Просмотр содержимого документа
«Открытый урок английского языка по теме «The United States of America»»
Открытый урок английского языка по теме
«The United States of America»
Учитель: Щукина Екатерина Георгиевна
Дата: 08.12.2022 Класс: 6а
Учебник: English VI, авторов Афанасьевой О.В., Михеевой И.В.
Темаурока: «The United States of America»
Тип урока: Комбинированный урок обобщения и закрепления изученного материала по теме «США»
Цели урока:
Совершенствование умений и навыков устной речи, чтения.
Расширение лингвострановедческих знаний учащихся.
Формирование у учащихся дальнейшей мотивации к изучению английского языка.
Задачи:
Обучающие:
– активизация умений и навыков монологической речи по теме “США”, сформированных на предыдущих уроках; – формирование умений и навыков поискового чтения с опорой на языковую догадку; – закрепление знаний лексических единиц по теме; – расширение словарного запаса по теме.
Развивающие:
– развитие логического и аналитического мышления; – расширение кругозора; – развитие интеллекта и воображения; – развитие интереса к историческому наследию стран изучаемого языка.
Воспитательные:
– воспитание уважительного отношения к истории и культуре других стран; – формирование умения работать в группах, воспитание чувства коллективизма.
Оборудование урока:
– компьютерная презентация, компьютер, проектор, экран; – карточки с заданием для викторины; – таблицы с заданием для чтения; – тексты для чтения; – доска.
Методы и формы обучения: групповая, фронтальная, индивидуальная работа.
Plan
I. The beginning of the lesson:
1. Ordering of the class.
Teacher: - Good morning, children. I’m glad to see you. Sit down, please!
Get ready for the lesson.
Who`s on duty today?
What date is it today?
What day of the week is it today?
Who`s absent today?
What`s your homework?
What`s the weather like today?
Thank you.
Teacher: Dear boys and girls! I am very glad to see you at our lesson today because we have an unusual lesson-a competition.
– Did you guess what the theme of our lesson is?
– Right, the theme of the lesson is “How much do you know about the USA?”
Today we are going to read and talk about the USA (cлайд1). At the end of our lesson you should estimate yourself.
There are two teams at the lesson. I hope the competition will be interesting. I have lots of red and blue stars here. For a good answer you’ll get a red star. For a good answer you’ll get a blue star. At the end of the competition you’ll count all the stars that you’ll receive. The winner will be the team with the biggest member of the red stars. Let’s start our competition and introduce our teams to each other and our guests.
Teacher: What is the name of your team? (Обращаясь к первой команде)
Pupil 1: Our team is “The Eagles”.
Teacher: What is your name? (Обращаясь ко второй команде)
Pupil 2: The name of our team is “The Cowboys”.
2. Pronunciation drill.
Teacher: - First we work at our pronunciation. Look at the screen and repeat after the announcer: (слайд 2-3)
avenue [ˈævɪnju:]-авеню
ceremony [ˈserɪmənɪ]-церемония
hope [həup]-надеяться
land [lænd]-земля,страна
liberty [ˈlɪbətɪ]-свобода
peaceful [ˈpi:sful]-мирный
planet [ˈplænɪt]-планета
poor [puə]-бедный
remember [rɪˈmembə]-помнить
rocky [ˈrɔkɪ]-скалистый
skyscraper [ˈskaɪˌskreɪpə]-небоскрёб
state [steɪt]-государство,штат
visitor [ˈvɪzɪtə]-посетитель
voyage [ˈvɔɪɪdʒ]-путешествие
Teacher: Thank you.
3. Check the Hometask.
Teacher: - All right. What was your home task? Let’s check our answers. (WB-p.87,Ex.19)
II. Lexical drill.
На доске записаны слова по теме «Countries and their capitals». Задача учащихся составить предложения, используя данные слова. The next task for you is the following - please, make up the sentences. (слайд 4)
e.g. The capital of Canada is Ottawa.
Great Britain – London
Belorussia - Minsk
Germany – Berlin
France – Paris
Spain – Madrid
Russia – Moscow
The USA – Washington
Teacher: Well done. Thank you.
III.Speaking
1. Try to guess what the word is.(буквы рассыпались, сложи слово из них)(слайд 5-7)
m, r, i, c, a, a, e-America
t, t, s, a, e-state
o, n, n, i, t, c, e, n, t-continent
a, a, p, c, t, i, l-capital
n, n, m, o, u, t, a, i-mountain
i, l, a, f, o, r, d-Florida
2. Complete the sentences with the words from the box and write them down. (WB-p.88, Ex.20)(слайд 8)
Teacher: Well done. Thank you.
IV. A one-minute workout
Teacher: - Stand up, please. Let`s do the exercises with a very nice boy. Repeat after him, please. (На экране появляется видео, дети повторяют движения)
V. Word race
Teacher: - Thank you. Now let's play.(слайд 9)
Правила игры:
-Ученики делятся на две команды;
-Доска делится на две половины и сверху обозначается тема состязания; -Затем ученики начинают записывать по одному слову в соответствии с темой; -Одно слово, один бал.
-Побеждает команда, написавшая самое большое количество слов на доске за отведенное время.
VI. Homework
The teacher: - I want you to write down your homework. (слайд 10)
1.) WB-p.90, Ex.24
2.) WB-p.94, Ex.30
VII. Resolution of the lesson
Teacher: Our competition is over. Let’s add up the score of the game. Who has more red stars: “The Cowboys” or the “The Eagles”? Estimate yourself now. How did you work today. The team “The Eagles” is the winner. These medals are for you. The excellent marks and medals are for you. The team “The Cowboys” has also worked well. Your marks: …– “5” …– “4”.
The teacher: -So we have to finish our lesson. What new have you learned today?
-Thank you for the work. The lesson is over. See you next time. (слайд 11)