Начало урока Приветствие учителя Речевая зарядка Целеполагание | Налаживание взаимодействия; создание атмосферы иноязычного общения Создать атмосферу общения на уроке и перейти к основной деятельности учащихся Настроить учащихся на активную работу на уроке; мотивировать на познавательную деятельность | Hello, dear students! It is so nice to see you here! How are you today? Well, how often do you ask your classmates about their life? Let’s play Hot Potato. But instead of the ball we are going to throw questions about last summer. For example, I ask someone: Did you play football last summer? And that student gives a short answer (Yes, I did/ No, I didn’t) and then makes up his own question and addresses it to someone from the class. Today we’re going to sum up your summer holidays and we will save your memories as short stories that you are going to write later. | Приветствуют учителя; рассказывают, как у них дела Задают вопросы друг другу, отвечаю на них | 1 мин 4 мин 1 мин |
Основная часть урока Проверка домашнего задания Анализ текста-образца Планирование содержания Написание истории Физкультминутка Тренировка изученного грамматического явления | Оценка самостоятельности учащихся и выявление пробелов в их знаниях Развитие способности к анализу структуры рассказа Составление списка полезных для истории языковых единиц Совершенствование способности к логическому, связному изложению содержания истории Повышение уровня энергии и концентрации. Снятие у учащихся эмоционального напряжения. Формирование продуктивных грамматических навыков образования грамматических форм и конструкций в соответствии с грамматическими нормами (правилами) | Your homework was really useful and it will help you to write your summer stories, so let’s check it. Which words from your homework text can help to organize the story when we need to tell about many actions one by one? (first of all, next, after that). Before you begin to write a story, let’s think what we can write about our summer holidays: What is the weather like in summer? Where can we go in summer? (seaside, country, another country) What can we do in summer? (travel, play games, swim) Who do we spend our summer with/ With whom…? (family, friends) We discussed many things and I hope you’re ready to write your story. So, all you have to do now is to take your pens and create a masterpiece. You did great. Let’s play another game and move a little. We are going to play “Simon Says!” Listen to me carefully. You must do the action ONLY if І say 'Simon says...' first. For example: If I say Simon says touch your nose, you touch your nose. But if І say just “Touch your nose”, you DON'T move. If you move, you are out! Are you ready? 1. Simon says... clap your hands. 2. Touch your nose 2. Simon says... shake your head 3. Simon says...raise your left hand 4. Simon says...raise your right hand 5. Stand up Now you’re ready to work and I’m going to check if you remember the forms of the verbs in Past Simple. Look at exercise 32. Remember about regular and irregular verbs. In our next exercise (33) you have to put the correct forms of the verbs into the text. Now we do ex. 34, 35, 36, 37 … Great job! | Проверяют домашнее задание Находят слова в тексте и предлагают свои варианты Отвечают на вопросы и предлагают свои идеи Пишут рассказ, опираясь на предыдущие идеи Выполняют действия по словам учителя Выполняют упражнения | 4 мин 2 мин 5 мин 8 мин 2 мин 9 мин |
Заключительная часть урока Рефлексия учащимися своей деятельности Предъявление домашнего задания Выставление отметок | Развитие рефлексивных умений Обеспечение понимания содержания домашнего задания Количественная оценка работы учащихся на уроке в баллах | I’ve really enjoyed your work today! Thank you so much. You’ve all worked very hard. And I hope you found out something new. Was our lesson interesting? What was the most interesting task today? What was the most difficult task? At home you are to get ready to answer the questions in your student’s book on page 25. You all worked very hard. And each of you got a mark. Thank you for your work today. | Отвечают на вопросы Записывают домашнее задание Узнают отметки за урок | 2 мин 1 мин 2 мин |