Разработка урока
по УМК Н.Н.Деревянко 7 класс
Тема: FAN CLUB (unit: SOUNDS GREAT)
Цели: 1. Совершенствование компетенций учащихся
2. Развитие внимания, воображения, памяти,
расширение кругозора.
3. Воспитание культуры общения
Задачи: 1. Организовать тренировку учащихся в
употреблении лексики по теме : « Музыка»
2. Организовать развитие навыков учащихся
в аспектах речи по данной теме.
3. организовать знакомство учащихся с
известными российскими и зарубежными
исполнителями через проекты учащихся.
Оборудование: компьютер, проектор, магнитофон, аудиозапись, карточки, копии текстов.
Ход урока
1.Установка
ЗВУЧИТ МУЗЫКА
Do you hear the music?
Music is everywhere: in the parks, in the streets, in the shops, on TV, over the radio, at discos or concerts. A lot of people enjoy music. Music is a part of our life.
And today I am glad to see you at our fan club. Welcome to our fan club!
2.Речевая зарядка
Today we have a guest. He came from the USA and he wants to know a bit more about you. He wants to ask you some questions: (ученик из класса)
Do you like to listen to music?
Do you like to listen to rap?
Do you like to listen to classical music?
What music do you like to listen to?
What composers do you know?
Can you play any musical instruments?
3. Отработка лексики.
карточки с названиями направлений музыки на доску
аудиозапись с названиями направлений музыки.
Выполнение упражнения на слайде.. Соотнеси картинки, названия и определения.
1.orchestra
2.national anthem
3.opera
4.singer
5.music group / band
6.choir
a) musical play in which the actors sing most of the words
b) a large group of musicians who play many different instruments together and are
led by a conductor
c) a group of people who sing together, especially in a church
d) a country's official song which is played or sung on public occasions
e) a person who sings
f)a number of people who play music together, especially pop, rock or jazz music
Звучат отрывки музыкальных произведений и учащиеся выражают свои чувства и эмоции при помощи прилагательных.
Учащиеся прослушивают аудиозапись и должны расположить музыкальные инструменты в той последовательности, в которой они звучат.
4. Чтение
Nowadays there are many singers, bands, which are popular all over the world. Let’s read some information about them (работа в группах).
Учащиеся читают небольшие тексты об известных исполнителях (А.Пугачева, Земфира, Б.Гребенщиков, Кино.) и заполняют таблицу на доске:
5. Говорение
Everyone has his\ her favorite singers or bands. My favourite band is the Beatles( просмотр презентации и прослушивание записи)
Now let’s listen to the information about your favourite singers or bands.
Учащиеся защищают свои проекты.
6.Подведение итогов
Our meeting comes to the end and I’d like you to say about your feelings of this lesson.
Учащиеся отмечают в листах.
Feelings about the lesson
Boring
Cheerful
Fast
Energetic
Sad
Good
Your marks are good today. You like music very much. Thank you! Good bye!