Просмотр содержимого документа
«План-конспект урока по английскому языку в 3 классе по УМК М.З. Биболетовой «Enjoy English 3» по теме: «Food and vegetables» »
План-конспект открытого урока по английскому языку в 3 классе по УМК М.З. Биболетовой «Enjoy English 3» по теме: «Food and vegetables»
Цели и задачи:
Обучающая:
Обучение умению вести этикетный диалог, используя речевой образец: Would you like …? Yes, please. / No, thank you
Обучение новым лексическим единицам: potato, tomato, corn, apple, nut, carrot, cabbage
Обучение умению читать про себя и полностью понимать небольшой текст,
построенный на знакомом языковом материале.
Развивающая:
Развивать умения понимать на слух короткий текст, построенный на знакомом языковом материале, с опорой на картинку
Развивать умения и навыки чтения читать вслух отдельные слова, используя
основные правила чтения
Воспитательная:
Воспитывать уважительное отношение к собеседнику, интереса к стране изучаемого языка.
Дидактический материал:
Карточки со словами по теме урока «Food and vegetables»
Обучающая компьютерная программа «Enjoy English 3.Enjoy Listening and Playing» к учебнику М.З. Биболетовой «Enjoy English 3» для 3 класса
Работы детей по теме «What do you like to it?»
Ход и содержание урока.
1. Организационный момент.
Good morning, Children! I’m glad to see you! How are you? I’m fine, thank you. Oh, I’m so hungry. I want to eat some ham with bread and butter. And what about you? Would you like some fish? Let’s ask each other. Закрепляем конструкцию Would you like some…? Yes, please. No, thank you. Help yourself.
2. Phonetic drills (фонетическая зарядка)
And now let’s train our lips and tongs. Look at the cine-projector, listen and repeat. ( Обучающая компьютерная программа «Enjoy English 3.EnjoyListening and Playing» к учебнику М.З. Биболетовой «Enjoy English 3» для 3 класса. Lesson 7 Ex. 3)
3. Проверкадомашнегозадания
Your homework was to write about «What do you like to it?». I think it`s very interesting. Let`s check up. (Pupils go to the blackboard, show pictures and read their composition.Работы детей по теме)
4. Введение новых лексических единиц по теме «Vegetables»
Children, today we will continue to speak about food. Let’s remember what do you know. Look at pictures and tell me what is it. It’s great. (используются карточки со славами по теме прошлого урока «Food»
Now I want to visit with you, Jill and Jim Green School’s garden. Look at the cine-projector.
(Обучающая компьютерная программа «Enjoy English 3.Enjoy Listening and Playing» к учебнику М.З. Биболетовой «Enjoy English 3» для 3 класса. Lesson 7 Ex 1. )Что растёт на огороде, введение лексических единиц. Прослушать текст, выполнить упражнение, повторить за учителем).
OK, let’s write these words to your dictionaries.
5. Динамическаяпауза
Please, stand up look at me, listen at me and repeat after me:
Two little black birds sitting on the wall, (hold up one finger of each hand)
One named Peter. The other named Paul.
Fly away Peter! (Put a hand behind your back)
Fly away, Paul! (Put the other hand behind you back)
Come back, Peter! (Bring the first hand from behind your back)
Come back, Paul! (Bring the second hand from behind your back)
6. Развитие и закрепление навыков диалогической речи.
Children, little Billy need our help. He didn’t know what to give his friends. Let’s help him and do an exercise 2 at page 14.Ученики работаю с конструкцией Would you like some…? Yes, please. No, thank you. Help yourself, используя новые лексические единицы урока.
7. Развивать умения и навыки чтения читать вслух отдельные слова, используя основные правила чтения.
Boys and girls let’s remember what Mr. Rool told us at last lesson. Yes, you are right. Who can tell me about A+R and O+R . Yes, please.
You are good pupils. I see that you can help our little Alice and do exercise 4 at page 15. She don’t know where is [o:] and [a:].
Выполняют упр. 4, нацеленное на формирование умения соотносить графические и звуковые образы слов на основе знаний правил чтения.
8. Закреплениенавыковчтения.
I have a little puzzle. Who will guess the first? Look at your books and read it at page 15.
Текст упр. 5 учащиеся читают про себя и отгадывают загадку ( a cockerel)
9. Подведение итогов урока. Выставление оценок, задание на дом.
All right, children. Your work is very good. Your mark are.....
Your home-work is Lesson 7 at your workbooks.Stand up, please.Good day!