Просмотр содержимого документа
«План-конспект урока "Food and health"»
Тема: "Food and health"
("Еда и здоровье")
Цель урока: обобщить и систематизировать знания учащихся по теме "Food and health".
Задачи урока:
Образовательные: развитие навыков говорения, аудирования, чтения, письма по теме "Food and health"; отработка произносительных навыков.
Развивающие: развитие мотивации к изучению иностранного языка, навыка языковой догадки, интеллекта, памяти, совершенствование внимания.
Воспитательные: cоздание условий для формирования ясных представлений школьника о здоровом питание; воспитание умений работать в парах, группах, самостоятельно.
Учащиеся: (все вместе) Good morning, Good morning, Good morning to you, Good morning, Good morning, We are very glad to see you!
Учитель: I am glad to see you, too! Sit down, please. How are you?
Учащиеся: We are fine, thank you. And how are you?
Учитель: I’m OK too. Who is on duty today? Who is absent today? What date is it today? What day of the week is it today? What season is it now?
II. Сообщение цели урока.(Слайд № 1)
Учитель:
- Today we shall have a lesson according to our topic “Food and health” and we shall speak about tasty, healthy and useless food.
- And now let’s start our work.
III. Фонетическая зарядка.(Слайд № 2)
Учитель:
- Let’s train our tongues and practice the English sounds. Look at the screen carefully and read the words with sounds.
IV. Речеваяразминка.
Учитель:
- Now, remember the words according to our topic. (Повторение лексики по слайдам) (Презентация № 2)
- Let’s continue warming up our vocabulary. Listen to me and try to complete some sentences using necessary words. (Учитель демонстрирует правильный ответы, используя презентацию) (Презентация № 3)
Вкуснотища – Very good! Пищу называют – food.
Это вовсе не каприз, сыр мы называем – cheese.
Мясо жарится, шкварчит, мясо по-английски –meat.
Арбуз предпочитаю сливам, арбуз иначе – water-melon.
Узнали все впервые, что груша – это pear.
Масло нужно всем ребятам. Масло по-английски – butter.
Без соли борщ не лезет в рот. Соль по-английски – просто salt.
Ведро воды не принесете? Вода, водичка будет – water.
Слива тут и слива – там. Слива по-английски – plum.
Виноград мы съели весь. Виноград – иначе grape.
V. Развитие навыков устной речи по теме «Foodandhealth».
Учитель:
Look at the screen, please. There are a lot of pictures on the screen. These words are well – known for you. (Слайд №3)
Dear boys and girls, answer my questions (фронтальный опрос класса):
Do you like milk? Do you like ice – cream? etc.
Which is your favorite food or drink?
Open your exercise - books, please. Make a list of six things (My favorite food is …). (Слайд № 4)
Учитель:
Then write the words on your list in two columns: healthy and unhealthy food (Учитель раздает заранее подготовленные шаблоны таблицы) (Cлайд № 5)
Let’s try to compare you answers.
For example: I think pizza is healthy but coke is unhealthy. (фронтальный опрос класса)
Учитель:
Complete the table with the words from the box. (Слайд № 6)
- Now, read about the foods we eat and check your guesses. (Слайд № 7).
- Do you eat all of the “seven important things”?
- Look at the screen and correct your answers if they are wrong . (Слайд №8)
Answers: fruit and vegetables – keep your healthy, bread and sugar – give you energy, butter and meat - help you to grow and make you strong, sweets and chips – empty foods.
Read the statements on the screen and say true or false. (Cлайд № 9)
All foods are good for you.
Vitamins and minerals help you to keep healthy.
Fruit and vegetables are full of sugar and fat.
Sweets, chips and coke keep you healthy.
You should eat a variety of foods to stay healthy and grow big and strong.
Compare the table and your list of six favorite things.
Answer my questions:
Is your favorite food healthy?
Were you right?
Was your partner right?
Say what kind of food we should / shouldn't eat a lot.
VIII. Творческое задание. Работа в группах.
And now I have a special task for you. You need to make and draw healthy menus for breakfast, lunch and dinner. Work in groups. (Слайд № 10)
VII. Рефлексия.
Учитель:
- Now, do you know what food is healthy and unhealthy for you?
- Let’s try to value your impressions after our lesson. (анкетирование)
1.На уроке я работал 2.Своей работой на уроке я 3.Урок для меня показался 4.За урок я 5.Мое настроение 6.Материал урока мне был
активно / пассивно доволен / не доволен коротким / длинным не устал / устал стало лучше / стало хуже понятен / не понятен полезен / бесполезен интересен / скучен легким / трудным
VIII. Итогиурока.
Учитель:
- Dear children! You work hard today: You spoke English, wrote, read and did different tasks and you have good results!