Разработка урока английского языка по теме "Проблемы в экологии" УМК Кузовлев В.П., 7 класс
Разработка урока английского языка по теме "Проблемы в экологии" УМК Кузовлев В.П., 7 класс
Целью данного урока является систематизация и обобщение знаний, умений и навыков учащихся по теме "Экология". Вид урока комбинированный, тип урока закрепление изученного материала.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
T2: Dear children, let’s try the topic of our lesson.
We have got a surprise for you, it is a puzzle. If you solve it, you’ll see the topic of our lesson.
We’ll give you 3 minutes to think and discuss in groups. Good luck!
Чтобы узнать тему урока, учащимся необходимо разгадать ребус. У них на партах для каждой группы-ребус. Ученик №1-читает задание, все обдумывают, №4-записывает ответ.
Слайд 1
Учащиеся отгадывают ребус и получится слово «Ecology», поднимает руку та группа, которая справилась с заданием.
T2: Time is over! Have you got right answers? Let’s check then! Pupil 1 in gr.2 stand up and read your answer, please.
Слайд 2
T2: Ok! Today we’ll speak about the problems of ecology.
Puzzle
”d=o’’’’y
II.Речеваяразминка:
1.Think-Write-Round Robin
T1: If you don’t think about the future you will not have it. слайд 3
Эпиграфурока: «If you don’t think about the future you will not have it » - John Galsworthy
What is the meaning of these words?
T1: Think about it 2 min. Write down your opinions. Work in pairs and discuss.
Учащиеся думают над смыслом эпиграфа, потом записывают свои мысли на листочке, обсуждают в своей группе, ученики под №2 дают ответ.
Pupils with № 2, give your answers please.
Ответы учеников.
T2: Thank you for your opinions. Now let’s sing a song “Nothing is forever”
2.Исполнение песни “Nothingisforever” Презентация к песне.
Today you are going camping With your family, friends or class. Please help us, don’t drop any litter! Because your litter lives longer than us!
Today you cut down your forests But the planet needs our leaves. Please stop it because tomorrow You will have no air to breathe.
Refrain: Because nothing is forever And nature is getting tired. If we don’t stop and think today Tomorrow the Earth could die.
You can have a bath or a shower But today is the time to think. Save the rivers because without them You will have no water to drink.
Today we are still in your forests, In the sky, in the rivers, but look: Don’t kill us! Because your children Will see us in picture books.
Refrain.
Учащиеся хором исполняют песню о проблемах окружающей среды.
T2: Thank you very much! Your singing is very nice!
III.Просмотрвидеофильма. Think-Write-Round Robin
T1: Now you will watch film «Environment and pollution»
What are the main ecological problems today?
Pupils №4, please give your answers.
Thank you! Well done!
Учащиеся просматривают фильм о загрязнении окружающей среды и записывают на листочках ответ на вопрос учителя, потом дополняют свой список недостающей информацией.
IV.Физкультминутка. Говорение. Mix Pair Share
T2: Now let’s have a rest! Stand up! Don’t be shy! Let’s dance!
Физкультминутка под музыку «I like to move it»: ученики молча смешиваются под музыку, двигаясь по классу. Музыка останавливается, ученики образуют пары. Ученики, которые не нашли партнера, поднимают руку, чтобы найти друг друга. Учитель задает вопрос и дает 5сек. на размышление. Ученики делятся своими мнениями с партнерами, благодарят.
T2: Stop! Make pairs and discuss how people in Russia and in Britain help the environment. We give you 5 seconds…Ok. Are you ready to answer? (Ответы учеников)
Can you make a little dialogue? P1 and P2, will you? You are welcome.
Fine! Thank you! Take your sits please.
V.Аудирование. Чтение. Simultaneous Round Table
T1: Listen to the text very attentively! You will hear the text twice.
There are cards with tasks on your desks.
Fill in the gaps. You will have 2 minutes to do your tasks.
Ok! Let’s check up! Pupil №3, read the sentences, please.
Ученики прослушивают текст 2 раза, одновременно заполняют пропуски в предложениях, потом передают друг другу по кругу. В итоге должен получиться весь текст. Ученики под №3 зачитывают текст:
Our organization wants to protect the environment.
We fight against water and air pollution.
Are you unhappy with ecological situations in your region?
Send us some information about it and we’ll try to help.
Дополнительное задание:
Монолог по теме «Загрязнение окружающей среды».
Прослушивание песни с видеоклипом «Going Green».
T2:Boys and girls, listen to the song, please!
Ученики просматривают видеоклип песни «Going Green». Потом отвечают на вопрос учителя.
T2: What should we do to help nature? What is the meaning of 3 letters R?
VI.Итог:
1.Подведение итогов.Оценки:
T1: What have you learned today?
What science does the nature study?
What types of pollution do know?
T1: You were good/very good/excellent, clever, active, talented, sometimes so funny, but you’ve a great job!
2.Домашнее задание:
подготовить презентацию об экологии в России
T2: Your homework is to make a presentation about ecology of Russia. Open your datebooks and write down the task, please.
It’s time to say “Goodbye”.
Stand up, please! Our lesson is over. Goodbye, boys and girls!