Название урока: Экскурсия по Лондону
Цель урока: систематизировать и закрепить полученные лексические навыки по теме: «Какие достопримечательности Лондона ты хотел бы посетить?»
Задачи урока:
Образовательные:
1. обобщение лексического материала по теме "Discovering places of interest",
2. развитие навыков говорения, аудирования (ответы на вопросы), чтения и письма по теме.
Развивающие:
1. развитие коммуникативных навыков по теме " Discovering places of interest ",
2. развитие творческих способностей учащихся,
3. развитие памяти, внимания и мышления,
4. развитие умения обобщать и делать выводы.
Воспитательные:
1. воспитание культуры страны изучаемого языка,
2. воспитание умения работать в сотрудничестве.
Форма урока: урок-путешествие.
Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, раздаточный материал (текст, картинки с достопримечательностями, оценочные карточки), учебник «Enjoy English 5 класс» М.З.Биболетова, О.А.Денисенко, Н.Н. Трубанева
LONDON: PLACES OF INTEREST
There are a lot of places of interest in London.Among them are: Westminster Abbey, the Houses of Parliament, Buckingham Palace, London Bridge, the Tower of London.
Westminster Abbey is a symbol of England. It was built by King Edward in 1065, but a week later the King died and was buried in the Abbey. Today, Westminster is a working church and a great monument to the history of England.
The Houses of Parliament were built after the old palace burnt down in 1834.The building contains the Houses of Commons and the Houses of Lords. On the corner next to Westminster Bridge stands St.Stephen’s Tower, which houses the famous bell. A light at the top of the tower at night indicates that the parliament is sitting.
Buckingham Palace is the Queen’s official London residence. When the Queen is in London, we can see the flag on the top of the palace. There are more than 600 rooms in the palace and the royal family has got a cinema and a swimming pool. Everyone wanted to see the Changing the Guard and their huge fur hats.
The Tower of London has a very old, cruel and bloody history: blood of men, women and even children. It was a fortress, a royal palace and a prison for important people.Today, it’s a museum. Special guards, Beefeaters, look after the Tower and take care of the black ravens that live there. There is an ancient legend that the Tower and Great Britain will fall if the ravens ever leave the fortress.
- Найди в тексте и прочитай слова и выражения.
много интересных мест __________________________________
символ Англии _______________________________________
действующая церковь ____________________________________
великий памятник истории ___________________________________
сгорел ________________________
рядом с _______________________
на вершине башни _______________________
королевская семья ___________________________
смена караула _______________________________
огромные меховые шапки ____________________________
кровавая история ___________________________
тюрьма для важных персон _______________________
особая стража ____________________________
присматривать _______________________
заботиться о _____________________________
древняя легенда _____________________________
- Определите правдивы ли утверждения.
- There are few places of interest in London.
- Westminster is a symbol of England.
- Westminster was built by Peter the Great.
- The Houses of Parliament is the Queen’s house.
- When the Queen is in London, we can see her walking in the garden.
- The Tower of London has a very old and funny history.
- The Queen and her Guard look after the Tower and take care of the black ravens.
Ход урока:
- Организационный момент.
Good morning, nice to see you children. Let’s begin from the words and think, what will we speak about today.
Repeat after me open the books p 94 ex 25.26
Повторили и прочитали, посмотрите на доску, что это?
Who can tell me, what will we speak about?
- : London, Places of interest
- : So now we read the text and translate it.
Читаем текст по предложению по цепочке, затем приступаем к заданиям.
Вопросы задаю я с опорой на текст.
2 Ученика подходит к столу, берет билет и зачитывает, а другой поднимает картинку соответствующую описанию.
УЧ: Is it Westminster Abbey (the Houses of Parliament, Buckingham Palace, the Tower of London.)
ДЕТ: Yes, it is (No, it is not)
Открыть с 95 у.28 письменно в тетради
- : Подведение итогов.
And now tell me what have you learnt at the lesson? What places of interest do you know now?
Оцените свою работу, поднимите соответствующую карту, а мои оценки вам такие….говорю в оценки, чтоб выставили в дневники
You home task is p. 99, ex.41 p.134, ex.7
Our lesson is over. Thank you for the lesson. Goodbye.