid delay, but fancy love

Adore it all the way

Include, involve and practice this

Postpone it then no way!

 

But if postponed with no excuse

I must be strong and wise

I know that once the time will pass

And I’ll  deserve the prize!

 

For   Infinitives

I want to know the verbs infinitives to use

They are as follows: fail, expect, demand, arrange, refuse

 

hope to manage this hard task

promise and intend to plan, prepare and forget))

Expect me to pretend))

 

Let me complete this endless list

want and wish and tend

Now I decide and I agree to never hesitate!!

 

It looks like words of prayer

I murmur it all day

Though  my success is near

If  I never  fade away!

4.Reading

Ex.1 a) Understanding infinitive/-ing forms

Have Ss read text and refer them to the highlighted –ing and infinitive forms.

Write different cases from rubric on the board and have Ss find examples in text and which form is used in each case.

Elicit answers and write them under each case on the board and check for understanding.

Answer Key

after modal verbs = bare infinitive form e.g. could mean, should take, may know

to show purpose = infinitive form e.g. trying to tell you

after certain verbs (decide, appear) =infinitive form e.g. decide to run

after prepositions = -ing form e.g. of predicting

as a noun = -ing form e.g. hearing

after expressions (I’m busy etc) = -ing form e.g. were very busy looking

after certain verbs (fancy, start, avoid, spend, imagine, suggest etc) = ing form e.g. started acting

5. 1)Ex.1Practising the infinitive/ -ing forms

Ссылка на упражнение в интерактивной тетради https://edu.skysmart.ru/student/reridehoxa (дети работают самостоятельно 5-7 минут, затем упражнение проверяется совместно с учителем с объяснением выбора)

2) Practising the infinitive/-ing forms https://edu.skysmart.ru/student/buhonobuzu (рпабота проводится как и в предыдущем упражнении)

3).Suggested Answer Key Сomplete the sentences

1 I usually avoid….. walking under ladders as it is believed to be unlucky.

2 I’m happy …..to study at this school.

3 It’s not worth ……..worrying about things you can’t change.

4 There’s no point ………trying to look like models you see in magazines.

5 I spend a lot of time……. hanging out with my friends.

6 I don’t mind …………..helping with the housework.

7 I can’t stand…………… waiting for people.

8 I’d prefer………… to be poor and happy than rich and miserable.

9 I love…………. walking barefoot in the sand.

10 I really want ……………to be successful in my career.

6.Рефлексия.T: What new things have we learnt at the lesson? What can we do now? What topic can we discuss? What mark do you think you get at this lesson? Why?

7. Домашнее задание: https://edu.skysmart.ru/student/buhonobuzu

8. Итог урока. Цели, задачи. Thank you for your work. The lesson is over. Good bye.






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 8 класс.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Пудова Светлана Васильевна

Дата: 25.03.2021

Номер свидетельства: 576768

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(89) "Статья "Мои ресурсы для дистанционного обучения""
    ["seo_title"] => string(50) "statia_moi_resursy_dlia_distantsionnogo_obucheniia"
    ["file_id"] => string(6) "633538"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1686590742"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства