План-конспект урока английского языка на тему " Косвенная речь"
План-конспект урока английского языка на тему " Косвенная речь"
Урок разработан для 9 класса общеобразовательной средней школы, к учебнику “Matrix”, автор: Kathy Gude. Урок с изучением грамматического материала по теме “Косвенная речь”
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«План-конспект урока английского языка на тему " Косвенная речь"»
План-конспект урока английского языка на тему " Косвенная речь". 9-й класс
Бондарева Елена Семеновна, учитель английского языка
Разделы:Иностранные языки
Урок разработан для 9 класса общеобразовательной средней школы, к учебнику “Matrix”, автор :Kathy Gude . Урок с изучением грамматического материала по теме “Косвенная речь”
Тип урока: комбинированный
Форма работы: парная и групповая
Программное обеспечение: презентация MSPowerPoint
Цели урока:
Развивающая: развитие лексических навыков , развитие навыков диалогической речи, развитие внимания и мышления.
Учебные: закрепление знаний учащихся , совершенствование навыков аудирования , активизация и обобщение грамматического материала по теме “Косвенная речь ".
Оборудование: таблицы по темам “Косвенная речь” и “Словообразование”
ХОД УРОКА
I. Организационный момент. Сообщение темы и целей урока.
Teacher: Good day boys and girls! I’m glad to see you . Well, sitdown,please! Today we’ll learn a new grammar rule “Reported speech”.
II. Фонетическаязарядка.
Teacher Look at the board, and read the words.
Teacher: Well done, and now repeat after me, please: laugher, be used to pursue peace, luxurious , is sought after, punishment, heart of ice, tears our minds apart.
Great! Now I give you 2 minutes to read it in pairs to each other.
Ok, who would like to read the poem for us?
III. Речеваяразминка.
Teacher:
All right, what can you tell about this poem?
How do you understand it? What is it about?
Do you agree with the author?
How can you explain this saying: “Conflict is punishment, paying the price...”, “Conflict makes people with heart of ice”, “Conflict tears our minds apart”?
IV. Основной этап урока.
Систематизация знаний учащихся по теме “Способы словообразования: конверсия”
1.Teacher: Children, please, look at the board. Here you see two columns of words. (Слайд 3)
a play – to play
a finger – to finger
water – to water
escape – to escape
milk – to milk
love – to love
As you have already understood – this is one way of word formation and we’ll call it – conversion. Certainly you’ve noticed that all these words didn’t change. Can you tell me their parts of speech?
You are right, they are the nouns and the verbs. Nice and now, please, open your textbooks at page 108, ex. 21. There you can see different words. Please, read and translate them in chain. (Детичитаютслова) Excellent! May be someone gives us other examples? (Называютсвоипримеры)
2. Teacher: Well and now let’s check if you are able to solve the crossword using the word formation.I need one pupil to solve this puzzle. And the rest write down the answers
(Дети разгадывают кроссворд, составленный программой EclipseCrosswordонлайн в электронном виде.Один желающий садится за компьютер и выполняет задания. Остальные записывают ответы в тетрадь.)
Crossword “Conversion”
Down
1. Tostayinalongchainofpeoplewaitingsomething. 2. Битьмолотком. 4. To go on foot. 5. Толкатьлоктем. 6. Выдаватьбилеты. 7. Задевать плечом. 9. Остановка. 11. Гладить. 13. Scream, shouting.
Across
3. Смех. 4. Проводитьвыходныедни. 7. The synonym of the word “dream” 8. Рыбачить. 10. To survive the coldest season. 12. Кластьвкарман. 14. Сдиратькожу. 15. To look all over something.
3. Закрепление навыков монологической речи.
Teacher: Wonderful, guys! So, and now let’s go to ex.22 at page 109. Now you’ll work in groups and describe the pictures. In 3 minutes we shall listen to your stories. (В завершении задания, ребята выбирают лучший рассказ)
V. Динамическая пауза.
Teacher: And now it is time to sing the song “Michelle, ma belle” (Beatles)
VI. Обобщение и активизация грамматического материала по теме “Косвенная речь”
Teacher: Every day we talk to someone and retell something to our parents, friends and others. And all the time we try to say it using Past Tenses. If we want to be understood, we have to know the rules of the Reported Speech. Now look at the table (Слайд 4) and let’s read the examples of the reported statements in your textbooks at page 107. Read and translate it. please.
Teacher: Ok and now open your exercise books, write down the date and ex. which is on the board (Слайд 5)
Steve: We have never been to Europe.
Angela: I’m not going to quarrel now.
My mother(told George): George, it’s too late to visit the Browns.
They: You will have to promise me to finish the matter till tomorrow.
Nick: Our teacher didn’t like my answer yesterday.
VII. Развитие лексических навыков
Teacher: Today we’ll learn some new words. Look at the board. (Слайд 6) ex.18, page 107. Now you’ll listen to the sentences with these words. Your task is to guess their meanings. But first of all repeat them after me, please.
Teacher: Great! And now let’s make up our own sentences with these new words.
Teacher: Good of you! Please, open your workbooks now at page 44-45. At first let’s check your home tasks – ex.4,5,6.
Teacher: Well done! But now we’ll try to do ex.7, page 45. Who would like to read the task?