Урок " Criminal description" разработан для студентов обучающихся на юридических факультетах. Урок содержит упражнения для формирования навыков употребления профессиональной лексики в речи,
цели:
– развивать у учащихся умение анализировать свои личностные качества, применительно к данной профессии;
– способствовать воспитанию понимания у учащихся важности и необходимости реализации своих умений и способностей через выбранную профессию, воспитывать отрицательное отношение к правонарушителям
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«План урока по теме "Criminal description"»
Открытый урок профессионального
английского языка.
Тема: Описание преступника.
Цель: достичь совершенства во владении профессиональной лексикой по данной теме.
Задачи:
1) обучающая - научить учащихся монологическим и диалогическим высказываниям по теме, совершенствовать умение чтения с полным пониманием прочитанного.
2) развивающая – развивать навыки говорения, чтения, письма и пересказа; познавательную активность, логическое мышление, внимание, память.
3) воспитательная – воспитывать интерес к иностранному языку, чувство гордости за избранную профессию, отрицательное отношение к преступности.
Материал: интерактивная доска, карточки с упражнениями по теме, слайды.
Тип урока: комбинированный.
Методы обучения: объяснительно-иллюстративный, игровые приемы, беседа, упражнения, наглядный.
Ход урока:
ІОрг. момент.
Greeting and announcing the theme and aims of the lesson. (слайд 1)
- Good morning, boys and girls. Take your seats, please. I am glad to see you and the guests of our lesson. Today the theme of the lesson is “The criminal description” And today you are the members of the Young Detective’s Club. During the investigating the case you will know more new words on theme, describe the criminals. At the end of the lesson you will make the video role.Беседасдежурным.
- What is the date today?
- What is the day of the week today?
- Who is on duty today?
- As you said today is 25th of December. What do you know about this date?
(Christmas Day) (слайд 2)
II Речевая разминка.
Speech drill. (слайд 3)
Answering the questions on the slide.
- Who is this?
- Who was the writer of detective stories with Sherlock Holmes?
- What do know about Sherlock Holmes?
- Who did read stories or see screened stories with Sherlock Holmes?
And as I said today you are the young detectives you should be very attentive, active, creative, well-organized. So at the end of lesson you will choose the best detective. And this student will be awarded.
III Этапусвоениязнаний:
The stage of knowledge mastering.
1. Введениелексикепотеме. Introduction the new words. (слайд 4)
1.1. Фонетическая зарядка. Phone drill.
- Well, let’s start the lesson. Look at the board, please. There are some words. At first you must listen to me, and then repeat after me all together.
1.2. Составление словосочетаний.
- Now your task is to make up the word-combinations with these words.
E.g.: burglary of the shop, string of facts, suspect in burglary etc.
2. Развитие чтение с полным пониманием прочитанного текста.
The development the skills of full understanding reading.
2.1. Чтение и перевод текста. Pupils read and translate the text. (слайд 5)
- Let’s read and translate the text by chain.
2.2.Перевод словосочетаний с русского на английский язык. Pupils translate the word-combinations into English.
- Next task is to find the English equivalents to these Russian word- combinations. You will do this task in written form on the blackboard.
3. Развитие монологической и диалогической речи.
Development of dialogical and monologue speech.
3.1. Работа с диалогом. Pupils work with the dialogue. (слайд 6)
- Now, look at the blackboard, please. You must make up the dialogue using these words. It is the written task. You have 5 minutes and then I’ll check up this dialogue in the right form. (Reading the right form)
3.2. Разыгрывание диалогов в парах. Play the dialogue in pairs. (слайд 7)
- OK, let’s try to play this dialogue. Who wants to be the policeman and the robbed woman? Come to the blackboard, please.
3.3.Составление текста в группах и его Making up the text and its retelling
пересказ от лица: about these burglaries as if you were
а) полицейского (1 группа) a) the policeman
б) потерпевшей (2группа) b) the robbed woman
в) грабителя (3 группа) c) the robber
- I’ll divide you into 3 groups. The 1st group will prepare the policeman’s story, the 2nd group will prepare woman’s story, and the 3rd group will prepare the criminal’s story.
3.4. Работа с фотороботом (описание; выбор фоторобота, подходящего под описание из текста). Working with photo fit pictures (description, choosing the right photo fit picture)
- It’s time to work with photo fit pictures. Look at the board, please. Find which of these men’s portraits fit to the description from the text? And let’s describe the each portrait. (слайд 10-11)
3.5. Игра «Угадай кто это?».
- Let’s play the game “Try to guess”. I will describe someone from your group and your task is to guess who is he or she.
E. g.: This person is not tall and has dark hair, dark, small eyes, straight nose, small ears. (слайд 12)
4. Закрепление материала.
1. Игра «Крестики-нолики» (для закрепления новой лексики урока).
- I’ll divide your group into X-group and O-group. Now you have competition game and you must choose the word in the table then make up the sentence with your chosen word. (слайд 13)
2. Создание ролика. (Учащиеся должны составить объявление-розыск, при помощи микрофона записать на компьютер, затем прослушивается готовая запись)
- And now we try to make the role of search announce of the criminal. Make up the search announce then you will read and choose the right, best announce.
Who wants to sound the search announce? (слайд 14-15)