Урок способствует обобщению изученного материала, расширению и систематизации знаний о языке.
Цель урока.
развивать умение сравнивать, обобщать, логично мыслить.
Развитие восприятия:
развивать целостность, предметность, осмысленность восприятия.
Развитие познавательных умений:
формировать умение выделять главное, частное,
стимулировать развитие способностей и потребностей в лично-активной творческой деятельности;
Procedure of the lesson.
Стадия вызова.
1. Motivation for the topic of the lesson.
- Hello, everybody! Glad to see you. Look at the blackboard – do you know these words?
(All these words are verbs.)
How can you divide the verbs?
(There are regular & irregular verbs.
There are verbs in the Present Simple & in the Past Simple tenses.)
What are we going to talk about?
2. Reading for the necessary information.
Чтение с поиском необходимой информации. (ex.1)
Стадия осмысления.
The task is read the text and chose the correct answers.
Стадия рефлексии.
Some of you will give their answers and comment them.
Others pupils will check their answers of ex.1 & write down your marks in the Mark List.