Воспитательная: Содействовать воспитанию всесторонне развитой личности, способствовать воспитанию чувства уважения к иностранному языку, создать условия для развития и углубления интересов студентов в выбранной ими области знания, в частности как средство получения профессионально-значимой информации.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Воспитательная: Содействовать воспитанию всесторонне развитой личности, способствовать воспитанию чувства уважения к иностранному языку, создать условия для развития и углубления интересов студентов в выбранной ими области знания, в частности как средство получения профессионально-значимой информации.
Typeoflesson:
Тип урока: изучение нового материала
Methodsoflesson:
Методы обучения: объяснительно- иллюстративный, частично поисковый
Visualaids:
Оборудование урока: тематические схемы, карточки.
Studentmust
Учащиеся должны
Know
Знать применение грамматического материала лексический минимум по данной теме
Be able
Уметь воспринимать и переводить иностранную речь, работать со словарем, выполнять грамматические упражнения.
Plan of the lesson
Stages of the lesson
Contents
The methods
Visual aids, equipment
Time
I.
Organizational moment
Good afternoon, pupils! How are you today? I’m very glad to see you. Sit down please! Who is on duty today? Who is absent? What day is it today?
explaining
T Cl
2 min
II.
Engage
Phonetic drill
explaining
placard
2 min
III.
Explanation of the new material
Study
demonstration,
explaining
instruction sheets
40 min
IV.
Consolidation of the lesson Practice (exercises)
question-answer
instruction sheets
30 min
V.
Information about homework, instructions of doing it. Now, write down your home task. At home you should do…
question-answer
blackboard
3 min
VI.
The end of the lesson
Summing- up. Commenting marks. What did we do on your today’s lesson? You worked very nice today. Thank you. Goodbye. The lesson is over.
explaining
3 min
Ходурока
I.Organizational moment: Good morning, dear students! Sit down, please!
II.Engage: Who is on duty today? Who is absent? What day is it today?
Речевая разминка:
What is your name?
How old are you?
Have you got a mother/father?
Have you a friend?
Thank you, children.
Today we are going to study new theme- The Adjective. So, what is the adjective?
III. Explanation of the new material
Study:
Прием заказа на закуски, аперитивы и напитки
What would you like to order? Что вы хотите заказать?
What appetizer will we have? Какую из закусок мы возьмем?
I am ready to take your appetizer order. Я готов принять ваш заказ на закуски.
I can offer to you "Stolichny" salad. Могу предложить вам салат Столичный.
Have some of cold fish dishes. Возьмите что-либо из рыбных закусок.
Can I recomend you beverages? Могу я вам порекомендовать напитки?
Juice or some water, please. Сок или воду, пожалуйста.
Make your service! Обслуживайте! (реплика гостя, обращенная к официанту)
I recomend you this appetizer. Я рекомендую вам эту закуску.
Anything will do for me! Мне все равно!
I shall try it. Я попробую.
I think, I will. Пожалуй, попробую.
What salad do you take? Какой салат вам подать?
What vegetable courses have you today? Какие овощные блюда имеются сегодня?
What cold staters have you? Какие холодные закуски у вас есть?
We have different cold staters.У нас имеются различные холодные закуски.
What would you advise me to take for the apperetive Что бы вы посоветовали мне на аперитив?
For the apperetive is listed many drinks and cocktails. На аперитив имеются многочисленные напитки и коктейли.
What have you chosen? Что вы выбрали?
Do you have a soft drinks? У вас есть прохладительные напитки?
What soft drink will we order? Какой прохладительный напиток мы закажем?
Eating and drinking, please. Пейте и кушайте, пожалуйста.
Закуски, напиткииаперитивы
1) Entree; 2) Appetizer; 3) Starter Закуска
Refreshment Легкая закуска
Assorted cold cuts Закуски ассорти холодные
Cucumber salad Огуречный салат
Tomato salad Салат из помидоров
Mixed salad Смешанный салат
Mayonnaise Майонез
Smoked salmon Копченый лосось
Pate maison Домашний паштет
Aperitive Аперитив
Champagne Шампанское
Martini Мартини
Table wines Столовые вина
Delicate wines Изысканные вина
Beverages Напитки
Alcoholic beverages. Алкогольные напитки.
Are you celebrating? У вас торжество?
Beer Пиво
Sweet wine Вино сладкое
Dry wine Вино сухое
Strong drinks Крепкие напитки
Lemonade, seven -up Лимонад
Mineral water Минеральная вода
Chocolate Шоколадный напиток
IV.Consolidation of the lesson Practice (text, exercises)
1. Определите следующие напитки в группу алкогольных или безалкогольных:
3. Вставьте следующие слова в пропуски:malt, barley, distilleries, hops, peat, water
All over the world beer is brewed in breweries, usually from (1) ___ . Whisky, on the other hand, is mostly made in Scotland in (2) ___ . Whisky is a spirit made from (3) ___ . There are two kinds of Scotch – (4) ___ whisky and blended whisky. Some of the most famous distilleries are in the Scottish Highlands and Islands. Whisky varies in colour and taste. This depends on the (5) ___ used in the production process. Water which runs through (6) ___ gives the whisky a darker colour and a taste like smoke.
4. Поставьте глаголы в скобках в Present Simple:
1. Не (to drink) coffee in the morning. 2. I (not to drink) coffee in the evening. 3. They (to like) dairy products. 4, We (not to like) meat dishes.
My mother (to go) shopping on Sundays. 6. She (not to do) her homework.
Mike usually (to have lunch) at 12 o’clock. 8. You (to cook) well? 9. We always (lo eat) healthy food? 10. She (to do) shopping every day?
5. Вставьте глаголы в предложения в правильной форме:
feel, put, have, stick, mix, open, pour
1. I don’t feel very well. I think I ____ too much to drink at dinner last night. 2. This champagne’s flat. Let’s ____ another bottle. 3. I never drink alcohol if I’ve got the car. I always ____ to mineral water. 4. I’d better not have any more of this wine. I’m ____ a bit light-headed already. 5. Could you ____ me another glass of wine, please? 6. I can’t understand people who ____ orange juice and whisky! 7. ____ the cork back in the bottle. We’ll finish it tomorrow.
V. Information about homework, instructions of doing it: Your home task is to learn adjectives.
Составьте меню кафе, используя следующие названия продуктов и блюд:
Beverages, Starters, Side dishes, Salads, Soups, Specialties, Desserts , Main courses
Rice cereal, fried eggs, orange juice, boiled eggs, semolina, coffee, tea, porridge, bread and butter, apple juice, cornflakes, ham sandwich, cheese sandwich, vegetable cream soup, apple pie, boiled fish, sausages and stewed cabbage, boiled new potatoes, fried mushrooms, mashed potatoes, cheese, cold boiled meat, roast chicken, beef tea, chicken noodle soup, beefsteak, crab salad, mixed green salad, rissoles, fried potatoes, mineral water, juices, fruit salad, veal chop, cucumber salad, boiled salmon, scallop, cabbage salad, boiled meat, assorted fish, melon, ice cream, mutton chop, coffee, watermelon, grapes, pears, roast chicken, tea, roast goose, assorted meat, fish salad.
VI. The end of the lesson. Summing- up. Commenting marks.What did we do on your today’s lesson? You worked very nice today. I satisfied with you today. Your marks:…..Thank you. Goodbye. The lesson is over.