kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

План-конспект урока по английскому языку по теме "Disaster"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цели: 

Практическая:  Обучение навыкам поискового чтения                                                                                                                                     

Сопутствующая: Формирование лексических знаний по данной теме, активизация навыков устной речи по заданной теме, развитие навыков диалогической речи

Развивающая: развитие внимания,логики,мышления

Воспитательная:  воспитание интереса к странам изучаемого языка.

Образовательная: расширение кругозора учащихся

Оснащение: учебник  „English“ за 11 класс(И.И.Панова), доска, мел, материал для аудирования, раздаточный материал

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«План-конспект урока по английскому языку по теме "Disaster" »

Этап урока

Цели этапа

Деятельность учителя

Деятельность учеников

Время

примечания

I. Начало урока.


1.Приветствие






2.Речевая подготовка


Введение в атмосферу иноязычного общения





Активизация лексических единиц

- Good afternoon, boys and girls.

Let’s start our lesson.

- Please tell me, what date is it today?

- Well, and what day is it today?


- Today we speak about disaster.

- Now look at the blackboard. Repeat after me.

Now answer my question: What the English for…

Землетрясение, наводнение , торнадо, вулкан, засуха, ураган

- Look at the blackboard. What can you see at the pictures?

The first picture…

The second picture….

- Good afternoon!


- Today is the 26th of October.

- Today is the Tuesday!


Earthquake – землетрясение

Hurricane – ураган

Tornado – торнадо

Volcano – вулкан

Flood – наводнение

Drought – засуха

1 min




2 min













Картинки на доске

II. Основная часть.


Выполнение упражнений.


Активизация лексических единиц
































Активизация навыков монологической речи

Now look at the sentences at the blackboard. Match the words and the text. You have 3 minutes. Time is over. Let’s check up.

Translate these sentences.








-ok. Very well!

Pre-reading.

- First of all read and translate these word combinations.

A terrible disaster

A disaster area

Damage

To damage

To do a lot of damage

To shake each other’s hands / to shake hands with each other.

And now translate my sentences:

- Природные бедствия могут разрушить дома, убить животных и людей.

- засуха принесла много разрушений

- Землетрясение ужасное бедствие.

- Здание было серьезно повреждено наводнением.

- Мы пожимаем руки, когда кого-нибудь встречаем.

- Он трясся от смеха, когда я рассказал ему свою шутку.

- Это опасно жить в зоне бедствия.

What do you know about earthquake?

Look at the text. Read the title of the story. What does it tell us about?

What the Yungay means?

What country did it happen?

While-reading.

Let’s read the text.

Ok! And now translate sentences:

Раздавался шум, как будто большой грузовик проехал по улице.

Он раздавался из земли

Машины начали прыгать

Затем часы в классной комнате упали со стены, окна начали рушаться

Как только я побежал, начали рушаться дома

Земля двигалась под моими ногами

Я мог слышать удары и пронзительные крики позади меня

Почти все здания были на земле

Я подняла глаза и ближайшая гора начала двигаться ко мне

Землетрясение отломило большую часть горы

Затем земля и снег свалились на меня

В 1923 году в Японии погибло 142000 людей


Past-reading

When did the Yungay earthquake take place?

How did begin?

What did Juan hear and see?


Was the Yungay earthquake the most terrible?


Make up a dialogue about a disaster.Take the text as a model .

Let’s check!

Наводнение – большое количество воды, которое покрывает обычно сухое место.

Землетрясение – внезапное сотрясение земли.

Ураган – яростный ветер или буря.

Торнадо – очень яростный ветер в форме воронки (трубы) воздуха, который вращается с ильной скоростью.

Вулкан – гора с дырой , кот. называется кратером в вершине. Иногда лава и газы выбрасывает из кратера.

Засуха – долгий период сухой, когда недостаточно воды.





Ужасное бедствие

Зона бедствия

Вред, повреждения

Разрушать, вредить

Приносит много повреждений

Пожимать руки


Natural disaster can damage houses, kill animals and people.

The drought did a lot of damage

Earthquake is a terrible disaster.

The building was severely damaged by the flood.

We shake each other’s hands when meet somebody.

He shook with laughter when I told him my joke.


It is dangerous to live in disaster area.



Отвечают на вопросы







There was a noise like a big lorry in the street

It was coming from ground

The cars stated to jump up and down

Then the classroom clock fell off the wall and the window broke.

As I was running, the houses started to fall down.

The ground was moving under my feet

I could hear hands and screams behind me.

Nearly all buildings were on the ground.

I looked up and the nearest mountain begin to fly at me

The earthquake broke off a large piece of mountain

Then earth and snow fell on top of me

In 1923 in Japan, 142 000 people died




May 31th 1970

There was a noise, like a big lorry in the street.

The cars started to jump up and down. He could hear bangs and screams.

Yes, it was. Because 50 000 died and another 100 000 people were hurt

Составляют диалоги


Разыгрывают диалоги

3 min


4 min








1 min







4 min











3min




7 min


4 min


















4 min






4min


6min


III. Заключительнаячасть.

рефлексия

Подведение итогов урока

Сообщение ДЗ

- What have you learnt at our lesson?


- Thank you very much!

- Your home task will be find the sоme interesting facts about volcano and earthquake.

- The bell has gone you may be free! Good buy!

We have learnt about dangerous.

We have learnt a lot of facts about earthquake.

2min



1 min








































Match the words and the text.

an earthquake, 2) a hurricane,3) a tornado,4) a volcano, 5) a flood, 6) a drought

… is a large amount of water which covers a place that is usually dry land.

… is a sudden shaking of the ground.

… is a very violent wind or storm.

… is a very violent wind in the form of a funnel or air that spins at great speed.

… is a mountain with a hole called a crater in the top. Sometimes lava and gases are thrown from the crater.

… is long period of dry weather when there is not enough water.

Answer the questions.

When did the Yungay earthquake take place?

How did begin?

What did Juan hear and see?

Was the Yungay earthquake the most terrible?

















The Yungay Earthquake

"I was in school," said Juan. "On the blackboard, in big white letters was the date - May 31st 1970. The letters started to dance in front of my eyes." "Were you asleep?"

"No, I looked out of the window. There was a noise, like a big lorry in the street. But outside there were only a few empty cars."

"What made the noise?"

"It was coming from the ground. The cars started to jump up and down. Then the classroom clock fell off the wall and the window broke.

I was afraid. I ran out of school and into the street. As I was running, the houses started to fall down. The ground was moving under my feet. I knew then..."

"Knew what?"

"I knew that it was an earthquake. I ran to the fields. I could hear bangs and screams behind me. I only turned round when I got to the second field. I couldn't believe my eyes. Nearly all buildings were on the ground. In front of me, the earth was moving up and down like a sea."

"What did you do?"

"Nothing for a while. Then I heard another sound, like great guns. It came from the moun­tains. I looked up and the nearest mountain began to fly at me!

I ran away and swam across the river. On the other side, I started to run again. A great wind carried me along. Then earth and snow fell on top ,of me..."

"Snow?"

"Yes, mountain snow. The earthquake broke off a large piece of the mountain."...

"How many died?" asked Mark.

"50 000 died and another 100 000 people were hurt. Nearly a million lost their homes — that is one out of 13 people in Peru. I think it was the worst earthquake ever."

Mark looked in his notebook again.

"There was an earthquake in China in 1556. It killed 830 000 people. In 1923, in Japan, 142 000 people died."












Topic: Disaster 26.10.2011

Цели:

Практическая: Обучение навыкам поискового чтения

Сопутствующая: Формирование лексических знаний по данной теме, активизация навыков устной речи по заданной теме, развитие навыков диалогической речи

Развивающая: развитие внимания,логики,мышления

Воспитательная: воспитание интереса к странам изучаемого языка.

Образовательная: расширение кругозора учащихся

Оснащение: учебник „English“ за 11 класс(И.И.Панова), доска, мел, материал для аудирования, раздаточный материал


Методист: __________________________

Учитель: ________________________

Оценка: ________________________________________



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 11 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
План-конспект урока по английскому языку по теме "Disaster"

Автор: Турманидзе Вероника Игоревна

Дата: 20.11.2014

Номер свидетельства: 133234


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства