Просмотр содержимого документа
«План-конспект урока по английскому языку по теме "Британский парламент"»
План-конспект открытого урока по английскому языку с использованием информационно-коммуникационных технологий (ИКТ)
Предмет: Английский язык.
Тема: «Британский парламент»
Продолжительность: 45 минут
Класс: 8
Технологии: презентация в Power Point
Цели урока:
1.Образовательная цель – введение и отработка нового лексического и грамматического материала в ситуациях тематического общения.
2. Воспитательная цель – воспитывать у учащихся уважение к истории и культуре страны изучаемого языка.
3. Развивающая цель – развивать умения и навыки коммуникативного общения с использованием ЛЕ по теме «Придаточные предложения цели», «Выражения с глаголом make».
Задачи урока:1. Познакомить учащихся с придаточными предложениями цели и обеспечить отработку данного грамматического материала в серии языковых и речевых упражнений.
2. Познакомить учащихся с историей возникновения английского парламента.
3. Расширить потенциальный словарь учащихся: выражения с глаголом make.
Тип урока: Урок изучения и первичного закрепления новых знаний.
Метод: Коммуникативный метод
Форма организации деятельности: индивидуальная, групповая, фронтальная
Оснащение урока:
учебники “Happy English.ru”
компьютер, экран, проектор
презентация в Power Point
рабочие тетради
Ход урока.
I. Приветствие и организационный момент начала урока.
-The bell has gone. Stand up, please.
- Good morning, boys and girls! I am glad to see you. Sit down, please.
-How are you? How are your doings?
- Who is on duty today? Who is absent today?
-What date is it today? What day of the week is it today?
II.Речеваяразминка.
-Now let`s speak about the weather. Is the weather fine or bad today?
-What colour is the sky? Is it grey or blue?
-Is the sun shining?
-It is windy today, isn`t it?
-Do you like such weather?
-What season is it now?
What are autumn months?
Have a look at the blackboard and listen to the poem about autumn. (Cлайд 2)
Autumn.
Yellow, red and green and brown,
See, the little leaves come down.
Dancing, dancing in the breeze,
Falling, falling from the trees.
III. Сообщение целей урока.
-What is the theme of our lesson? (Слайд 1)
- Today we will get to know ---- with the verb to make, learn some new words, read and speak about the beginning of the British Parliament and do some exercises.
IV. Закрепление пройденного грамматического материала.
-Boys and girls, we learned the topic “----” at the last lesson. Let’s repeat it. Have a look at the board. (презентацияв Power Point) (Слайды 3,4)
Now say, why do people visit America, China, Moscow, Holland and England? (Слайд 5)
Let’s have a competition. Divide the class into two teams. Give as many reasons to go to London as you can. The group which gives the last reason wins. Use the pictures to help you. (pages 44-45)
V.Контрольдомашнейработы.
-Let’s check your homework: you were to read the text of the fifth exercise at page 46. (Слайд 7) Read it. Angelica will read the role of the author, Alesha- the role of the King, Kirill will be one of the barons. Begin, please.
-Tanya, translate the text, please.
-Good for you! Thank you!
-Ex. 6, p. 47
-Ex. 7, p. 47
- Thankyou!
VI. Введение и первичное закрепление новой лексики.
-Now, let’s get to know the verb to make. Open the books at page 48. (Cлайд 8) Look at the expressions and try to guess the meaning of the expressions!
-Read them!
-Обратите внимание! (Слайд 9)
-Open your exercise-books and write down the date. Open the books at page 46 and write out all the sentences with the verb make.
VII.Физкультминутка
-Are you tired? Let’s have a rest.
Look left, look right,
Look up, look down.
Look at your nose, look at that rose.
Close your eyes, open your eyes.
Wink and smile,
Your eyes are happy again.
-Let’s do exercise 9 at page 48. What are the people in the pictures doing?
-Do exercise 10 at page 48.
-Open your workbooks at page 29 and do exercises 4 and 5.
VIII. Заключительный этап урока.
1. Объяснение домашнего задания.
-Write down your hometask: ex. A, B, C, p.49
2. Выставление оценок.
Подведениеитоговурока.
-You have worked hard today. I’m really pleased with you.