kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

План - конспект открытого урока с презентацией "MPAA Rating system for films"

Нажмите, чтобы узнать подробности

План-конспект урока английского языка

по теме “MPAA Rating System for films”

       Цели:

1.Систематизация лексических навыков по теме «Система разрядов (категорий) для кинофильмов».

2.Активизация грамматического материала (восклицательные предложения).

  Задачи:

Образовательные:

1.Повторение лексических единиц по теме «Кино», активизация их употребления в речи.

2.Введение и активизация лексических единиц по теме «Система разрядов (категорий) для кинофильмов».

3.Активизация грамматического материала (восклицательные предложения).

Развивающие:

1.Развитие умений и навыков чтения с целью детального понимания содержания.

2.Развитие способности к анализу, синтезу, классификации и систематизации.

3.Развитие умений и навыков применения учащимися информационно-компьютерных технологий.

Воспитательные:

1.Воспитание потребности к творчеству. Развитие творческой активности, способностей учащихся.

2.Формирование  умения работать в паре и группе.

3.Формирование  навыков вежливого общения на иностранном языке.

Оборудование: 

Компьютер

Мультимедийный проектор  

Презентация к уроку Microsoft Power Point (Приложение 1)

Просмотр содержимого документа
«план урока в 11 классе MPAA Rating System»

План-конспект урока английского языка по теме:

MPAA Rating System for films”


Дата проведения: 20.01.10г.

Место проведения: кабинет английского языка, МОУ «Усть-Чаунская СОШ»

Класс: 11

Учитель: Байрхаева Т.В.


Цели:

  1. Систематизация лексических навыков по теме «Система разрядов (категорий) для кинофильмов».

  2. Активизация грамматического материала (восклицательные предложения).

Задачи:

  • Образовательные:

  1. Повторение лексических единиц по теме «Кино», активизация их употребления в речи.

  2. Введение и активизация лексических единиц по теме «Система разрядов (категорий) для кинофильмов».

  3. Активизация грамматического материала (восклицательные предложения).

  • Развивающие:

  1. Развитие умений и навыков чтения с целью детального понимания содержания.

  2. Развитие способности к анализу, синтезу, классификации и систематизации.

  3. Развитие умений и навыков применения учащимися информационно-компьютерных технологий.

  • Воспитательные:

  1. Воспитание потребности к творчеству. Развитие творческой активности, способностей учащихся.

  2. Формирование умения работать в паре и группе.

  3. Формирование навыков вежливого общения на иностранном языке.

Оборудование:

  1. Компьютер

  2. Мультимедийный проектор

  3. Презентация к уроку Microsoft Power Point (Приложение 1)

  4. Видеофрагменты кинофильмов различных жанров (мелодрама, комедия, ужасы, боевик, исторический и т.д.) (Приложение 2)

  5. Проекты учащихся «My favourite actor» Вакатгыргына Г., «My favourite film» Теюне Д., Ненекей П. (Приложение 3)

  6. Книги для чтения к учебнику для 10-11 классов (В.П.Кузовлев, Н.М.Лапа и др.)

  7. Карточки с заданиями (грамматическое упражнение по теме «Восклицательные предложения», таблица «Характерные черты различных категорий кинофильмов»)

  8. Раздаточный материал (Vocabulary)

  9. Доска.

The course of the lesson:


  1. Introduction (Приложение 1 Слайд 1)

The objectives of the lesson.

Teacher: Hello, my dear friends! How are you getting on? Today we are going to talk about cinema and TV films, genres of films, MPAA Rating System for films. Cinema and TV films have become an important part of our lives. We like different genres of films. How can we choose the best or suitable films for us? And how can parents choose films for their children?


  1. Warming-up activities. (pupils answer the questions, фронтальный опрос)

  1. Do you like to watch films?

  2. What are your favourite genres of films?

  3. Who were the inventors of the cinema? (Приложение 1 Слайд 2)

  4. What is the world cinema empire?

  5. What cinema corporations do you know? (Приложение 1 Слайд 2)

  6. What is your favourite film?

  7. Who are your favourite actors?


  1. Phonetic activities. (pupils read the vocabulary) (Приложение 1 Слайд 3)


1. Vocabulary

  1. a rating system [reitiŋ] – система категорий, разрядов

  2. responsibility - [ri,sponsə'biliti] - ответственность

  3. main categories – [mein 'kætəgəri] - главные, основные категории

  4. to classify films – ['klæsifai] - классифицировать фильмы

  5. all ages admitted - [əd'mitid] - для всех возрастов

  6. to view a film – [vju:] - смотреть фильм

  7. to be offensive to – [ə'fensiv] - быть оскорбительным, неприятным

  8. to be unpleasant to – [Λn'plezənt] - неприятный, отталкивающий, противный

  9. every day expressions – [ik'spre∫ən] - повседневные выражения

  10. parental guidance – [pə'rental 'gaidəns] - по усмотрению родителей, дети с родителями

  11. brutal language – [bru:tl 'læŋgwid ] - бесчеловечный, жестокий

  12. an immediate negative reaction – [i'mi:diət ]немедленная негативная реакция

  13. critics – [kritiks] - критики

  14. to require accompanying parent – [ri'kwaiə ək'Λmpəniŋ] – требовать сопровождения родителей

  15. an adult film – ['ædΛlt], [ə'dΛlt] – фильм для взрослых

  16. a rough language – [rΛf 'læŋgwid ] – грубая речь, грубый язык






2. Pupils read the transcription of the words and expressions.

[r] (Приложение 1 Слайд 4)

a rating system

responsibility

every day expressions

parental guidance

brutal language

critics

rated films

[t] (Приложение 1 Слайд 5)

main categories

to classify films

all ages admitted

brutal language

an adult film

rated films

to be unpleasant to


[d] (Приложение 1 Слайд 6)

all ages admitted

every day expressions

an immediate negative reaction

PG-rated film

an adult film


  1. Lexical activities.


1. Guess the genres of following films. (видеофрагменты из кинофильмов различных жанров - мелодрама, комедия, ужасы, боевик, исторический и т.д.) (Приложение 2)

2. Speak about those film genres which you enjoy/do not enjoy (Устный фронтальный опрос)

    1. Game « Ouths and crosses» (здоровьесберегающая пауза) (Приложение 1 Слайд 17)


  1. MPAA Rating System for films.

Reading for specific information. (Ex. 5 p.71 Reader 10-11 класс Кузовлев В.П.)

    1. Pre-reading activities.

Teacher: We’ve discussed different genres of films. What do you think which of them are for children and for adults. How can we define should we or our children watch this film? There is MPAA Rating System for films. Let’s read the text. (Приложение 1 Слайд 7)


b) Scanning.

Pupils scan the text about a special Rating System for American films and try to find the answer to the question given before reading.

  1. Is there a special MPAA Rating System for films?

    1. What is its responsibility?

    2. Can cinema managers control the audience for each picture with this system?

    3. What are the main categories in this system? (Приложение 1 Слайд 8)

Example: The main categories in this rating system are:

      • "G"-rated film (for general audience; all ages admitted);

      • "PG"-rated film (parental guidance suggested; some material may not be suitable for children);

      • "R"-rated film (restricted, children under 17 require accompany­ing parent);

      • "NC-17"-rated film (no one under 17 admitted);

      • "PG-13"-rated film (some material may not be suitable for chil­dren).

c) Reading for detail. (Pupils read the text once more, answer the questions orally and fill in the table in written form in groups)


  1. What is the category of the film for general audience?

  2. What kinds of films need to be examined by parents?

  3. Can children under 17 see adult films with the categories “R” and “NC - 17”?

  4. What are the main features of different rated films? (Приложение 1 Слайды 9,10)


Language

Sex and nudity

Violence

G

everyday

-

at a minimum

PG

unrespectful

some indication of sensuality brief nudity

may be violence

PG-13


small bits of nudity

may be violence

R

rough

nudity and lovemaking may be present

hard

NC-17

brutal, sexually connected language

sex

too much violence


5. Do you think we need such a rating system in Rus­sia?

6. Classify (rate) films using MPAA Rating System for films. (Приложение 1 Слайд 11)


  1. Grammar activities. (Exclamatory sentences) (Приложение 1 Слайд 12)

1. Teacher explains the schemes:

  • How + adjective

How beautiful!

  • How + adjective/adverb + subject + verb

How magnificently she sings!

  • What (+ adjective) + noun

What a surprise! What strange people!

  • What + object + subject + verb

What a marvelous play we saw!

2. Pupils make the exercise; write down exclamatory sentences in their copybooks and at the blackboard. (Приложение 1 Слайд 13)

1) James Cameron is a talented director.

2) This melodrama is very touching.

3) The creators are wise.

4) It is so true to life.

5) Craig Lucas is an outstanding playwright.



  1. Презентация проектов учащихся (проверка домашнего задания) – 10 мин.

Вакатгыргына Г. «Charlie Chaplin»

Теюне Д. «My favourite film»

Ненекей П. «My favourite films» (Приложение 3)


  1. Home work ex. 7, p.204 (Student’s book), Ex.6, p.73 (Reader) Английский язык 10-11 классы Кузовлев В.П. (Приложение 1 Слайд 15)



  1. The conclusion of the lesson.

5



Просмотр содержимого презентации
«Презентация к уроку в 11 классе MPAA Rating System for films»

MPAA Rating System for films

MPAA Rating System for films

Vocabulary

Vocabulary

  • a rating system [reitiŋ] – система категорий , разрядов
  • responsibility - [ri,sponsə'biliti] - ответственность
  • main categories – [ mein ' k æ t ə g ə ri ] - главные, основные категории
  • to classify films – [' kl æ sifai ] - классифицировать фильмы
  • all ages admitted - [əd'mitid] - для всех возрастов
  • to view a film – [vju:] - смотреть фильм
  • to be offensive to – [ə'fensiv] - быть оскорбительным , неприятным
  • to be unpleasant to – [ Λn ' plez ə nt ] - неприятный, отталкивающий, противный
  • every day expressions – [ik'spre∫ən] - повседневные выражения
  • parental guidance – [ p ə' rental ' gaid ə ns ] - по усмотрению родителей, дети с родителями
  • brutal language – [ bru : tl ] - бесчеловечный, жестокий
  • an immediate negative reaction – [i'mi:diət] немедленная негативная реакция
  • critics – [kritiks] - критики
  • to require accompanying parent – [ri'kwaiə ək'Λmpəniŋ] – требовать сопровождения родителей
  • an adult film – ['ædΛlt], [ə'dΛlt] – фильм для взрослых
  • a rough language – [rΛf] – грубая речь , грубый язык
[ r ]

[ r ]

  • a r ating system
  • r esponsibility
  • eve r y day exp r essions
  • pa r ental guidance
  • b r utal language
  • c r itics
  • r ated films
[ t ]

[ t ]

  • main ca t egories
  • t o classify films
  • all ages admi tt ed
  • bru t al language
  • an adul t film
  • ra t ed films
  • t o be unpleasan t t o
[ d ]

[ d ]

  • all ages admitte d
  • every d ay expressions
  • an imme d iate negative reaction
  • PG-rate d film
  • an a d ult film
MPAA – the Motion Picture Association of America  ( кинематографическая ассоциация Америки ) , the organisation which determines to which age groups films may be shown.

MPAA – the Motion Picture Association of America

( кинематографическая ассоциация Америки ) , the organisation which determines to which age groups films may be shown.

The main categories in MPAA rating system for films

The main categories in MPAA rating system for films

The main features  of differently rated films Language G everyday Sex and nudity PG Violence unrespectful PG-13 R NC-1 7 hard

The main features of differently rated films

Language

G

everyday

Sex and nudity

PG

Violence

unrespectful

PG-13

R

NC-1 7

hard

The main features  of differently rated films G Language everyday Sex and nudity PG Violence - unrespectful PG-13 at a minimum R some indication of sensuality brief nudity NC-1 7 rough may be violence small bits of nudity may be violence brutal, sexually connected language nudity and lovemaking may be present hard sex too much violence

The main features of differently rated films

G

Language

everyday

Sex and nudity

PG

Violence

-

unrespectful

PG-13

at a minimum

R

some indication of sensuality brief nudity

NC-1 7

rough

may be violence

small bits of nudity

may be violence

brutal, sexually connected language

nudity and lovemaking may be present

hard

sex

too much violence

Classify films  using  MPAA Rating  System for films.

Classify films using MPAA Rating System for films.

Exclamatory sentences.   ( Чтобы передать сильные эмоции,  мы используем восклицательные предложения. ) How + adjective  How beautiful! How + adjective/adverb + subject + verb  How magnificently she sings! What (+ adjective) + noun  What a surprise! What strange people! What + object + subject + verb  What a marvelous play we saw!

Exclamatory sentences. ( Чтобы передать сильные эмоции, мы используем восклицательные предложения. )

  • How + adjective

How beautiful!

  • How + adjective/adverb + subject + verb

How magnificently she sings!

  • What (+ adjective) + noun

What a surprise! What strange people!

  • What + object + subject + verb

What a marvelous play we saw!

Write down exclamatory sentences. 1) James Cameron is a talented director. 2) This melodrama is very touching. 3)  The creators are wise. 4)  It is so true to life. 5)  Craig Lucas is an outstanding playwright.

Write down exclamatory sentences.

1) James Cameron is a talented director.

2) This melodrama is very touching.

3) The creators are wise.

4) It is so true to life.

5) Craig Lucas is an outstanding playwright.

Exclamatory sentences.   ( Чтобы передать сильные эмоции,  мы используем восклицательные предложения. ) How + adjective  How beautiful! How + adjective/adverb + subject + verb  How magnificently she sings! What (+ adjective) + noun  What a surprise! What strange people! What + object + subject + verb  What a marvelous play we saw!

Exclamatory sentences. ( Чтобы передать сильные эмоции, мы используем восклицательные предложения. )

  • How + adjective

How beautiful!

  • How + adjective/adverb + subject + verb

How magnificently she sings!

  • What (+ adjective) + noun

What a surprise! What strange people!

  • What + object + subject + verb

What a marvelous play we saw!

Home work 1) ex. 7, p.204 (Student’s book) 2) ex.6, p.73 (Reader)

Home work

1) ex. 7, p.204 (Student’s book)

2) ex.6, p.73 (Reader)

Thank you for the lesson!

Thank you

for the lesson!

visual and sound effects, show a lot of blood   tell a story about finding out who has committed or is responsible for a crime   full of dances and songs    evoke fear and terror in a viewer   tell about searching for a lost city or hidden treasure   love stories which pull at our heartstrings    depict historical events  amuse and entertain an audience by jokes and comic situations in which its heroes find themselves    are enjoyed by a female audience

visual and sound effects, show a lot of blood

tell a story about finding out who has committed or is responsible for a crime

full of dances and songs

evoke fear and terror in a viewer

tell about searching for a lost city or hidden treasure

love stories which pull at our heartstrings

depict historical events

amuse and entertain an audience by jokes and comic situations in which its heroes find themselves

are enjoyed by a female audience


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 11 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
План - конспект открытого урока с презентацией "MPAA Rating system for films"

Автор: Байрхаева Татьяна Викторовна

Дата: 23.01.2016

Номер свидетельства: 281358

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства