kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Разработка урока в 10 классе с использованием видео материала по учебнику"Spotlight"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная разработка помогает сделать урок более интересным, а также способствует лучшему запоминанию лексического и грамматического материала. Урок направлен на развитие монологической и диалогической речи. Кроме того, урок построен в формате ЕГЭ, что способствует лучшему усвоению материала. Данный материал включает в себя видео сюжет, который находится в свободном доступе на сайте Voice of America.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока в 10 классе с использованием видео материала по учебнику"Spotlight"»

A Voyage to the Bottom of the Sea, Then 'Crack'


Donald Walsh is stepping back in time at the National Museum of the United States Navy.

“Our job was to maintain and operate the bathyscaphe. The scientists at the Navy lab would decide what kind of research projects we have and what kind of equipment we put on it to make measurements and sampling under the sea.”

In 1960, Mister Walsh was a young Navy lieutenant. He co-piloted a free- diving vehicle called the Trieste to the deepest part of the Pacific Ocean.

“What better demonstration of the safety of this platform than to go to the deepest place in the ocean and come back and perfectly intact and in working order.”

Mister Walsh says the Trieste looks a little like a submarine.

“ Basically, it is an underwater balloon. You’ve got two parts to it. You’ve got the balloon here which is this long, cylindrical object – and that’s filled in lighter- than- water substance, which is aviation gasoline. Oil floats on water, so you get, you get buoyancy or lift. And then, beneath the balloon, like a balloon up in the air, you have a cabin for the fragile humans.”

There was just enough room for two people: Mr. Walsh and Swiss scientist Jacques Piccard. On January 23rd, 1960, the Trieste began its historic dive. Nine and a half kilometers down, the two men heard something unusual.

“It got our attention. But we, we didn’t know the time what it was. We just knew that we’re still alive and everything was functioning well. All our instruments, indicators said that the dive was progressing just fine.”

The sound came from a crack forming in the window. Luckily, it did not leak and the Trieste arrived in one piece at the deepest point of the Mariana Trench. Until recently, no one had returned to that part of the ocean.

“ As soon as the sub is back on deck at the end of the dive..”

In March, filmmaker and explorer James Cameron reached the Mariana Trench alone, in a vessel he designed.

“we know very little about the species that live down there. We know very little about the distribution of the biological communities. We don’t know how these animals have adapted the living under this unbelievable pressure that exists down there.”

Mister Cameron’s dive owes much to the dive, a half- century before, by the crew of the Trieste. I’m Shirley Griffith.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 10 класс

Скачать
Разработка урока в 10 классе с использованием видео материала по учебнику"Spotlight"

Автор: Сухорученкова Светлана Олеговна

Дата: 18.03.2016

Номер свидетельства: 307371


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства