Чтение текста и монологические высказывания учащихся по содержанию
Аудирование и беседа по прослушанному тексту
Подведение итогов урока и объяснение домашнего задани
Ход урока
1 Организационный момент
Просмотр видеоролика
T; At the beginning of our lesson I want you to watch the screen and say what is the theme of our lesson.(учащиеся просматривают и формулируют тему урока)
2 Речевая разминка
T: Sport is one the popular pastimes in the world Many people watch sports on television while others go in for different kinds of sport.
1) Do you like sport?
2) Why is sport so imporant in our life?
3)What kinds of sport do you know?
4) What is your favourite kind of sport?
Учащиеся рассказывают о своих любимых видах спорта
3 Чтение текста A Sports Day и монологические высказывания учащихся с опорой на текст.
T:Do you like PE lessons at our school? We have always paid great attention to sport in our school. Now you will read the text about a sports day in England.
Do we have a similar sports day at our school?
Describe the sports day you had at school in April
Учащийся описывает как они провели Деньздоровья.
4 Аудирование уч-ся коротких текстов.
T: There are a lot of sportsmen who help to make the history of Russian sport.
Listen to the short stories of your classmates and guess who he or she is
5 Выполнение тестового задания по прослушанному.(слайд13)
T: These sportsmen have realized their dreams, they have become Olympic Champions. Now I want you to listen to a short story about the history of the Olympics and choose the correct answer.
Учащиесявыполняютзадание
6 Заключение
T:So, you see these people do sports professionally. But a lot of common people do it for other reasons. Why?
P:( to keep fit, to build character and will, to be strong and healthy etc.)
T: What was important for at the lesson?
Did you learn something new?
Did you like your work at the lesson?
7 Подведение итогов урока.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Чтение текста и монологические высказывания учащихся по содержанию
Аудирование и беседа по прослушанному тексту
Подведение итогов урока и объяснение домашнего задания
Ход урока
1 Организационный момент
Просмотр видеоролика
T; At the beginning of our lesson I want you to watch the screen and say what is the theme of our lesson.(учащиеся просматривают и формулируют тему урока)
2 Речевая разминка
T: Sport is one the popular pastimes in the world Many people watch sports on television while others go in for different kinds of sport.
1) Do you like sport?
2) Why is sport so imporant in our life?
3)What kinds of sport do you know?
4) What is your favourite kind of sport?
Учащиеся рассказывают о своих любимых видах спорта
3 Чтение текста A Sports Day и монологические высказывания учащихся с опорой на текст.
T:Do you like PE lessons at our school? We have always paid great attention to sport in our school. Now you will read the text about a sports day in England.
Do we have a similar sports day at our school?
Describe the sports day you had at school in April
Учащийся описывает как они провели День здоровья.
4 Аудирование уч-ся коротких текстов.
T: There are a lot of sportsmen who help to make the history of Russian sport.
Listen to the short stories of your classmates and guess who he or she is
5 Выполнение тестового задания по прослушанному.(слайд13)
T: These sportsmen have realized their dreams, they have become Olympic Champions. Now I want you to listen to a short story about the history of the Olympics and choose the correct answer.
Учащиеся выполняют задание.
6 Заключение
T:So, you see these people do sports professionally. But a lot of common people do it for other reasons. Why?
P:( to keep fit, to build character and will, to be strong and healthy etc.)