Открытый урок по английскому языку на тему "Семья" по ФГОС и с использованием структур Сингапура.
Открытый урок по английскому языку на тему "Семья" по ФГОС и с использованием структур Сингапура.
3Тип урока: Обобщающий
Цель урока:
Обучающая – учащиеся должны знать и уметь произносить по английскийски слова, обозначающие членов семьи, писать эти слова и умело применять в речи; воспринимать на слух иноязычную речь в предъявлении учителя, магнитофонной ленты, своих одноклассников и уметь реагировать на реплики согласно заданной ситуации; уметь рассказывать о своей семье, знать и уметь использовать грамматические структуры:
Развивающая – развивать память учащихся, мышление, внимание, умение сравнивать, сопоставлять речевые единицы, формулировать выводы из прочитанного.
Воспитательная – воспитывать уважительное отношение к другой культуре, более глубокое осознание своей культуры через культуру англоязычных стран, воспитывать любовь и уважение к семье, Родине.
Задачи урока: научить учащихся употреблению в речи знакомых лексических и грамматических структур, разговорных выражений в монологической и диалогической речи.
Просмотр содержимого документа
«Открытый урок по английскому языку на тему "Семья" по ФГОС и с использованием структур Сингапура. »
ОТКРЫТЫЙ УРОК ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В 6-М «Б» КЛАССЕ ПО ТЕМЕ:"СЕМЬЯ".
3Тип урока: Обобщающий
Цель урока:
Обучающая – учащиеся должны знать и уметь произносить по английскийски слова, обозначающие членов семьи, писать эти слова и умело применять в речи; воспринимать на слух иноязычную речь в предъявлении учителя, магнитофонной ленты, своих одноклассников и уметь реагировать на реплики согласно заданной ситуации; уметь рассказывать о своей семье, знать и уметь использовать грамматические структуры:
Развивающая – развивать память учащихся, мышление, внимание, умение сравнивать, сопоставлять речевые единицы, формулировать выводы из прочитанного.
Воспитательная – воспитывать уважительное отношение к другой культуре, более глубокое осознание своей культуры через культуру англоязычных стран, воспитывать любовь и уважение к семье, Родине.
Задачи урока:научить учащихся употреблению в речи знакомых лексических и грамматических структур, разговорных выражений в монологической и диалогической речи.
Good morning, children! I’m glad to see you! Take your seats, please.
Greet please the partner on face! Greet please the partner on shoulder!
Well done! I’m o’k today and I want to ask you how are you today? The structure
TAKE-OFF TOUCH-DOWN
-I’m O’k today, please stand up. I;m so-so today, please stand up.
O’k. Now, look at your classmates and remember how they are.
Thank you very much.
Adelya, tell me how is Arina today? She is O’k.
Perfect. Well done. So in this way we know what mood we have today.
Фонетическаяразминка.
-Pupils, let's do a phonetic drill.
The structure STIR THE CLASS, the sounds ….
Take a shirt of paper and write down the words on this sounds. I’ll give you 1 minute.
Time is up! High five! Draw the line and start.
(дети выполняют задание по структуре Сингапура.)
Time is up! Count your words! Who has more than fifteen words, raise your hand! Come to the blackboard and write down.
Well done. Pupils, today we have an unusual lesson. Today we will try to compare English and Tatar. And we will try to compare English and tatar sounds. So look at the blackboard, you can see tatar words, tell me is there something similar or different. (дети отвечают)
That’s right. We can make a conclusion that similarity is the pronunciation of sounds and the difference is the different writing of sounds.
Now children we will work on the structure ZOOM-IN. I will show you a video and you try to guess of our theme.
How do you think? That’s right today we are going to talk about a family, exactly to repeat this theme. What is family for you?
You can see the words on the blackboard. These words will help you in our exercise. Now you will try to describe the family.
The structure MIX FREEZE GROUP
describe female relatives
describe male relatives
Start who has blond hair.
(дети выполняют упражнение по структуре Сингапура)
Arina, tell me what Nikita said to you about his family.
Thank the partner, take your seats.
Well done! As I understand you have a good opinion about your relatives and love them. I’m very happy about it.
Really, children family is the most important thing in our life, and in spite of the nationality whether it is English or Tatar, for all the family is the most important thing.
I asked you to bring the ready materials on our lesson about English and Tatar families. Now it will help you. We will do a project on the structure RAFT. Try to compare Tatar and English families. (играет музыка, дети выполняют задание)
Well done. Great! Give me please these projects. I will hang the projects on the board.
Now tell me is there a similarity or difference between English and Tatar families. (детиотвечают)
As I thought there is no difference between English and Tatar families, the relation is very good. Only there is a difference outside. It is for example, suits, hobbies, food.
Well done, pupils. You all coped this job and did a great job. You proved that you love your families in spite of the nationality and appreciate them. I’m very happy.
Children, thank you for the lesson. Have a nice day! Good bye!