kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

План-конспект урока английского языка по теме «Проверка временем» в 8-м классе

Нажмите, чтобы узнать подробности

Вашему вниманию представлен урок направленный на развитие навыков изучающего чтения, формирования речевых умений. В ходе урока учащиеся познакомятся с биографиями Уильяма Шекспира, Артура Конан Дойля и Джоан Роулинг. 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«план открытого урока»

План-конспект урока английского языка по теме «Проверка временем» в 8-м классе

Этап урока

Содержание этапа


t

Прим



1


Организационно-мотивационный

этап

Good morning, my dear pupils! I’m glad to see you. How are you?

So we are going to start our lesson, are you ready?

Let’s start our work.


You have worksheets on your tables. In the first task you need to make some sentences from the words in the word cloud. (Elicit from the word cloud the topic of the lesson).

Can you guess the topic of the lesson? Today the topic of our lesson is “They have stood the test of time”. How do you understand this statement? What authors have stood the test of time? About what modern writers can you say that they will stand the test of time?


до 5 мин.

Слайд 1


Слайд 2

Слайд 3




2


Этап актуализации знаний и целеполагания









  1. Обсуждение плана урока, целеполагание

There are just too many books in the world, and far too little time. Somebody once said “Read the best books first, or you may not have a chance to read them at all”. Of course, then you could get into an endless debate with yourself over what exactly makes a book “the best.” You could ask five million people that question and get five million different answers. Or, you could just take advantage of time thing, which helpfully sorts and filters and shows us which books remain relevant and remarkable generation after changing generation. These are the books that stand the test of time because they magically manage to speak to the fears and hopes and people still read them through years and centuries. Today we’ll touch classics and I hope you’ll appreciate it.

Our main goals for today are:

1. to know ….

2. to speak …..

3. to develop ….

4. to enjoy…



3мин.

Слайд 4
















3




























Операционно-познавательный этап. Развитие навыков чтения




Отработка лексических единиц в устной речи, совершенствование произносительных навыков








Совершенствование навыков поискового чтения

















  1. Предтекстовый этап. Снятие языковых и фонетических трудностей (Актуализация личного опыта учащихся)

But first of all I`d like to show you the names of some literary works. Look at the screen. Let’s develop our pronunciation.

Do you know the authors of these works? Which one have you read? Can you guess what are they about? Which one would you like to read?


Have a look at the next slide. You see pictures of three people.

What are their names? What do you know about them? Do you read classical literature? Who is your favourite author? Is it necessary to read classical literature?


  1. Текстовый этап. Чтение текста

Now we’ll read biographies of these world-known writers. As we have three texts, I will divide you into three groups: A, B, and C. Open your books to page 207, exercise 2b and read you text and fill in the table about the writer you have chosen.



ФИЗКУЛЬТМИНУТКА

I think you’ve got tired. Lets relax.

Stand up. Let’s dance and sing the song “Move and Freeze”



  1. Послетекстовый этап. Работа в группах

Now it’s high time to share your knowledge of biographies with the rest of the group. We’ll divide once again so that in every group we’ll have students with prepared information about different authors. You’ll exchange you information. While listening you should fill in the other graphs of your tables.





до 25 минут


























Слайд 5




Слайд 6











Видеоролик



4

Контрольно-оценочный этап


]

Развитие речевых умений


















Подведение итогов урока







Complete the sentences. Give as many ideas as possible. Use the facts from the texts.

  • William Shakespeare is the author ( who, whose)…

  • Arthur Conan Doyle is the author ( who, whose)…

  • Joanne Rowling is the author ( who, whose)…

A new study shows that 62 per cent of us pretend to have read classic novels in order to appear more intelligent. The most popular trick is pretending to have read classic novels, with 42 per cent of people relying on film and TV adaptations, or summaries found online. Surprisingly, but adults questioned admit to having displayed books on their shelves without ever having read them.

Do you know why? Why do people afraid of reading classics?

I think we should help them to get rid of their fears. We’ll make a book of wishes to the readers of classical literature. Take these cards and write down your wishes.

Now one by one go to the black board and read your wishes.

Подведение итогов урока, рефлексия,

объяснение домашнего задания

So, our lesson is almost over.

  • What tasks today were difficult for you?

  • Have you learnt anything new, interesting?

  • Are you satisfied with your work today?

Your marks are…….

You can choose your hometask yourself. If you want to get higher mark, do ex.3 p. 212 SB. Write 15 sentences about your favorite author and be ready to present it in the class. If this task hard for you do ex.1b p. 105 WB. Read the biography of Robert Louis Stevenson and fill in the table.

You know when you read a good book and turn the last page, you feel a little as if you have lost a friend. I wish you to lose friends only this way. Read and enjoy your reading.

Thank you for the lesson, you may be free.




до 12 минут



Слайд 7









Слайд 8




5


Просмотр содержимого документа
«таблица авторы»

Read the text and fill in the table.

Author

The date of birth, origin

Genre

Literary Works

Interesting facts


















Просмотр содержимого документа
«таблица пожел. читателям»




I wish readers of____________________ to____________________________________

______________________________________

______________________________________

______________________________________





I wish readers of____________________ to____________________________________

______________________________________

______________________________________

______________________________________





I wish readers of____________________ to____________________________________

______________________________________

______________________________________

______________________________________



I wish readers of____________________ to____________________________________

______________________________________

______________________________________

______________________________________


I wish readers of____________________ to____________________________________

______________________________________

______________________________________

______________________________________




I wish readers of____________________ to____________________________________

______________________________________

______________________________________

______________________________________




Просмотр содержимого документа
«титульник и цели»



Государственное учреждение образования

«Гимназия № 2 г. Минска»









План-конспект урока английского языка по теме
«
They have stood the test of time»

( 8 класс)









Абакунчик Юлия Сергеевна,

учитель английского языка

второй квалификационной категории













Минск, 2019

План урока применения знаний по теме «They have stood the test of time» для 8 класса с углубленным изучением английского языка


Дата: 08.04.2019

Тип урока: урок применения знаний и умений

Цели: развитие навыков изучающего чтения, формирование речевых умений учащихся в рамках обозначенной темы.

Сопутствующие задачи:

-активизировать лексический материал в устной и письменной речи;

- способствовать формированию умений планировать своё коммуникативное поведение;

- создать условия для активного речевого взаимодействия, развития аналитического и критического мышления;

- способствовать развитию умений использовать в устной речи информацию, полученную в ходе чтения.

Развивающие цели: cпособствовать развитию интеллектуальной, эмоциональной, мотивационной сферы учащегося.

Воспитательные цели:

- cовершенствование навыков сотрудничества в ходе работы в группе;

-формирование уважительного отношения к классической литературе;

- способствовать расширению кругозора.

Оборудование урока: компьютер, мультимедийный проектор, мультимедийная презентация, видеоролик, учебник “English 8. Students book” раздаточный материал.



Просмотр содержимого презентации
«They have stood the test of time»

They have stood the test of time

They have stood the test of time

The aims of our lesson are: To know… To speak… To develop… To enjoy…

The aims of our lesson are:

To know…

To speak…

To develop…

To enjoy…

Read the names of literary works Hamlet [ ˈhæmlət ] King Lear [ kɪŋ ˈlɪər ] Othello [ə(ʊ)ˈθɛləʊ ] Romeo and Juliet [ˈrəʊmɪəʊ ænd ˈʤuːlɪət ] Macbeth [məkˈbɛθ ] Much Ado about Nothing [əˈduː]

Read the names of literary works

  • Hamlet [ ˈhæmlət ]
  • King Lear [ kɪŋ ˈlɪər ]
  • Othello [ə(ʊ)ˈθɛləʊ ]
  • Romeo and Juliet [ˈrəʊmɪəʊ ænd ˈʤuːlɪət ]
  • Macbeth [məkˈbɛθ ]
  • Much Ado about Nothing [əˈduː]

  • Harry Potter and the Philosopher’s Stone
  • A Study in Scarlet
  • The lost World
Do you know these people?

Do you know these people?

Complete the sentences. Give as many ideas as possible.

Complete the sentences. Give as many ideas as possible.

  • William Shakespeare is the author ( who, whose)…
  • Arthur Conan Doyle is the author ( who, whose)…
  • Joanne Rowling is the author ( who, whose)…
Hometask: 1*. ex.3 p. 212 SB. Write 15 sentences about your favorite author and be ready to present it in the class. Or

Hometask:

  • 1*. ex.3 p. 212 SB. Write 15 sentences about your favorite author and be ready to present it in the class.

Or

  • 2. ex.1b p. 105 WB. Read the biography of Robert Louis Stevenson and fill in the table.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 8 класс

Скачать
План-конспект урока английского языка по теме «Проверка временем» в 8-м классе

Автор: Абакунчик Юлия Сергеевна

Дата: 16.05.2019

Номер свидетельства: 510645


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства