kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

План-конспект урока по теме "Телепередачи"

Нажмите, чтобы узнать подробности

В разработке представлен план-конспект урока в 5 классе по теме "Телепередачи". 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«План-конспект урока по теме "Телепередачи"»

Урок в 5 классе по теме «Телевидение»

Форма проведения урока – урок-телепередача

Цели:

Образовательный аспект: обобщить и систематизировать лексико-грамматические навыки в рамках изучаемой темы

Сопутствующие задачи: совершенствовать навыки монологической и диалогической речи, совершенствовать навыки восприятия иноязычной речи на слух

Развивающий аспект: развивать навыки парной работы, логическое мышление, учебно-организационные навыки и умения

Воспитательный аспект: воспитывать интерес к изучению иностранного языка

Оборудование: мультимедийная презентация Power Point, карточки с заданиями, карточки для рефлексии, флэшкарты

Ход урока

Этап урока

Задачи этапа

Содержание

Время

Учитель

  1. Орг.момент

Создание доброжелательной атмосферы, организация деятельности (приветсвие, проверка готовности к уроку, организация внимания)

Good morning, children! I’m glad to see you today! Are you ready for the lesson? Sit down, please.

How are you today?

0,5 min

  1. Речевая зарядка

Стимулирование устноречевого иноязычного общения

Here is a magic TV-box for you, and it as usually has questions for you. Answer them.

Do you like watching TV?

Do you like comedies?

What is your favourite TV programme?

Do you like cartoons?

Who is your favourite actor/actress?

Do you like the news?

2 min

  1. Тема и целеполагание

Определение темы и целей урока


Tell me now, what is the topic of our lesson? Of course, it’s TV. And do you want to make our gymnasium TV channel?

Ok, if you’re ready to do this, we’ll try. Today you’ll be reporters, actors and TV managers. Let’s start!


0,5 min

  1. Проверка домашнего задания

Совершенствование навыков монологической речи

What can’t each TV channel live without?

Right you’re! let’s start making our TV with advertisements. At home you are to make an advertisement of your favourite TV programme or film.

6 min

  1. Составление программы телепердач

Совершенствование навыков восприятия иноязычной речи на слух

Well done, but there is one more thing which each channel must have. What is it? /a list of programmes/ let’s make a list of programmes for our “Gymnasium TV”

The task for you is to listen to the dialogues about TV programmes for today & complete the same programme written in your cards with the proper time & programmes.

Remember that we have flash-cards today. If you hear a mistake, you’ll raise them. Let’s check!

Time

Programme

1)

The news

2) 21.15


3)

Sports programme (football match)

4) 12.10


5)

Animal Channel


5 min

  1. Программа новостей

Систематизировать и обобщить знания по теме «артикль», совершенствовать ритмико-интонационные и произносительные навыки

2)

Look at the screen, please. Combine the letters in order to get the name of our next programme. /wnseteh/

Right you are! The news is on! Now you all are reporters, but your text contains some gaps. Complete them!

We are … reporters. Yesterday we wanted to make … programme about TV. We stopped two monsters! … monsters were very bad. They took our camera and run away. We asked … policeman to help us. … policeman took his dog and run after … monsters. … dog found them!

Now read your news as you’re 5-year-old children, 60-year-old grannies or adult men.

6 min

  1. Физкультминутка

Снять усталость, повысить работоспособность

Well, if you want to know about our next programme, do the chat of letters. The odd letters will help you to get its name

n

e

w

s

c

h

s

c

a

r

t

o

o

n

q

u

i

z

m

r

a

c

o

o

l

e

r

t

m

i

u

c

d

o

u

h

a

t

e

y

r

r

b

o

r

i

n

g

e

_ _ _ _ _

So, our next programme is a music programme! Let’s sing a song!

5 min

  1. Ток-шоу

Совершенствовать навыки диалогической речи, умения применять изученный материал в нестандартной ситуации

Our next programme is “Talk show”. And today we discuss what programmes are popular today.

Imagine that you’re reporters, make an interview with your groupmates. Use the help box:

  • Excuse me, I’m from the “Today” programme.

  • Can I ask you some questions?

  • Do you watch … ?

  • What’s your favourite programme?

  • When is it on?

  • Thank you very much!

  • Yes, sure.


-Very often. I think they’re …


- My favourite film is…

- It’s on … .


-You’re welcome!


Be very attentive, your task is to listen to your groupmates and find out what is the most popular programmes in your class

7 min



  1. Телевикторина

Совершенствование орфографических и лексических навыков, систематизация и обобщение знаний по теме «What time is it?”

Well done! What’s our next programme? Do the crossword and you’ll find it out!.


N

E

W

S




M

U

S

I

C



S

U

P

E

R


C

O

M

E

D

Y

H

O

R

R

O

R


Q

U

E

S

T

I

O

N


A

D

V

E

N

T

U

R

E



A

C

T

I

O

N


Z

O

O


  1. From this programme people learn what’s happened in the world.

  2. You can see many singers in this programme.

  3. A very interesting and exciting film.

  4. A humorous film.

  5. A film with scary heroes and their adventures.

  6. During a quiz show people answer …

  7. A film about travelers or people in unusual situations.

  8. A film about criminals.

  9. Nature programmes show us animals both in the wild and in the … .


Welcome to “Super Quiz”

  1. Who made the first cartoon about Mickey Mouse?

  1. Walt Disney.

  2. Michael Jackson.

  3. Andy Pandy.

  1. Where's Disneyland?

  1. In Britain.

  2. In the USA.

  3. in Australia.

  1. "Jurassic Park" is ...

  1. a comedy.

  2. a detective film.

  3. a horror film.

  1. What colour is Shrek?

  1. Blue.

  2. Grey.

  3. Green.

  1. Who was Simba?

  1. A lion.

  2. An elephant.

  3. A tiger.

  1. What's the name of Winnie-the-Pooh's friend?

  1. Robinson Christopher.

  2. Christopher Robin.

  3. Harry Potter.


*** the last task for you today is to make a question for your groupmates. Come to the screen, draw a clock and ask them “What time is it?”

10 min

  1. Информирование о домашнем задании

Объяснить выполнение домашнего задания

Your home task will be the following: ex.4 p.60 to write about your favourite cartoon character.

1 min

  1. Подведение итогов, рефлексия

Дать качественную оценку результатов работы класса и отдельных учащихся, анализ учениками своей деятельности на уроке

Well, your marks for today are…

But there’s one more task for you. On your desks you can see 3 papers of different colour. Chose the colour according to your mood at the lesson and write on it the easiest and the most difficult task for you.

Pink – happy

Yellow – so-so

Blue – sad

2 min




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
План-конспект урока по теме "Телепередачи"

Автор: Литавар Елена Сергеевна

Дата: 25.03.2018

Номер свидетельства: 463441


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства