Воспитать уважение к традициям страны изучаемого языка.
Для проведения урока – мероприятия необходимы валентинки, сделанные руками учащихся, открытки; раздаточный материал, карточки для проведения конкурсов; записи песен о любви.
Ход урока – мероприятия
Монолог
Слово учителя:
What date is it today? What holiday do people in Britain celebrate today? Do we celebrate it too?
Учащиеся отвечают на вопросы учителя.
Класс разделён на 2 группы: daffodils and roses.
На основе изученного материала по теме «История дня Святого Валентина» учащиеся рассказывают краткие монологи об этом празднике.
Словоучителя:
There are a lot of legends which describe the history of this holiday. Now let’s listen to them.
Один ученик от каждой группы рассказывает монолог.
Аудирование
Каждой группе предложено прослушать текст и ответить на 5 вопросов, за каждый правильный ответ 1 балл.
«One of the favourite holiday in the USA and in England is Valentine’s Day. People celebrate it on the 14th of February. It is the day of love and friendship. People send greeting cards to their sweethearts and friends. They ask them “Be My Valentine”. It means be my friend or love. People should not wright their names on the cards. Those who get the cards must guess who can sent them. Schools children decorate their classrooms with big red hearts and give rad roses and chocolate to the sweethearts, friends and family»
Questions to be discussed. Вопросы задаются по очереди каждой группе.
What is one of the favourite holidays in the USA and in England?
When do people celebrate it?
Is it the day of love and friendship?
What do people send on this day?
Whom do people send greeting cards?
What do people wright on this greeting card?
What does it mean?
Should people wright their names on the cards?
What must people do when they get this card?
What do school children decorate their classrooms with?
Разучивание стихотворений по теме.
«My love is like a red – red rose»
«Sending a basket of Valentine wishes»
«Field of lots of love and kisses»
«Love me tender love me dear, tell me you are mine. I’ll be yours to all the years till the end of time»
«February the 14th day it’s Valentine they say. I choose you from among the rest the reason is I love you best»
«I’ll be your sweetheart if you be mine all of my life. I’ll be your Valentine»
Каждая группа получает карточки с этими мини стихотворениями. Задача состоит в том, чтобы сделать письменный перевод каждого стихотворения и выучить наизусть. За каждое рассказанное и переведённое стихотворение группы получают по 5 баллов.
Составление диалогов по теме из предложенных фраз.
Каждая группа получает листок с фразами для составления мини диалогов. Задание выполняется на скорость.
My I take you out?
What about going to the cinema?
My I invite to the coffee shop?
You are pretty.
You are handsome and smart.
With pleasure.
Thank you, I need it.
It’s kind of you.
Расшифровка слов по теме.
Каждая группа получает карточку с зашифрованными словами по теме. Номер каждой буквы соответствует её номеру в алфавите.