kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

План-конспект открытого урока по специальности "Техническое обслуживание и ремонт автотранспорта"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель проводимого урока: Ввести и активизировать новую специальную лексику, познакомить с правильным ее использованием в речи.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«План-конспект открытого урока по специальности "Техническое обслуживание и ремонт автотранспорта"»

Открытый урок английского языка по теме: “Professional terms”.


Группа: 2 ТО 1

Преподаватель: Архитекторова Анна Алексеевна



Цель урока:

Ввести и активизировать новую специальную лексику, познакомить с правильным ее использованием в речи


  1. Развивающие задачи

  • Развитие умений и навыков владений языковыми средствами иностранного языка

  • Развитие познавательных и интеллектуальных способностей

  • Развитие мышления путем решения поставленных задач

  • развитие умений сопоставлять и анализировать




  1. воспитательные задачи

  • воспитание потребности в практическом использовании языка

  • терпения и толерантности в работе со словами и текстом

  • осуществление связи учебного материала с реальными жизненными ситуациями


Оснащение урока:


  1. Учебник английского языка, Н.А. Бонк, Г.А. Котий, Н.А. Лукьянова

  2. Учебное пособие “How it works” The motor car

  3. Раздаточный материал

  4. Методическая разработка


План урока:


  1. Организационный момент 3-5 мин.

  2. Сдача (проверка) домашнего задания: 20 мин.

  • Выполнение письменного задание - опроса

  1. Ввод новой лексики 30 мин.

  • Работа с раздаточным материалом

  • Чтение слов и их перевод

  • подпись слов на иллюстрации

  1. Письменный ответ на вопросы 15 мин.

  2. Чтение текста 15 мин.

  3. Подведение итогов урока, выставление оценок, 5 мин.

задание на дом




1. Good morning!

I am glad to see you. Today you’ll know professional terms, which are closely connected with your future profession.

The main aim of the lesson is to improve the knowledge of using grammar, active words and professional words, practicing in speaking English.

So, let’s start.

Today we’ll begin with your hometask, I’ll check up your skills in answering the questions.

  1. Before writing we revise the questions. Translate them. Only then the students write their own answers on the sheets of papers.

Take a list, write down your name and surname, number of your group. Write only answers.


Answer the questions:


  1. What is your name? My name is .....

  2. What is your surname?

  3. What is your patronimic name?

  4. What is your sex?

  5. How old are you?

  6. What is your date of birth?

  7. What is your occupation?

  8. What is your hobby?

  9. What is your favourite subject?

  10. What music are you fond of?

  11. What is your adress?

  12. What is your telephone number?

  13. What colour are your eyes?

  14. What is your favourite dish?

  15. Who is your friend?



3.Let’s start with some new terms for your professional vocabulary, but first of all let’s discuss some working element in the picture.

Now let’s read the words, guess the meaning. Begin.

Now find and write english terms in the picture.


  1. крышка подшипника - binder bearing cap

  2. шкив коленчатого вала – crankshaft pulley

  3. ведущая звездочка – drive sprocket

  4. храповик для пусковой рукоятки – starting ratchet

  5. крышка привода распределительного вала – drive cover

  6. роликовая цепь – roller chain

  7. ремень вентилятора – fan belt

  8. шкив генератора – generator pulley

  9. вентилятор – cooling fan

  10. башмак натяжного устройства цепи – chair of the chain tensioner

  11. блок цилиндров – engine block

  12. (приточная) трубка вентиляции – ventilation tube

  13. головка цилиндра - cylindar head

  14. выпускной патрубок – exhaust branch

  15. выпускной клапан – exhaust valve

  16. ведомая звездочка – driven sprocket

  17. впускной клапан – admission valve

  18. распределительный вал - camshaft

  19. рычаг привода – actuator arm

  20. резьбовая втулка – threaded bushing

  21. корпус подшипника – bearing housing

  22. пробка горловины (залив масла) – filler plug

  23. крышка цилиндра – cylinder cover

  24. датчик температуры – heat sensor

  25. свеча зажигания – sparking plug

  26. маховик коленчатого вала – crankshaft flywheel

  27. держатель (сальника) - retainer

  28. крышка шатуна – big end cap

  29. масляный картер – oil sump

  30. поршень - piston

  31. перегородка – baffle plate

  32. шатун - link

  33. цилиндр - cylinder

  34. пробка (сливного) отверстия – drain plug

  35. пяти опорный коленчатый вал – five-bearing crankshaft



4. Now answer the questions using your notes in the picture.

  1. What is this? N 30 This is ........

  2. What is this? N 18

  3. What is this? N 9

  4. What is this? N 6

  5. What is this? N 33

  6. What is this? N 24

  7. What is this? N 17

  8. What is this? N 25

  9. What is this? N 13

  10. What is this? N 18


  1. Due to it an air-fuel mixture gets in the cylinder.

  2. It is inside the cylinder.

  3. It is a massive metal disk which is fastened to the crankshaft of the engine.

  4. It untwists the crankshaft due to the link and crank.

  5. It moves up and down.

  6. A spark jumps between electrodes of the ......



  1. Read the text, translate it.

Finding a fault in a car


If your car doesn’t start in the morning, you should check three things first: the battery, the fuel level and the spark plugs. It is easy to repair these faults. If the battery is flat, you should recharge it. If this doesn’t work, you should replace it. If the petrol tank is empty, fill it up. If the spark plugs are dirty, clean them, and if the gap in a spark plug is too narrow or too wide, adjust it to the correct width.

If your car still doesn’t start, the petrol pump may be broken, or the fuel pipe may be blocked. If the pump is broken, it must be repaired or replaced. If the fuel pipe is blocked, take it off and unblock it.

If there is a loud click when you turn the key, the starter motor may be jammed. If it is, you can try to release it by pushing the car forwards and backwards (in 2nd gear). If the car still doesn’t start, the starter motor should be repaired or replaced.



Two main types of the engine


The two most common types of engine for land vehicles are the petrol engine and the diesel engine.

Petrol engines are usually lighter and smaller than diesel engines. This makes them cheaper, and this is why most cars and motorbikes use petrol engines. Petrol engines are also less than diesel engines. They usually go faster. On the other hand, diesel engines use less fuel and last longer than petrol engines, and this is why larger vehicles such as trucks and trains use them. They are also safer than petrol engines, because they are less danger of fire.

There are two main types of petrol engine4-stroke and 2-stroke. All cars and larger motor-cycles use 4-stroke engines. But most smaller motorbikes use 2-stroke engines. These are lighter and smaller than 4-stroke engines, and are therefore cheaper.


Answer the questions:


  1. Which is the lightest of the engines?

  2. Which is the least expensive?

  3. Which is the noisiest?

  4. Which is the largest?

  5. Which is the safest? Why?

  6. Which uses the least fuel?



6. So, our lesson is going to a conclusion.

Let’s summarize the results of our work:

During the lesson you were working hard.

You knew professional terms, learned the translation of the words, practiced in reading and speaking English.

Some students got excellent and good marks.


Your homework for the next lesson is:

To learn new words

Thank you, the lesson is over, good bye.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 11 класс

Автор: Архитекторова Анна Алексеевна

Дата: 13.08.2015

Номер свидетельства: 225145


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства