План- конспект открытого урока по английскому языку, посвященный 70 летию победы в Великой Отечественной войне
План- конспект открытого урока по английскому языку, посвященный 70 летию победы в Великой Отечественной войне
Данный урок является уроком систематизации и обобщения в системе знаний по теме Past Simple Tense. На последующих занятиях обучающиеся столкнутся с новыми лексическими единицами, таким образом, получат возможность применить правила, которые были выдвинуты на повторение на уроке. Видом урока является комбинированный урок, так как включает в себя различные виды и формы работ.
Цель: О: формирование лексических навыков говорения, развитие умения излагать свою точку зрения, знакомство с новой лексикой военной тематики.
В: воспитание толерантного отношения к мнению других людей, умение работать в группе, воспитание нравственности и чувства гордости за свою страну и любовь к родине;
Р: развитие способности к сравнению, обобщению, развитие способности к догадке, качеств ума: гибкости и логичности, коммуникабельности, развитие способности делать выводы, верно излагать свою точку зрения на иностранном языке.
Данный урок проводился в течение предметной недели в Курганском промышленном техникуме для обучающихся первого курса.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«План- конспект открытого урока по английскому языку, посвященный 70 летию победы в Великой Отечественной войне »
Дисциплина иностранный (английский) язык
Группа
152
Дата
16/03/2015 г.
ПЛАН ЗАНЯТИЯ
Тема программы № 4.2.: _Молодежь в современном обществе. Межличностные отношения.
Тема занятия № _2_: Прошедшее простое время- наше прошлое и настоящее. Цель: О: формирование лексических навыков говорения, развитие умения излагать свою точку зрения, знакомство с новой лексикой военной тематики. В: воспитание толерантного отношения к мнению других людей, умение работать в группе, воспитание нравственности и чувства гордости за свою страну и любовь к родине;
Р: развитие способности к сравнению, обобщению, развитие способности к догадке, качеств ума: гибкости и логичности, коммуникабельности, развитие способности делать выводы, верно излагать свою точку зрения на иностранном языке.
Тип занятия: комбинированный.
Материально-техническое обеспечение занятия:
Дидактическое обеспечение: учебник, раздаточный материал по теме урока
Технические средства обучения (оборудование): персональный компьютер, видео и аудио материал к уроку.
Информационное обеспечение занятия:
Литература:
Электронная версия учебника Английского языка 10 -11 класс ( Кузовлев В. П. ) под редакцией Просвещение.
Интернет-ресурсы:
сайт learningapps.org
сайт http://www.russianforfree.com
Формирование компетенций в соответствии с ФГОС:
ОК._4_. Формирование способности понимать значение культуры как формы человеческого бытия и руководствоваться в своей деятельности принципами толерантности, диалога и сотрудничества, готов к уважительному и бережному отношению к историческому наследию и культурным традициям.
Ход занятия
1. Организационный момент:
а) приветствие;
в) отметить отсутствующих;
2. Сообщение темы, цели занятия, критериев оценки:
The revision of the lexics taken at the previous lesson:
Речевой материал:
продуктивный: лексический — to defend the motherland, to have difficulties, to work hard, to suffer from damage, to go to the front line, the war against fascism, to sacrifice lives;
грамматический— The rules of usage of the Past Simple Tense.
Good morning, I`m glad to see all of you today at the today`s lesson.
But first of all I would like to see who is present and who is absent today. _____ tell me please, who is present at the today`s lesson? OK, thank you very much. Who can tell me what is the date today? Great! And what the date of the week is today? Thank you very much for your help! Have a look at the topic and at these pictures, what do you think combines them? Can you guess what is the topic of our lesson today? Great! It is the Great Patriotic War and the Past Simple Tense.
This spring reminds us for the 70th time about the important historic date, May 9, 1945. Today our goal is to find out more information about this heroic act, to practice our language skills and to revise the grammar tense we studied at the previous lesson- The Past Simple Tense.
This year we are going to celebrate the 70th anniversary of the Great Patriotic War. This war was an example of national tragedy and outstanding national feat. We should always remember about it, so our lesson is devoted to the celebration of the great anniversary.
Let`s revise what you remember about the war.
Now we are going to check your home task. I offer you to play “Who wants to become a millionaire” with me. Your task will be to answer my questions and win an excellent mark!
( learningapps.org)
4. Объяснениеновогоматериала:
Речевая зарядка.
Let`s have a look at the blackboard and answer the questions.
When did the war started?
Who started the war?
Who won the war?
What was the date when the war ended?
What is the main symbol of Victory day?
Were those years of war tragic or unbearable ones?
Can the war be called a national tragedy?
Name the year when the Fascist Germany attacked the Soviet Union without declaring the war?
Thank you very much for answering the questions. Can anybody tell me what these questions incorporate?
They are all in the Past Simple Tense. Can anybody tell me what the Past Simple Tense means and when is it used in the language?
What two kinds of verbs exist in the English language?
Ved V2
What is their difference?
As you have already noticed that the Past Simple Tense is used in many cases- when we speak about the past events, historical occasions that took place and the things that happened to us before the moment of speaking.
Let`s sing the song which was written by Isakovsky and is called Katyusha.
Our task is to listen to the song and after it to find verbs which were used in the past tense. Be very attentive! Let`s sing it all together!
New who can tell me what verbs you found in the song? Who can come to the blackboard right now and split them into two columns- the regular ones and the irregular ones.
Thank you very much for your cooperation! As you know the war is not only sang about but written about as well.
5. Закреплениематериала:
Let`s have a look at the text about the war. You are going to hear the Russian text and your task will be to find the Russian equivalent of it.
The children are given the text with the tangled abstracts. Their task is to listen to the Russian part of the text and to read the right abstract of it. The right text is given in the lesson plan.
The 9th of May is a special day for all Russian people. This is Victory Day. This is the day when the Great Patriotic War finished (this is how they call in Russia the World War II).
For the Soviet Union, the war started on the 22nd of June 1941. A day before, on the 21st of June, in all schools of the country there was a party - the last school ball. Girls and boys had just finished school. They were dancing, dreaming of the future and did not know that the following day, they would go to war and never come home again.
For the Soviet Union the war lasted for 4 years. It was a very hard time for everyone. In many cities and villages there was starvation. Millions of Soviet soldiers died in this war. But theywon and became heroes to every Russian person.
Since then more than 65 years have passed. But Russian people do not forget their heroes. In every city concerts are held in honour of the Great Patriotic War. In Moscow in the Red Square you can see a big parade. Grandchildren and great-grandchildren thank veterans for freedom.
Russian vocabulary:
Особый: special (adj.)
Великая Отечественная война: Great Patriotic War
Вторая мировая война: Second World War
Советский союз: Soviet Union
Школьный бал: school ball (final school party)
Юноша: young man
Погибнуть: to die (killed or in an accident) (погибнуть-perfective, погибать-imperfective)
Победить: to win (победить-perfective, побеждать-imperfective)
Забывать: to forget
Проводиться: to be held
В честь + Gen.: in honour of + Gen.
Парад: parade
Правнуки: great-grandchildren
6. Подведение итогов занятия:
Подведение итога изученной темы
The peoples of the former USSR sacrificed the lives of 27 million sons and daughters to the victory. The state suffered huge damage which amounted to 2,469 billion rubles (in pre-war prices). The war left its mark on the lives of millions of people not only in our country, but in the whole world as well.
Let`s sing the song which remins us of the victory of the Russian people and the whole world in the war against the fascism!
Song The day of Victory.
Оценка деятельности обучающихся на уроке.
7. Рефлексия:
Did you find today`s topic interesting?
What have you learned today?
What interesting material have you rememembered from this lesson?
Did you have any difficulties with the topic of the lesson? What would you recommend to see more at the lesson? Students answer the question of sheets of paper or on special cards prepared for it.
9. Домашнеезадание:
Be ready to make a presentation about the war ( 8 -10 slides).
Преподаватель: ________Панова Ольга Александровна______________________