kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Разработка урока интеграции самопознания с иностранным языком. Тема урока: «Kazakhstan is my Motherland»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная работа представляет разработку урока интеграции самопознания с иностранным языком. Тема урока: «Kazakhstan is my Motherland» (Самопознание – «Моя Родина - Казахстан». Английский язык – «Kazakhstan is my Motherland») Цели урока -  формирование и систематизирование лексических навыков через чтение и письмо, актуализация новой лексики по теме «Kazakhstan is my Motherland»,  консолидация модальных глаголов; совершенствование умения и навыков практического владения английским языком; практика навыков диалогической речи. развитие умений высказывать мнение, делать выводы, развивать навыки взаимопонимания, формирование потребности в получении знаний не только в традиционной форме, но и в повседневной практической деятельности;воспитание любви к Родине, к родной земле и своему народу; Урок разработан по учебнику: Аяпова Т., Абильдаева З.  – «Учебник английского языка 10 класс», Алматы «Мектеп», 2014г.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«УРОК»

Разработка урока интеграции самопознания с иностранным языком.

Тема урока: «Kazakhstan is my Motherland»

Самопознание – «Моя Родина - Казахстан».

Английский язык – «Kazakhstan is my Motherland»

Класс: 10

Цели урока:

Образовательные формирование и систематизирование лексических навыков через чтение и письмо, актуализация новой лексики по теме «Kazakhstan is my Motherland», понимание и использование новой лексики и установок учителя и речи собеседника в различных ситуациях; консолидация модальных глаголов;расширение кругозора; совершенствование умения и навыков практического владения английским языком;

Познавательные – практика навыков диалогической речи.

Развивающие – развитие творческих способностей обучающихся; развитие умений высказывать мнение, делать выводы, развивать навыки взаимопонимания, формирование потребности в получении знаний не только в традиционной форме, но и в повседневной практической деятельности.

Воспитательные – воспитание любви к Родине, к родной земле и своему народу, повышение интереса к изучению английского языка,

научиться слушать собеседника и ориентироваться в ситуации, способность использовать речевые клише и вежливые формы общения; создание атмосферы взаимного уважения и социального взаимодействия через групповые и парные работы.

Оснащение:

учебник:

Аяпова Т., Абильдаева З. «Учебник английского языка 10 класс», Алматы «Мектеп», 2014г.

  • карточки – лексический материал по английскому языку

  • видеофильм о Казахстане, аудиозаписи песeнь, презентация.

Технические средства обучения: компьютер, проектор.

План урока.

Class/Date

10 / 19.11.2014

Theme

Unit 3. Step 2. «Kazakhstan is my Motherland»

The main aims

  • educational: understanding of statements of the teacher and interlocutor in various situations of communication, including in the presence of unfamiliar language means; understanding of educational texts;

development: to stimulate development of abilities and needs for personal and active creative activity; to develop reading skillsinferring the conclusion; to develop listening skills - for specific information; to develop speaking skills – freer speaking for consolidating the taught language; using video to build awareness of non-verbal communication;

up-bringing: to cultivate love to culture and traditions of native country; to learn to listen to the interlocutor and to be guided in a communication situation, ability to use speech clichés and politeness formulas; creating an atmosphere of self and mutual respect and social interaction through group and pair works

Expectable results

At the end of the lesson pupils will be able to:

  1. 1. Pupils can find out fresh news, match the title with the appropriate paragraph.

  1. 2. After reading the text pupils discuss the questions in pairs

  2. 3. Developing work in groups and pairs

The main idea of the lesson

Promoting patriotism to the native country

Resources

songs; several bilingual dictionaries; photocopiable activity –cards;

Procedure of the lesson

Stages

of the lesson

Time:

45

min

Сlimate in the classroom

Actions of

the teacher

the pupils

I. Warming up





Видеофильм о Казахстане демонстрируется на экране.

4


Friendly,

Benevolent







Card № 1


1.greets pupils in English; 2. after dividing pupils into 2 groups elicits them to sing a song“Атамекен; then asks to do the anagram“Motherland”

1.greet the teacher;

listen to relaxing music;

2. sing a song“Атамекен”;

3. do the anagram “Motherland”;


II. Этап вызова

Презентация.

Quotation














3






















creative, working


focuses attention on the quotation and asks the pupils to tell how they understand the meaning of the quotation below: “Ask not what your country can do for you, Ask what you can do for your country”. a/ What are the words of wisdom about?

1. read a quotation and express their own opinions;


He спрашивай, что твоя Родина может сделать для тебя, спроси себя, что ты можешь сделать для своей Родины. Кеннеди



III. Этап осмысления

Insert

RAFT


8







9

working and

favorable

Card № 2

Card № 3


1. asks pupils to read the text “Kazakhstan is my Motherland”; to fill in the chart

2. 1.R-role А-audience F-form Т- theme

1. read the text “Kazakhstan is my Motherland; fill in the chart (expressions to use);

2. 1.R-role А-audience F-form Т- theme


IV.Этап рефлексии

Cinquain











































Grammar task.

Listening through a song.







Singing a song.



6













































3







4











3





3

working

and benevolent

Card № 4





































Card № 5









Card № 6




1. Now our task is to summarize everything we know about the strategies of thinking.

We have to make only 5 points:

1.What are we talking today about?(1 word)

2.Give me 2 adjectives characterizing the theme

3.Give me 3 verbs

4 Give me a sentence

(only 4 words),describing one strategy.

5.Give me only one word, a synonym which will complete a cinquain.

2.asks pupils to do Grammar cards (Modals:should/can/could).

3.Asks pupils to fill in gaps: modals ; 2. sing a song The Beatles - I Should Have Known Better. 3.Suggests to sing the song. 4. invites pupils to close eyes and to listen to music; to imagine their native home: No matter where you are, no matter what has been happening in your life, you can think of your Motherland where your mother and father live and have been waiting for you at home – in the homeland”.

1. write a cinquain:1. One noun; 2. Two adjectives; 3. Three verbs; 4.A phrase consists of 4 words; 5. A synonim, the idea of the theme;

work in groups and find out ideas;






























2. Do Grammar cards.







3.fill in gaps: modals and sing a song.









4. Sing the song.


V.  

Giving

home task.

Assessment.

2

1) ex 18-19 - rewrite the idioms into the dictionaries and make up sentences;

2) learning new vocabulary.

3) revision modal verbs;



Card № 1

Атамекен

Әнін жазған: Ескендір Хасанғалиев

Сөзін жазған: Қадыр Мырза Әлі

  1. Жасыл жайлау, түкті кілем, көк кілем,
    Көк кілемде көп ойнаймын, көп күлем.
    Маңдайымнан сипап өткен самалды
    Қазағымның алақаны деп білем.
    Қайырмасы:
    Қайда жүрсем атамекен,
    Көкейіңде жатады екен.
    Күннің өзі қимай оны
    Ұясына батады екен.
    2.
    Жасыл жайлау, түкті кілем, көк кілем,
    Көк кілемде көп ойнаймын, көп күлем.
    Күннің нұрын, айдың аппақ сәулесін
    Қазағымның махаббаты деп білем.
    Қайырмасы
    3.
    Жасыл жайлау, түкті кілем, көк кілем,
    Көк кілемде көп ойнаймын, көп күлем.
    Асқар тауын аспаныммен астасқан,
    Қазағымның мәртебесі деп білем.

Қайырмасы

Card № 2

Read the texts in the book and fill in the chart.


«V»

«+»

« – »

«?»

You should put a tick if you knew this fact before.

New information from the texts.

Thought differently

Don’tunderstand, have questions

Я знал об этом до чтения

Новая информация(узнал из текста)

То, что я читаю противоречит тому, что я знал

То, что я читаю непонятно, я хочу получить более подробные сведения

I knew this fact before

I’ve got a new information

(I learned that…)


This information is contrary to my knowledge

This isn’t exactly what I knew…

I’m afraid I can’t agree with it.

I don’t believe…

I’ve got a question.











Card № 3

Do the task. Choose: Then retell the text.

  1. R-role



  1. А-audience



  1. F-form



  1. Т- theme




Card № 4

Let’s write a poem about our Motherland! Find from the text:

  1. A noun;



  1. Two adjectives;



  1. Three verbs;



  1. A phrase (одно предложение из 4-хслов) consists of 4 words;



  1. A synonym, which express the idea of the theme;




Card № 5

Grammar task.


1. Complete the following sentences using the most appropriate forms of the verbs.


1. I … sleep for hours when I was a little girls.
a) could
b) am able to
c) can


2. Tom … play tennis well but he … play a game yesterday because he was ill.
a) couldn’t, could
b) can, was able
c) can, couldn’t 

3. Where are my gloves? — I … put them on because it’s cold today.
a) can’t
b) have to 
c) needn’t

4. I’m sorry, you didn’t invite me to your birthday party. You … invite me next time.
a) must 
b) should
c) need to

5. You … smoke so much.
a) would 
b) can’t

c) shouldn’t


Card № 6

The Beatles - I Should Have Known Better

(Lennon McCartney)

I should have known better with a girl like you

That I would love everything that you do

And I do, hey, hey, hey, and I do


Whoa, oh, I never realized what a kiss could be

This could only happen to me

Can't you see, can't you see


That when I tell you that I love you, oh

You're gonna say you love me too, oh

And when I ask you to be mine

You're gonna say you love me too


So I should have realized a lot of things before

If this is love you've got to give me more

Give me more, hey heyhey, give me more


Whoa, oh, I never realized what a kiss could be

This could only happen to me

Can't you see, can't you see


That when I tell you that I love you, oh

You're gonna say you love me too, oh

And when I ask you to be mine

You're gonna say you love me too

You love me too, you love me too

You love me too







Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 10 класс.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Ильясова Замзагул Кабдуалиевна

Дата: 17.12.2014

Номер свидетельства: 145124


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства