Темой урока является "Прилагательное.Степени сравнения прилагательных". Целью которой является употребление прилагательных в речи, закрепить грамматические навыки по данной теме.А также развивать монологической и диалогической речи, развивать грамматические навыки.
Урок состоит из нескольких пунктов: 1. Организационный момент
2. речевая зарядка
3. Активизация лексики в указательных местоимений в речи учащихся
4. Физкультминутка
5. работа по карточке
6. Домашнее задание
7. Подведение итогов урока, оценки за урок.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Teacher:Well. How do you characterize this weather using adjectives.
Students:The weather is cold , and snowy, the sky is overcast . It is nasty.
Teacher:You are right.What season is it now? (Winter) What month is it now? (December) Well. Now look at the board.
November is the third autumn month. November is dull. It brings the blast. Cold wind is blowing. The leaves are whirling fast and the trees are bare. The sky is often grey and cloudy. There is frost in the air. Sometimes it snows and there is often snow on the ground. Winter is coming.
Which are autumn months?
What sort of month is November?
What does it bring?
The wind is blowing, isn’t it?
Why are the trees bare?
What color is the sky?
Winter is coming, isn’t it?
Is there frost in the are?
Is there often snow on the ground/
3) рассказ об осени “November” - по цепочке
Now you will tell us about November one by one.
4) рассказоноябреиндивидуально
Now one of you will tell us about November and add if he/she likes or doesn’t like autumn and why?
As for me, I like autumn because …
I don’t like autumn because ...
III. Активизация лексики и указательных местоимений в речи учащихся.
a) T – Students, it’s rather cold outside and we should wear warm clothes, shouldn’t we?
So, look at this table and find out the names of clothes, show them and write down to the board.
s
u
w
y
a
c
g
i
k
n
r
t
r
e
t
a
e
w
s
q
j
i
r
k
l
m
j
n
o
p
i
g
c
o
a
t
a
g
g
h
a
h
b
c
u
d
c
e
l
f
t
t
v
x
z
s
k
d
o
l
b
s
s
q
o
j
e
x
v
p
h
f
g
c
u
b
t
r
e
y
r
t
k
e
c
d
w
v
s
a
f
s
c
a
r
f
c
m
z
o
свитер
перчатки
шарф
носки
пальто
колготки
брюки
куртка
b) Memory Game.(orally)
На слайде:
What would you like to buy in the shop?
I would like to buy …
(Выигрывает тот ряд, который назовет больше слов по теме. Один называет, а остальные помогают. Книги закрыты.)
c) Make up the words from these letters and translate:
anpst
ppiersl
cajtek
tha
kerhicfendah
pants - трусы
slippers – домашние тапочки
jacket- куртка
hat- шляпа
handkerchief- носовой платок
d) Now you’ll get small cards where you are to put the missing letters and translate the word from English into Russian.
Card №1
__________________(Name/Surname)
s _ _ _ _ _ s - __________________
s _ _ _ _ _ r - ____________________
d_ _ _ s - _______________________
h _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ f - ____________
p _ _ _ s - _______________
Card №2
__________________(Name/Surname)
p _ _ _ s - _______________
h – t -___________________
j _ _ _ s - __________________
d_ _ _ s - _______________________
j _ _ _ _ _ t - _____________________
IV. Физкультминутка.
Развитие навыков диалогической речи. Повторение употребления указательных местоимений.
- We have revised the words, the names of clothes. And now you can go to any English shop and ask anything you like, of course if you have money.
- So, imagine that you came to shop. Let’s ask some questions:
Не можете ли вы мне показать:
эти белые ботинки
эти рубашки
это пальто
те перчатки
ту коричневую юбку
те колготки и носки
Can you show me
these white shoes
these shirts
this coat
those gloves
that brown skirt
those tights and socks
б) How would you say in English?
Могу я вам помочь? (Can I help you?)
Да, пожалуйста (Yes, please)
Не могли бы вы мне показать ту юбку? ( Can you show me that skirt, please)
Какой размер? (What size?)
Это самая дешевая. (It’s the cheapest)
Она довольно таки маленькая. (It’s rather small)
Померьте эту.(Try this on)
Сколько она стоит? (how much is it?)
Я думаю, она великолепна. (I think, it’s great)
в) Составление диалога “В магазине”
We said it is autumn and cold now. You should go to the shop and buy warm clothes. You have got 2-3 minutes to get ready. One of you will be a shop-assistant, another will be a customer.
Hello!
Good afternoon!
Can I help you?
Yes, please.
Can you show me that sweater?
What size?
Size 38, please.
It is the cheapest, the warmest.
It’s rather small.
Try this on. It’s bigger.
How much is it?
10 pounds.
I think it’s great.
Well done! You did it! You are very good shop assistants. You can sell clothes well.
V.Работапокарточке.
Teacher:Now it’s just the time for the work on cards. (студентам раздаются карточки с заданием- образовать степени сравнения прилагательных. Карточки проверяют на уроке- студенты меняются карточками.)