kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Разработка учебного занятия по английскому языку для СПО на тему: "Which fastener is right for you?"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разработка учебного занятия по английскому языку предназначена для использования в образовательных учреждениях среднего профессионального образования( по рабочим профессиям). Разработала преподаватель иностранного языка Арсланова Фаниса Минисламовна.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Разработка учебного занятия по английскому языку для СПО на тему: "Which fastener is right for you?"»

ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА УЧЕБНОГО ЗАНЯТИЯ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА


Автор-разработчик

Преподаватель

Ф. М. Арсланова

Специальность

15.01.07 Сварщик

Учебный цикл

Общеобразовательный

Учебная дисциплина

Английский язык

Междисциплинарные связи

Русский язык, дисциплины профессионально направленного модуля

Формируемые компетенции

Общие компетенции

ОК 2. Организовывать собственную деятельность, выбирать типовые методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество.

ОК.3. Принимать решения в стандартных и нестандартных ситуациях.

ОК.4. Осуществлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.

Уровень освоения

репродуктивный (выполнение деятельности по образцу, инструкции или под руководством)

Тема учебного занятия

Which fastener is right for your job.

Тип учебного занятия

Учебное занятие по изучению нового знания

Формы и методы обучения

Формы: фронтальная, индивидуальная, групповая

Методы и приёмы: объяснительно-иллюстративный, групповое обучение

Образовательные технологии

Проблемно-поискового обучение,

обучение в сотрудничестве,

информационные (компьютерные) технологии,

организация групповой, парной работы.

Ресурсы учебного занятия

Оборудование учебного кабинета:

- посадочные места по количеству обучающихся;

- рабочее место преподавателя;

- учебная доска;

- комплект учебно-наглядных пособий;

- мультимедийный проектор;

- компьютер;

- экран;

- колонки.

Информационное обеспечение обучения

Planet of English: учебник английского языка для учреждений СПО / Г.Т. Безкоровайная, Н.И. Соколова, Е.А. Койранская, Г.В. Лаврик. – М.: Издательский центр «Академия», 2015. – 256 с.: ил.

Английский язык для технических специальностей: учебник для студентов учреждений среднего профессионального образования / А.П.Голубев, А.П. Коржавый, И.Б. Смирнова / 4-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2014. – 208с.

Учебник “Mechanics”/Джим Д. Деархолт – Express Publishing, 2012

Учебник “Engineering” /Charles Lloyd, James A. Frazier – Jr. MS –

Express Publishing, 2012

Цели учебного занятия

Обучающие:

изучить новые лексические единицы, связанные с темой с соответствующими ситуациями общения; чтение с разными стратегиями чтения текста по теме, научиться объяснять проблему, давать определение терминам.


Развивающие:

научить выполнять работу по образцу;

работать самостоятельно, в паре, в группе; развивать способность и готовность к использованию иностранного языка в других областях знаний.


Воспитательные:

воспитание культуры общения;

воспитание потребности в практическом использовании языка;

формировать качества профессионального и грамотного работника производства;

работать в команде, эффективно общаться в группе.


Технология изучения темы занятия

Which fastener is right for your job?

  1. Организационный этап. Get ready!

Good morning! Today our lesson is not usual. We are having guests.

Let’s start our lesson with the words of the great American educator of the 20th century Marva Collins. Success doesn’t come to you… you go to it. Let it be the motto of our lesson. Now straight ahead to the success!

What topic did we talk about at the previous lesson? Right, about hand tools.

  1. Look at the board & answer the questions. (задание на слайде)

    1. What is a hand tool?


    a manual device used for home improvement projects.

    2. Name 5 different kinds of wrenches

    adjustable wrench, spanner wrench, Allen wrench, nut driver, pipe wrench, ratchet wrench, combination wrench, spanner.

    3. What kind of screwdrivers do you know?

    They are Phillips screwdrivers, flathead screwdrivers

    4. What tool should be used to cut wood?

    a hand saw

    5. What tool should be used to cut metal or plastic pipes?

    hack saw

    6. What tool should be used to strip and cut wire?

    wire cutter

    7. What tool should be used to shape metal and drive chisels?

    ball pein hammer .

    8. Three tools for cutting.

    hack saw, hand saw, wire cutter

    9. Three tools for turning.

    a nut driver, spanner wrench, Allen wrench

    10. Utility knife has a retractable blade. What is retractable?

    Retractable is being able to pull back in

    11. What is adjustable?

    Adjustable is being able to change sizes

    12.You are future welders. What hand tools do welders use in their job?

    hammer – skimmer, metal brush, punch

  2. Say it in English

Я бы хотел подать заявку.

1. I’d like to place an order.

Мне нужны 5 трубных и коробку разводных гаечных ключей

2 - I need five pipe wrenches and a box of adjustable spanner wrenches.

Хорошо, а что еще?

3 - Okay. Anything else?

Мне еще нужны ножовки по металлу.

4 - I need three more of hacksaws.

Скажите пож-та, где находятся ручные инструменты? – они прямо вот здесь.

5 - Can you tell me where the hand tools are?

– They are just over here.

Что вы рекомендуете?

6 - What do you recommend?

Я рекомендую полный набор. Это дешевле чем покупать по отдельности.

7 - I recommend a full set. It’s cheaper than buying them separately.

Оценка Д.З. /A good job!/

  1. Основная часть

Now let’s talk about these questions. (слайды)

  1. What are some different parts used to attach two things together?


Answer: In order to mechanically attach two things together you could use screws, nails, and nuts and bolts.

2. What type of fastener does a hammer require?

Answer: Nails are fasteners that require a hammer to be used.

What does the word fastener mean? Let’s look it up in the dictionary.

fasten, v – /fɑ:sən/ - to make or become firmly fixed or joined

  1. застегивать, застегнуть

  2. прикреплять, закрепить, крепиться, прикрепить, крепить, прикрутить, прицепить, прикручивать

  3. скреплять, связывать, скрепить

  4. привязывать, завязать, привязать, завязывать

fastener, n – something that fastens things together,

a fastener is a hardware device that mechanically joins or affixes two or more objects together.

- крепление, крепеж

So, what are we going to speak about today? Yes, about fasteners. There are a lot of them. You will learn which fastener is right for your job.

1) Работа над новой лексикой:

  1. If you need a temporary fastener, go with a pin or clamp.

  2. Nail is a quick and long-lasting fastener.

  3. Screw is a more secure fastener.

  4. Wood screws are best for solid wood surfaces.

  5. Sheet metal screws work on wood as well as other surfaces.

  6. Remember to check the correct thread for your project.

  7. This store carries both UTS thread and metric thread measurements.

  8. Use an anchor for situations requiring extra support.

  9. Use bolts when pressing pieces together from both sides.

  10. Select a bolt with the appropriate grade.

  11. Get the right washers and nuts to add strength and prevent damage to surfaces.

2) Reading

Ex. 2 p.8 (по учебнику)

Read the poster. Then, mark the following Statements as true (T) or false (F).

F - Clamps are long-lasting fasteners.( If you need a temporary fastener, go with a pin or clamp)

F - Sheet metal screws will damage wood surfaces. (Sheet metal screws work on wood as well as other surfaces)

T - Washers protect surfaces from damage. (Get the right washers and nuts to add strength and prevent damage to surfaces).


3) Vocabulary

Ex.3 p. 8 (по учебнику). Match the words (1-7) with the definitions (A-G)

anchor

F a device that adds support to a screw

nut

A a piece of metal with a hole in the middle

nail

B a long, narrow fastener with a smooth rod

grade

E the measurement of a bolt’s strength

clamp

C a device that tightly presses things together

metric thread

D a thread measured in millimeters

sheet metal screw

G a fastener with threads along the entire rod

Ex.4 p. 8 (по учебнику). Read the sentence pair. Choose where the words best fit the blanks.

1 screw / washer

A Place a washer between the nut and surface.

B The hook is attached to the wall with a screw.

2 bolt / thread

A Jules attached the table leg with a bolt.

B I don’t know the best thread size for the screws.

3 fastener / UTS thread

A The mechanic was only familiar with UTS thread sizes, not metric.

B The hardware store was known for having a fastener for every project.

4 pin / wood screw

A A wood screw is not effective on metal.

B Albert used a pin to hold the boards together temporarily.

5. Listen and read the poster again. (аудиозапись). What different thread measurements exist?

A single thread from everyone - and there is a shirt for a naked one.

Wherever the needle goes, the thread goes too.

Answer: Two different types of thread measurement exist, UTS thread and metric thread.

- metric thread - метрическая резьба — с шагом и основными параметрами резьбы в миллиметрах

- UTS thread (Unified Thread Standard) — дюймовая цилиндрическая резьба 


4) Listening

Ex. 6 p.9 (аудиозапись). Listen to a conversation between a mechanic and a customer. Choose the correct answer.


1. What is the conversation mainly about?

A an explanation of a repair

B an estimate of repair costs

C a set of maintenance instructions

D a description of a broken appliance.


2. What can you infer about the new bolts?

A They do not require washers.

B They cost less than the old bolts.

C They are a higher grade than the old bolts.

D They are specially made for air conditioners.

Ex. 7 p.9 Listen again and complete the conversation.

1) Mechanic: All right, Mr. Zane. Your air conditioner is fixed.

Customer: Oh, I’m 1 so relieved ! What was the problem?
Mechanic: Well, that rattling you heard was 2 the sound of loose nuts.

Customer: Really? 3 How did they come loose?

Mechanic: The bolts were the wrong grade. The weight of the unit damaged the bolt’s thread. You needed something 4 a little stronger.

Customer: Oh, I see. Did you replace them?

Mechanic: 5 I sure did . You have all new bolts, nuts and washers.

Customer: That sounds good. 6 Thank you so much.


2) Explaining of a problem

I repaired your air conditioner. / Your air conditioner is fixed.

What was the problem? - Loose nuts, wrong grade

How did they come loose? - You needed something a little stronger.


5) Speaking

Ex.8 p.9 With a partner, act out the conversation. Then switch roles.

Use language such as:

I repaired ...

How did ...

You needed ...

Student A: You are a mechanic. Talk to Student B about:

an air conditioner

loose fasteners

your repairs


Student B; You are a customer.

Talk to Student A about an air conditioner.

Answer: A: All right, Mr. Bracken. I repaired your air conditioner.

B: Oh, I’m so relieved! What was the problem?

A: Well, that rattling you heard was the sound of loose nuts.

B: Really? How did they come loose?

A: The bolts were the wrong grade. The weight of the unit damaged the bolt’s thread. You needed something a little stronger.

B: Oh, I see. Did you replace them?

A: I sure did. You have all new bolts, nuts, and washers.

B: That sounds good. Thank you so much.

6) Writing (Краткое описание услуг)

Ex.9 p.9 Use the conversation from Task 8 to fill out the mechanic’s invoice.

.


Grandson Mechanics and Repair

Summary of Services

Item repaired: ________________________________

Problem with item: ______________________________

Description of repairs: ____________________________


Answer: Item repaired: air conditioner

Problem with item: loose nuts

Description of repairs: all nuts, bolts and washers were replaced


III. Заключение

1) Homework

1) New information about fasteners in the Internet

2) Vocabulary p.8


2) Reflection

Now, how about your success?

Did you like the lesson? What was the topic of the lesson?

How did you work? How did your group mates work?

Self Assessment - put yourselves marks. Be honest.

Your marks …

Today ……. worked very well.

………. pleased me.

…….. should pay more attention to the subject.


Thank you. The lesson is over.


6



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: Прочее

Скачать
Разработка учебного занятия по английскому языку для СПО на тему: "Which fastener is right for you?"

Автор: Арсланова Фаниса Минисламовна

Дата: 02.06.2017

Номер свидетельства: 420073


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства