kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

«Написание эссе "За" и "против" на тему Should parents choose friends for their children?». Знакомство с экзаменационными сратегиями»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок английского языка в 10 классе с применением технологий критического мышления. Тема: "Написание эссэ "за" и "против" на тему "Should parents choose friends for their children?". Знакомство с экзаменнационными стратегиями. Урок помогает учащимся научиться выбирать аргументы для написания эссэ из предложенного текста аудиозаписи и использовать их в письменной речи

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
««Написание эссе "За" и "против" на тему Should parents choose friends for their children?». Знакомство с экзаменационными сратегиями» »

Урок английского языка в 10 классе с применением технологий критического мышления


ТемаНаписание эссе «За и против» на тему Should parents choose friends for their children?». Знакомство с экзаменационными сратегиями»



Преподаватель: Муратова Алевтина Викторовна, Учитель английского языка

МБОУ СОШ№3 , города Георгиевска

Класс: 10


Тип урока: объяснение новой темы.


Цели урока:

- развитие коммуникативной компетенции учащихся средствами английского языка

- знакомство учащихся с экзаменационными стратегиями написания эссе .


Задачи урока:


- ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ:

1. Закрепление и расширение лексических навыков по теме «Should parents choose friends for their children?».

2.Развитие навыков говорения .

3 Закрепление и расширение навыков выражения своего мнения по теме и умения вести дискуссию.

4. Познакомить учащихся с экзаменационными стратегиями, чтобы помочь им в дальнейшем сознательно выбрать предмет в качестве выпускного экзамена.


РАЗВИВАЮЩИЕ:

1 Урок направлен на развитие творческих способностей учащихся

2 Развитие интереса к изучаемому предмету

3.Развитие навыков критического мышления.


ВОСПИТАТЕЛЬНЫЕ

1. Сформировать личное отношение ученика к обсуждаемым проблемам.

2. Сориентировать учащихся в современной системе общечеловеческих ценностей.


Оборудование урока:

УМК М.З.Биболетовой «Английский язык.10 класс». Книга для учащегося.

Мультимедийный комплекс.

Методические раздаточные материалы.


Ход урока:

I. Организационный этап. Приветствие. Задачи. Тема.

Gооd morning, everybody! I am glad to greet you at our lesson. I'd like everyone to take an active part in today I hope уоu` 11 enjoy it.

Речевая зарядка

  1. Do you have friends?

  2. Is it good to have friends?Why?

  3. Do you think they are real? Why?

  4. Who chooses your friends? Why?

  5. Is it good when parents influence your choice?


Now who has guessed what the topic of our lesson today is. (Cлайд1)

Today we'll not only discuss this topic but learn how to write an essay. But first of all we'll learn how to search for the necessary information.

Фонетическая зарядка(Слайд2)

- heated arguments

  • to have a bad influence on

  • worrv about

  • to develop the skill of

  • to lean by your mistakes

  • to be embarrassed

  • to rely on

  • seek support

  • to last long

  • different generation

  • get into a bad company

- Have experience


II. Основной этап.

1. 'Го write a good essay you should have arguments and their explanations. That is why we`ll listen to an interview. I`ll give you out the texts of the interview. Your task is to fill in the missing words.

Текст аудиозаписи

Now it`s time to check if you have done the task right. Look at the blackboard.

(Слайд 3)


2. Делимся на команды. And now we are going to work in groups. Let`s divide our class into two once. The first group will read the text and find the arguments FOR the topic. The other group will look for the arguments AGAINST it.


Обсуждение аргументов. Read the arguments FOR out. (Слайд 4)

Read the arguments AGAINST out. (Слайд 5)

Do you have your own arguments?


3. Определение структуры сочинения. Such a composition should contain 4 paragraphs. Look at the blackboard. (Слайд 6)

Introduction

Arguments for

Arguments against

Conclusion

Now your task is to make up a composition using these parts.

, the problem of choosing friends is very important and

leads to heated arguments. Some parents think they have the right to influence their children`s choice. -------, children are

against it. There are both advantages and disadvantages of such a solution.

, there is no doubt that parents worry about their
children. , they want their children to have friends

they can always trust, seek comfort and support from.
--------------, they think that they have more experience in
relationships than their children do, so they know better how
to choose friends. ----------, parents are sure they can prevent their

children from bad influence of the street and from getting into trouble

, it goes without saying that children should choose

their friends themselves. ----------------. if they rely on their

parents, they will never develop the skill of making good

relationship. , parents might pick people you may

not like, and these relationships will not last long. --------, teenagers should be given the right to make their own choice, get life experience by their оwn mistakes.

.

, this question has its pros and cons. I think the best way for both children and their parents to talk, it is more effective to discuss things than to put pressure on children.


4. What else do we need to connect the ideas? Link words. (Слайд 7)

Nowadays

On the one hand

Firstly

Secondly

What is more

On the other hand

To start with

More over

Last of all

To sum up

2) Now check your answers (Слайд 8)

Nowadays, the problem of choosing friends is very important and leads to heated arguments. Some parents think they should influence their children`s choice. However, children are against it. There are both advantages and disadvantages of such a solution.

On the one hand, there is no doubt that parents worry about their children. Firstly, they want their children to have friends they can always trust, seek comfort and support from. Secondly, they think that they have more experience in relationships than their children do so they know better how to choose friends. What is more, parents are sure that they can prevent children from had influence of the street and from getting into trouble.

On the other hand, it goes without saying that children should choose their friends themselves. To start with, if they rely on their parents, they will never develop the skill of making good relationship. Moreover, parents might pick people you may not like, and these relationships will not last long. Last of all, teenagers should be given the right to make their own choice, get life experience by their own mistakes.

To sum up, this question has its pros and cons. I think the best way for both children and their parents is to talk. It is more, effective to discuss things than to put pressure on children.

III. рефлексия

1. Let`s revise what we`ve learnt today.

1. How many paragraphs should such a composition consist of? What are they?

2. What is your own opinion on this problem'?

3. Is this topic important for you'?



























Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 10 класс.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Муратова Алевтина Викторовна

Дата: 12.03.2015

Номер свидетельства: 184947


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства