- развивать умения работать с различными источниками информации;
- развивать умение планировать свою деятельность.
Тип урока: комбинированный с применением ИКТ.
Оборудование :
УМК “Spotlight”, компьютер, медиапроектор, доска, карточки с вопросами , видеофайлы:
1 активизация изученной лексики по теме «Профессии» (1 минута)
https://www.youtube.com/watch?v=MWP-pbnvoHA
2 Как выбрать профессию
https://www.youtube.com/watch?v=MWP-pbnvoHA
На слайде №1 определения слов JOB, CAREER, PROFESSION.
На слайде №2 список профессий и прилагательных
На доске: ссылки, домашнее задание.
https://www.youtube.com/watch?v=dSUtqpAmDl8
шаги как выбрать профессию
упр 1-3 стр 21 рабочая тетрадь , вопросы на карточке
План урока:
1 Орг.момент
2 Постановка целей
3 Определение слов JOB, CAREER, PROFESSION.
4 Активизация лексики посредством просмотра видеоролика и работы с картинками на стр 48 и со словарем.
5 Изучение новых слов и формирование коммуникативных умений посредством выполнения упр.1, 2 стр 48.
6 Развитие навыков запрашивать и выражать желания, намерения. Выполнение упр 3 стр 48 – микродиалоги.
7 Аудирование с целью извлечения информации и ответы на вопросы упр. 5,6 7а стр 49
8 Аудирование и выполнение задания по прослушанному упр.8а стр 49
9 Составление списка вопросов , на которые необходимо ответить при профессиональном самоопределении путем просмотра видеоролика.
10 Контроль понимания прослушанного .
11 Рефлексия. Домашнее задание.
12 Оценки
ХОДурока:
1 Орг.момент: Good morning, children! Sit down, please. Good morning, dear guests! I’m glad to see all of you. It is time to start our lesson.
2 Постановкацелей
T: Please, open your textbooks at page 48.As you see, the topic of the lesson is “Jobs”.
Now think and say what are the purposes ( aims) of this lesson?
P: ( - to learn new words, -to get information from exercises and dialogues about jobs)
T: And do you need such information?
P: Yes? We do. It will help us to make the right choice.
T: Good of you!
Today we are going to speak about your plans for the future, about you future professions. It is very important for a person to make the right choice. But it is also very difficult . It’s a real challenge. So you should answer some questions before you make up your mind.
7 Аудирование с целью извлечения информации и ответы на вопросы упр. 5,6 7а стр 49
T: Read the task of Ex.6 at page 49.What should we do?
P: We’ll listen to the dialogue and answer the questions.
P2 : I think she wants to be a secretary . She is hardworking, outgoing .
T: And which heading best describes the dialoge and why?
P1: A job interview, because she is a student and can’t begin to work right now.
8 Аудирование и выполнение задания по прослушанному упр.8а стр 49
Now look at the Ex.8 and try to predict the questions of Sara’s job interview
P1-P2 predict questions
T: Now be ready to listen and fill in the the gaps.
T: P1- Read the note.
9 Составление списка вопросов , на которые необходимо ответить при профессиональном самоопределении путем просмотра видеоролика.
https://www.youtube.com/watch?v=BAagpdrnx-w
как выбрать карьеру
T. Choosing a career is not an easy thing. Young people face a lot of difficulties when they make up their mind about the future profession. Have you decided what profession to choose? If you are not sure this film can help you to take a right decision.
I would like you to listen attentively and try to remember the questions and recommendations .
10 Контрольпониманияпрослушанного .
Well, before choosing a career you should understand:
- Who are you?,
- What are you interested in?
- Who inspires you? -What are your values?
- What skills do you posses?
- What kind of personality are you? - What are you fond of?
- Can your hobby help in your future profession? -Are you going to follow your parent’s footsteps? -What are you good at? - What kind of work experience would be helpful for your future job? -What will your future profession be connected with? - What qualities are required for your profession?
Let’s think over these important questions, and we ‘ll discuss them two lessons later, learning how to write Curriculum Vitae.
11 Рефлексия, домашнее задание
T: Tell me , please , was the lesson interesting or useful for you? Did you remember any new words? That’s good! Use them in your home work Ex 1-3 p 21 workbook.
12 Оценки
T:The lesson is over . Thank you very much! You may be free !