kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

“Music is the universal language of mankind”

Нажмите, чтобы узнать подробности

Знакомство с лексикой по теме "Музыка" 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«“Music is the universal language of mankind”»

План-конспект урока в 11 классе

по теме “Music is the universal language of mankind”

Цель урока: Развитие коммуникативной компетенции обучающихся по теме «Искусство»

Задачи:

Образовательная: активизировать лексику по теме « Музыка», совершенствовать навыки аудирования и чтения с пониманием запрашиваемой информации, актуализировать навыки говорения, формировать лексические, грамматические и фонетические навыки по данной теме.

Развивающая: осознанно и самостоятельно совершать учебные действия; применять и преобразовывать модели для решения учебных и познавательных задач, уметь выстраивать иноязычное общение в сотрудничестве с учителем и сверстниками, развивать мышление, познавательный интерес, языковую догадку и творческие способности учащихся, умение высказывать и аргументировать свое мнение.

Воспитательная: развивать интерес и уважение к культурным ценностям другой страны, воспитывать коммуникативную культуру и толерантное отношение друг к другу.

Ожидаемые учебные результаты:

1) Предметные:

- развитие коммуникативных умений в говорении, аудировании и чтении по теме «Искусство»;

- расширение словарного запаса по теме;

-использование адекватных языковых средств для отображения своих чувств, мыслей;

2)   Метапредметные

- развитие  коммуникативных умений общения и сотрудничества со сверстниками (работа в парах);

- формирование навыка использования личного опыта для аргументации;

- формирование умения определять и формулировать тему и цель урока, искать нужную информацию, осуществлять самоконтроль и взаимоконтроль, самооценку в процессе коммуникативной деятельности;

3)   Личностные:

- формирование осознанного, уважительного и доброжелательного отношения к одноклассникам;

- воспитание коммуникативной культуры и толерантного отношения друг к другу;

- формирование готовности и способности вести диалог с другими людьми.



Ход урока

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

1.Организационный этап (1 мин.)

Good morning, everybody.

I`m glad to see you. How are you today? Are you ready for the lesson?


Учащиеся отвечают на вопросы.

2.Постановка целей урока

(2 мин.)

Look at two photos.

What can you see in them? What is common between them? In what way do they differ?




What would you prefer: to go to a pop concert or to a concert of classical music?

You`ve guessed already that the theme of our lesson is music. “Music is the universal language of mankind”


e.g.: We can see a concert in both pictures. But in the first picture it`s a concert of pop music while in the second picture we can see a concert of classical music.

e.g.: I`d rather go to a concert of pop music because…

3.Актуализация знаний (4 мин.)

Find out the nouns relating to music.

(Приложение 1)

Read them.

Say which of them mean the following:

-a pleasant combination of sounds;

-a person who creates music;

-a poem which is sung to music;

-a person who plays music;

-the text of a song;

-people who listen to a concert;

-a person who sings songs;

-a composition or a record.

Read the names of some music genres.

What other types of music do you know?

What`s your favourite kind of music and why?

Учащиеся находят и читают существительные по теме.



Учащиеся называют соответствующие слова.








Ответы учащихся.

4.Аудирование текста

(8 мин.)

Listen to the song.


Did you like it?

Do you know the singer`s name?

Can you say something about Michael Jackson?

Let`s listen to the text about him and do the tasks. (Приложение 2)

Look at the board and check your answers.

Прослушивание первого куплета песни.

Ответы учащихся.




Учащиеся выполняют тестовые задания по прослушанному тексту и проверяют себя по ключу, выставляют оценки.

5.Чтение текста

(8 мин.)

Read the interview in exercise 3 on page 86 and give it a title.

Read the statements after the text and say True or False.

Учащиеся читают интервью в учебнике и выполняют задания.

6.Беседа о музыке

(7 мин.)

Now answer my questions about music:

-What role does music play in your life?

-Can you play any musical instrument, sing or dance?

-What kind of music do you prefer?

-When, where and how do you listen to music?

-Do you have any favourite performers? Why?

-What music styles are popular with teenagers?

-Can people become addicted to music?

-The great 19-th century American poet Henry Longfellow said: “Music is the universal language of mankind.” How can you explain his words?


Учащиеся дают развернутые ответы.

7.Работа в парах

(6 мин.)

Here are some other quotations about music. (Приложение 3)

Match the two parts to make them.


Comment on any of the statements.

Учащиеся составляют цитаты.



Один ученик рассказывает о роли музыки с включением цитаты.

8. Идиомы по теме

(2 мин.)

I`d like you to learn some idioms :

-elevator music

-ring a bell

-for a song

-like a broken record

-music to one`s ears

Complete the sentences with music idioms. (Приложение 4)







Учащиеся подставляют идиоматические выражения в предложения.

9.Рефлексия

(1 мин.)

Our lesson has come to its end.

What have you learnt?

How did you work?

Evaluate yourselves. (Приложение 5)

Учащиеся оценивают свою работу на уроке.

10.Выставление оценок. Домашнее задание (1 мин.)

Your homework is to write a letter about your musical preferences.




Приложение 1

Music, repetitive, rap, lyrics, singer, perfect, depressing, opera, musician, moving, composer, understandable, pop, relaxing, song, catchy, audience, rock, impressive, pleasant, hip-hop, terrible, track, orchestra, irritating

Приложение 2

Вариант 1

1. In the eightieth of the twentieth century pop music became____.

a) very popular b) big business c) little business

2. At that time there appeared new sounds made by ___.

a) pop stars b) computers c) machines

3. New superstars of the eightieth were ___from the superstars of the fifties.

a) different b) difficult c) general

4. In the ___ the biggest pop stars were Afro-Americans.

a) fiftieth b) eightieth c) ninetieth

5. M.Jackson was a star when he was ___.

a) six b)sixteen c)sixty

6. He sang songs with his ___.

a) ather b)sisters c)brothers

7. He was a wonderful ___.

a) composer b)dancer c)player

8. He created a new dance called ___.

a) Movement b)Moonlight c) Moonwalk

9. M.Jackson was also a clever ___.

a) businessman b) sportsman c) cameraman

10. By the end of the eightieth he was the ___ pop star.

a) biggest b) famous c) richest

11. He lived ___.

a) with his children b)alone c) with his friends

12. M.Jackson died in ___ when he was fifty.

a) June 2009 b) June 2008 c) July 2009

Вариант 2

True, false or not stated?

1. The pop music of the eighties continued the main trends of the popular music of the fifties.

2. Musicians began to use electronic instruments performing pop music in the eighties.

3. Pop music began to spread outside America.

4. Michael Jackson became famous when he was a teenager.

5. Michael Jackson invented a new dance.

6. Nobody could dance the Moonwalk as Jackson could.

7. Michael Jackson died in the 21st century.

8. He was a profoundly influential performer of his time.

Вариант 1

1 - b

2 - b

3 – a

4 – b

5 - a

6 – c «5» - 12

7 - b «4» - 10

8 – c «3» - 7

9 - a

10 - c

11 - b

12 - a

Вариант 2

1 - NS

2 – T

3 – T «5» - 8

4 – F «4» - 6

5 - T «3» - 4

6 – NS

7 - T

8 - T




Приложение 3

“Music is the strongest //form of magic.” 

“Music can change the world //because it can change people.” 

 “Where words leave off, //music begins.” 

“Music is the language of the spirit. It opens the secret //of life bringing peace, abolishing strife.” 

 “Music is the moonlight// in the gloomy night of life.” 

“A great song should lift your heart, warm the soul //and make you feel good.” 

 “Music is the universal //language of the world.” 

“Life seems to go on without effort //when I am filled with music.” 


Приложение 4

elevator music

ring a bell

for a song

like a broken record

music to one`s ears


  1. Your words are so pleasant to me, they are really _____.

  1. I`m a lucky person, I`ve bought this car ____.

  1. Stop repeating the same words ____ - it`s irritating.

  1. This melody _____of our first meeting.

  1. She was walking around the supermarket enjoying quiet _____.




Приложение 5

  • I`ve learnt to….

  • I know the new words connected to music.

  • I can talk about music .

  • I can listen and understand the information about music.

  • I can express my opinion about music.

  • My work at the lesson is … excellent / good / satisfactory








Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 11 класс

Скачать
“Music is the universal language of mankind”

Автор: Иванушкина Ирина Олеговна

Дата: 21.12.2020

Номер свидетельства: 568077

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(43) ""Using Music in the Classroom" статья"
    ["seo_title"] => string(30) "usingmusicintheclassroomstatia"
    ["file_id"] => string(6) "286884"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1454412494"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства