kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

План-конспект урока на тему "Born or Made?" ("Гениями не рождаются, а становятся?"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный урок разработан для учащихся 10-ого класса на тему "Born or Made?", направлен на совершенствование лексических навыков и развитие умений устной речи

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«План-конспект урока на тему "Born or Made?" ("Гениями не рождаются, а становятся?"»

ПЛАН-КОНСПЕКТ ОТКРЫТОГО УРОКА В 10 «А» КЛАССЕ

НА ТЕМУ «ГЕНИЯМИ НЕ РОЖДАЮТСЯ – ИМИ СТАНОВЯТСЯ?» («BORN OR MADE?»)

Цель: формирование и совершенствование лексических навыков по теме Human Genius; формирование и совершенствование грамматических навыков по теме The Future Continuous Verb Tense; развитие умений говорения, письменной речи чтения, восприятия и понимания речи на слух по теме Human Genius

Задачи:

образовательные: развивать умения говорения, совершенствовать лексические навыки по теме “Human Genius”, совершенствовать грамматические навыки по теме “The Future Continuous Verb Tense”;

воспитательные: повысить внутреннюю мотивацию учащихся, расширить кругозор, воспитать в учащихся средствами урока уверенность в своих силах, развивать у школьников коммуникативную культуру;

развивающие: развивать аналитическое и критическое мышление, развивать навыки обобщения, развивать элементы творческой деятельности, развивать групповую самоорганизацию, развивать у учащихся исследовательскую культуру.

Оснащение: учебник, рабочая тетрадь, доска, презентация, раздаточный материал.



ХОД УРОКА

I. НАЧАЛЬНЫЙ ЭТАП

Введение в атмосферу иноязычного общения

Good morning! I’m happy to see you today. Who is absent? How was your weekend? How did you spend it? Excellent! I hope now you’re full of energy and positive emotions and we can get to our lesson.

Активизация пройденного материала

Do you remember what we studied last lesson? Great! What facts do you remember? Right! What information from last lesson do you consider to be the most interesting and necessary for you?

Целеполагание

Before to start discussing new information I want you to look at the screen.

На экране представлены фотографии гениев в истории человечества.

What have you just seen at the screen? Whose photos are these ones? Give your ideas.

Учащиеся делятся своими идеями, высказывают свои предположения.

Right, all these people are geniuses (genii). Why does the word genius have two plural forms - geniuses and genii? Yes, because this word is of Latin origin, one is traditional (genii), the second one is modern (geniuses). So, now I want to draw your attention to the title of our lesson today. What is it? Right – Born or Made. How are these people and the title related to each other? What do you think we’ll discuss today?

Объяснение двух форм множественного числа слова genius. Выведение учащимися целей и темы урока.

Also I want you to look at the worksheets you’ve been given before the lesson. Today you’ll write all the information in them. They consist of 3 parts that will help you to make your final choice whether geniuses are born or made.

Знакомство учащихся с раздаточным материалом.

II. ОСНОВНОЙ ЭТАП

Предтекстовый этап

Активизация лексического материала по теме «Human Genius»

What springs up in your mind when your hear this word – genius ? What are your associations? Share your ideas. You сan make notes in your worksheets.

Учащиеся делятся ассоциациями к слову гений.

Great! Now let’s make a definition of genius according to your ideas. Who is a genius?

Учащиеся выводят дефиницию к слову гений на основе предложенных ими идей.

Now I’d like to inform you that today you have a chance to get acquainted with three geniuses of modernity – Elon Musk, Tim Berners Lee and Quentin Tarantino. Have you ever heard about them? What do you know about these people? What fields do they work in? Right, Elon Musk - software, energy, transportation, and aerospace, Tim Berners Lee – computer science and Quentin Tarantino – filming. I can see you’re knowledgeable in this issue.

Текстовый этап

I offer you to work in groups now. Each group will work with a certain genius. But we need to decide who’ll represent him. For this you should take a card where you’ll be labeled as an interviewer or a genius. Let’s check. Who are the geniuses? Great! Your first task is the following – the geniuses will get texts with some information about their background. All the others should make up questions to find out information about the points in your charts – childhood and family, education, social and financial status and achievements. After some time when you’re ready with the questions and geniuses are ready with the texts, you should start interviewing them. Don’t forget that you need to present the information to the rest of the class, so try to formulate it in a clear understandable way.

Работа в группах. В каждой группе учащиеся вытягивают карточки, где каждый из них обозначен, как интервьюер или гений. Гении получают тексты для чтения с информацией о них, а интервьюеры должны за это время составить вопросы, чтобы узнать информацию о гениях по следующим параметрам – семья и детство, образование, социальный и финансовый статус и достижения.

Послетекстовый этап

Репродукция лексического материала

Ok, let’s start checking. What can you say about background of Elon Musk/Tim Berners Lee/Quentin Tarantino? Perfect! In what way did the background influence him/his choice of career?

Каждая группа представляет собранную информацию о своем гении, в это время остальные учащиеся заполняют таблицы в разработках. В итоге у учащихся получается заполненная таблица по трем персоналиям с информацией по данным параметрам (семья и детство, образование, социальный и финансовый статус и достижения). Учащиеся отвечают на вопрос о связи и влиянии этих критериев на жизнь героев.

Физкультминутка

So, our first component has been done and now we can move to the second one – personality qualities. To work out this part, I’ll give 3 quotations of these people.

I think it’s very important to have a feedback loop, where you’re constantly thinking about what you’ve done and how you could be doing it better. I think that’s the single best piece of advice: constantly think about how you could be doing things better and questioning yourself.

Elon Musk

We need to look at the whole society and think, «Are we actually thinking about what we’re doing as we go forward, and are we preserving the really important values that we have in society? Are we keeping it democratic, and open, and so on?

Tim Berners Lee

When I make a film, I’m hoping to reinvent the genre a little bit. I just do it my way. I make my own little Quentin versions of them… I consider myself a student of cinema. It’s almost like I am going for my professorship in cinema, and the day I die is the day I graduate. It is a lifelong study.

Quentin Tarantino



Каждый представляет свою цитату.

What do you think - which personality qualities a person these quotations belong to can possess?

Учащиеся высказывают свои мнения и называют личностные качества героев.

Great! Let’s make Top 5 personality qualities for a genius. What will we include in it? Why?

Учащиеся коллективно выбирают 5 самых важных качество для гения и объясняют свой выбор.

Which features of these ones do you possess? What can help you to become a genius?

Учащиеся должны назвать свои личностные качества, которые могут помочь им стать гениями.

I hope all of you will become geniuses in a certain field one day and these qualities will help you.



Активизация грамматического материала

The Future Continuous Verb Tense

You know that our thoughts are material, so let’s dream a little. Each of you will take a card with a certain science. Imagine you’re a genius in it. Think about what you’ll be doing in 10 years. But first, tell me what verb tense is used to describe actions on progress in the future. The Future Continuous Verb Tense, right, that’s it. How do we form it? Ok, you can complete a chart in your worksheets, it can be a bit of help for you. Don’t forget to use the correct verb tense while presenting your answers.

Учащиеся вспоминают значение и образование The Future Continuous Verb Tense, заполняют схемы в раздаточном материале. Затем составляют предложения на заданную тему, употребляя данную временную форму: «Если я буду гением в … ,через 10 лет я …»

Проверка домашнего задания

Репродукция лексического материала

Well-done! I hope all your dreams will come true! But we need to move to our final component – intellectual abilities. At home you should have prepared some reports about IQ. So, tell me what is the average IQ score for an ordinary person? Do you know people with high IQ? Who are they? What achievements do they have? Is there any an international organization for people with high IQ? What are its activities? Is there any methodic to develop your intellectual abilities and increase your IQ?

Учащиеся представляют информацию, подготовленную в качестве домашнего задания – среднее значение IQ, сообщения о людях с высоким IQ, о международной организации для людей с высоким IQ, а также методиках развития интеллекта и повышения IQ.

Thank you for your reports. They’ve been really helpful. So, what do you think – is it obligatory for a genius to have high IQ? Do all geniuses have high IQ?

Учащиеся отвечают на вопрос о связи интеллектуальных способностей и гениальности.

Thank you for your ideas. And now we can get to our final question. I want you to look through all the material you’ve got this lesson, analyze it and make your personal choice – are geniuses born or made? Don’t forget to give me grounds and explain your opinion.

Учащиеся анализируют информацию, полученную на уроке, и делают свой выбор – рождаются ли гениями или становятся.

Great! I’m satisfied with your work today and now I want you to watch an extract from one movie.

Учащиеся смотрят фрагмент фильма «Игры разума» («A Beautiful Mind»).

Do you know what movie it is? Yes. It is «A Beautiful Mind», a film based on a real story of John Nash, the Nobel prizewinner in economics. He is thought to be one of the legends in human history. I advise you to watch it, it’ll give you food for thought and you’ll get lots of pleasure while watching it.

III. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНЫЙ ЭТАП

At the end of the lesson I want you to think over all the tasks you’ve coped with. Which of them were the most difficult/the easiest for you? At the blackboard you can see cards with different kinds of tasks. Choose the most difficult for you and you’ll get your hometask according to it.

Учащиеся выбирают наиболее трудный тип заданий в течении урока, клеят под соответствующей карточкой на доске стикер, в соответствии с этим получают дифференцированное домашнее задание.

Thank you for your work. Your marks are … because … . Good bye! Have a good day!

Выставление и аргументирование отметок.












Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 10 класс

Скачать
План-конспект урока на тему "Born or Made?" ("Гениями не рождаются, а становятся?"

Автор: Голубева Евгения Витальевна

Дата: 26.01.2020

Номер свидетельства: 537448


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства