kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Методическая разработка учебного занятия по английскому языку в 7 классе по теме "Достопримечательности Беларуси"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок формированиякоммуникативной компетенции учащихся в рамках темы "Достопримечательности Беларуси". Прогнозируемый результат: предполагается, что к окончанию урока учащиеся смогут построить диалогическое высказывание по теме «Достоприме-чательности Беларуси» на основе прочитанных текстов. На уроке учащиеся развивают навыки чтения, говорения и письма.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«QUIZ»

APPENDIX

QUIZ

Famous haunted landmarks of Belarus”


1. What Belarusian writer used Golshany castle as a location of events in one of his novels?


a)Yanka Kupala; b) Vladimir Korotkevich; c) Yakub Kolas; d) Ivan Melezh.


2.What is Golshany castle’s Ghost’s name?


a)White Lady; b) Black Dame; c) Black Nun; d) Wife.


3. Where is the mystic pond where men sink situated?


a) in Nesvizh; b) in Golshany; c) in Minsk; d) in Mir.


4. To see this ghost is a bad sign. Whose ghost is it?


a) the ghost of Yadviga Liubanskaya; b) the ghost of Barbara Radziwill; c) the ghost of Sonia; d) the ghost of Black Monk.


5. What ghost is the quietest?


a) the ghost of Black Monk; b) the ghost of Yadviga Liubanskaya; c) the ghost of Town Hall; d) the ghost of Sonia.


6. What landmark was inscribed on the World Cultural and Natural Heritage List?


a) the Lida castle; b) the castle of Golshany; c) the Mir castle; d) Palace-Park ensemble in Priluki.


7. What is the Mir castle’s ghost’s name?


a) White Lady; b) Black Lady; c) Black Monk; c) Spirit.


8. What famous Belarusian playwright wrote a poem “Black Lady of Nesvizh” («Чорная панна Нясвiжа»)?


a) Yanka Bryl; b) Alexey Dudarev; c) Vladimir Korotkevich; d) Yanka Mavr.



Answers

1.b; 2a; 3d; 4b; 5d; 6c; 7) b; 8) b;

Просмотр содержимого документа
«Questionnaire»



  1. Do you believe in ghosts?


Pupils’ names

Answers






















The question was …

According to the research …


  1. Are you afraid of ghosts?


Pupils’ names

Answers






















The question was …

According to the research …








  1. Have you ever seen a ghost?


Pupils’ names

Answers






















The question was …

According to the research …


  1. Would you like to meet a ghost?


Pupils’ names

Answers






















The question was …

According to the research …






  1. Are there any ghosts in Belarus?


Pupils’ names

Answers






















The question was …

According to the research …


  1. Are there any ghosts in your native place?


Pupils’ names

Answers






















The question was …

According to the research …






  1. What are the most famous ghosts of Belarus?


Pupils’ names

Answers






















The question was …

According to the research …


  1. Would you like to go on a sightseeing tour of the Belarusian haunted landmarks?


Pupils’ names

Answers






















The question was …

According to the research …




Просмотр содержимого документа
«Достопримечательности Беларуси 7 класс»


План-конспект урока английского языка по теме «Достопримечательности Беларуси»

в 7 классе

учителя ГУО «Прилукская СШ» Карпейко В.Е.


Тема: Путешествие во времени

Коммуникативная ситуация: Достопримечательности Беларуси

Тип урока: комбинированный

Цель урока: формирование коммуникативной компетенции учащихся в рамках обозначенной темы

Прогнозируемый результат: предполагается, что к окончанию урока учащиеся смогут построить диалогическое высказывание по теме «Достопримечательности Беларуси» на основе прочитанного текста

Задачи воспитания и развития учащихся:

  • организовать работу учащихся по совершенствованию навыков ознакомительного чтения с элементами изучающего, развитию навыков диалогической и письменной речи в процессе решения коммуникативных задач;

  • расширять кругозор учащихся на основе знакомства с достопримечательностями Беларуси;

  • способствовать овладению учащимися основными способами мыслительной деятельности (сравнение, анализ, обобщение);

  • воспитывать чувства патриотизма и любви к Беларуси и её культурно-историческому наследию.


Методы: коммуникативный, частично-поисковый, интервьюирование

раздаточный материал (карточки с текстами, заданиям и викториной), наглядный материал (бумажные привидения), мультимедийный проектор; экран; мультимедийная презентация; видеозапись “Discover Haunted Belarus”, аудиозапись со скороговоркой.


Ход урока

Этап урока

Задача этапа

Содержание урока

Время

Примечания

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

  1. Начало урока


Введение в атмосферу иноязычного общения. Создание доброжелательной атмосферы, способствующей дальнейшему сотрудничеству и последующему общению

Good morning, dear knights and dames. Sit down, please. I have just called you knights and dames on purpose.

Учащиеся приветствуют учителя

1 мин


Актуализация

имеющихся
знаний

Введение в коммуникативную ситуацию



Подготовка
к основной деятельности на уроке

Look at the pictures in the slide. There are different buildings.

What are the names of the buildings? Where are they situated?

Let’s check your answers.

Which of these objects are included into the UNESCO World Heritage list?

So, what is the theme of the lesson?

Отвечают на вопросы и самостоятельно формулируют тему урока


3 мин

презентация

слайд 1, 2


Целеполагание

Определение учащимися целей и задач урока



Определение эмоционального состояния учащихся для формирования мотивационной готовности к дальнейшей работе

You know the words on this topic; you know the names of the buildings. You watched the video. What is the main aim of our lesson?



You know, that every castle has its own secrets and mysteries. Today we’ll visit some of the ancient buildings, but we should remain invisible. We’ll turn into ghosts. So take your pencils and draw faces to the ghosts. What mood are you going to travel with?

Учащиеся формулируют цель и задачи урока



Учащиеся рисуют лица привидениям

2 мин





1 мин

видеозапись




Бумажные привидения,

Приложение 1


Фонетическая зарядка

Активизация фонетических навыков

Do you know how to behave in a castle? Listen to the tongue-twister:

Listen! You mustn’t whistle in the castle!

Which letters are not pronounced?

Listen and repeat after the speaker.


Now we can start our journey.

Учащиеся слушают скороговорку и повторяют её хором

2 мин

Аудиозапись со скороговоркой


презентация

слайд 3


  1. Основная часть



Чтение



Развитие навыков чтения

















Контроль понимания прочитанного с целью развития устной речи

Предтекстовый этап

In the old times people called Belarus the country of castles. There was

35 – 40 km between them. Now there are many places in Belarus where we can still see these old castles.

Have you ever been to Mir, Nesvizh or Golshany? If you haven’t been to Mir, Nesvizh or Golshany, would you like to go there?

What do you know about these historical places?

What are they famous for?

Please, read the texts and be ready to answer these questions and do some exercises.


Текстовый этап

Read the texts attentively


Послетекстовый этап

Please, answer the questions.

Let’s do the quiz and check your reading comprehension


Слушают учителя, отвечают на вопросы, готовятся к чтению текста












Читают текст, готовятся к ответам на вопросы


Проверяют задания

10 мин


презентация

слайд 4












тексты,

Приложение 2




Викторина,

Приложение 3

Физкультминутка

Снять усталость и напряжение, которые связаны с умственной нагрузкой


Восстановить работоспособность учащихся


Развивать навыки говорения

Интервьюирование

As you have read, people believe that there are ghosts in the ancient castles. Let’s make a survey and learn whether students in your class believe in ghosts and what they know about ghosts in Belarus.

Move around the class and interview your classmates. Be ready to present the results of the research.

  1. Do you believe in ghosts?

  2. Are you afraid of ghosts?

  3. Have you ever seen a ghost?

  4. Would you like to meet a ghost?

  5. Are there any ghosts in Belarus?

  6. Are there any ghosts in your native place?

  7. What are the most famous ghosts of Belarus?

  8. Would you like to go on a sightseeing tour of the Belarusian haunted landmarks?


5 мин

Карточки для интервью


презентация

слайд 5


Письмо

Обобщить полученные знания

Совершенствовать

навыки письменной речи

Think of three good reasons for visiting Mir, three good reasons for visiting Nesvizh and three good reasons for visiting Golshany. Write them down. Exchange notes with your classmate. Do you have the same idea about these famous places?

Учащиеся выполняют письменное задание и обмениваются информацией с одноклассником

6 мин

презентация

слайд 6


Говорение

Обобщить полученные знания


Развивать навыки говорения

Your British friend is going to Belarus.

Advise him or her to see and visit Belarusian ancient castles.

Use words from the box.

Role play the talk.


Готовят диалог в парах, используя опоры

10 мин

презентация

слайд 7


  1. Заключительный этап


Рефлексия

Сравнить  эмоциональное состояние  в начале урока и на его завершающем этапе

Содействовать развитию рефлексивных навыков

Turn your ghosts back and draw them faces. What mood are you leaving Belarusian ancient castles with?

Задает вопросы по теме урока:

What did you learn about Belarusian ancient castles?

Which facts did you find most surprising?


Делятся информацией со всем классом, используя опору на экране

4 мин

презентация

слайд 8


Подведение итогов

Подвести итоги урока

I'm very pleased with your creative work. It was a pleasure to see you all here. Good-bye.


Учащиеся внимательно слушают учителя

2

презентация

слайд 9



5



Просмотр содержимого документа
«ПЛАН»

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 6 «А» КЛАССЕ

ПО ТЕМЕ “THE NATIONAL HERITAGE OF THE REPUBLIC OF BELARUS”

(Английский язык. 6 класс: учебное пособие авторов

Юхнель Н.В., Наумова Е.Г., Минск, «Вышэйшая школа», 2009)

 

Из опыта работы Пантейковой Татьяны Петровны,

учителя английского языка ГУО «Средняя школа №11 г.Жлобина»

(победитель областного конкурса профессионального мастерства

«Учитель иностранного языка»)

Тема: The National Heritage of theRepublic of Belarus

Тип урока: комбинированный

Вид урока: урок-путешествие с использованием мультимедиа

Цель: формирование навыков говорения по теме

Задачи:

образовательная: организовать работу учащихся по совершенствованию навыков ознакомительного чтения с элементами изучающего, развитию навыков монологической речи в процессе решения коммуникативных задач, содействовать развитию аудитивных навыков;

развивающая: способствовать развитию памяти и внимания;

воспитательная: создать благоприятные условия для воспитания у учащихся чувства патриотизма, содействовать расширению кругозора учащихся.

Оснащение: магнитофон, мультимедийная установка, презентация, аудиозапись, видеозаписи, фрагменты мультфильмов, раздаточный материал (карточки с текстами), наглядный материал (образы сооружений архитектуры, бумажные привидения, карта Беларуси).

Этап

Задача этапа

Содержание урока


Учитель

Учащиеся

Приме-чания

1

2

3

4

Организационно-мотивационный

Введение в атмосферу иноязычного общения. Создание доброжелательной атмосферы, способствующей дальнейшему сотрудничеству и последующему общению

Good morning, dear knights and dames. Sit down, please. I have just called you knights and dames on purpose.

Учащиеся приветствуют учителя.t-c

1 мин

Активизация лексических единиц по теме, формулировка темы учащимися

Look at the pictures in front of you. (APPENDIX1)There are different buildings. Write down their names.  What are they? Now turn these sheets of paper and check your answers. Where are they situated? Which of these objects are included into the UNESCO World Heritage list? So, what is the theme of the lesson?

Учащиеся записывают названия  на образах зданий, отвечают на вопросы, проверяют правильность выполнения задания, перевернув картинки, и самостоятельно формулируют тему урока.t-cp1-t, p2-t, p3-t, …хором

3 мин

Определение учащимися целей и задач урока

You know the words on this topic; you know the names of the buildings.What is the main aim of our lesson?

Учащиеся формулируют цель и задачи урока.t-c; p1-t, p2-t, p3-t, …

1 мин

Познавательный

Определение эмоционального состояния учащихся для формирования мотивационной готовности к дальнейшей работе

You know, that every castle has its own secrets and mysteries. Look at the screen. (APPENDIX 2)Today we’ll visit some of the ancient buildings, but we should remain invisible. We’ll turn into ghosts. So take your pencils and draw faces to the ghosts. (APPENDIX 3) What mood are you going to travel with?

Учащиеся смотрят отрывок мультфильма, рисуют лица привидениям.t-c

1 мин

Активизация фонетических навыков

Do you know how to behave in a castle? Listen to the tongue-twister. (Listen! You mustn’t whistle in the castle!) APPENDIX 4)Which letters are not pronounced? Listen and repeat after the speaker. (APPENDIX 5) Now we can start our journey.

Учащиеся слушают скороговорку и повторяют её.хоромp1-t, p2-t, …

2 мин

Создание интереса и мотивации к работе с текстом через опору на личный опыт

Look at the map. What do the letters N and M mean?(APPENDIX 6)Now look at the screen. That is the answer. (APPENDIX 7)Puzzle: Children from Zhlobin are going to visit Mir Castle. But the coach is not very fast. It makes 70 km an hour. Mir Castle is about 300 km from Zhlobin. How much time does it take to get to Mir Castle? Now, read the text. (APPENDIX 8)Your task is to learn and remember as much information as possible about Mir castle and Nesvizh Castle.

Учащиеся объясняют знаки на карте.t-c p1-t, p2-tУчащиеся разгадывают загадку.in pairs

1 мин

1 мин

2 мин

Развитие навыков понимания прочитанного

Look through the text and match the parts with the pictures. (Exercise 3a, page 60)

Учащиеся читают текст, соединяют части текста с картинками.In groups of 3

2 мин

Контрольно-рефлексивный

Контроль понимания прочитанного с целью развития устной речи

Read the text and choose the title for each part of the text from this list. (Exercise 3b, page 60)A blue square in each paragraph marks the place where a sentence was taken out from. Put the sentences back into the paragraphs. (Exercise 3c, page 61)*Complete the sentences. (APPENDIX 9)1. In old times people called Belarus the country of …
2. From the 16
th century Nesvizh Castle was the residence of a rich family …
3. Since 1992 the castle in Mir has been a …
4. The castles are famous for their …*Correct one mistake in each sentence. (APPENDIX 10)1. Now there are many places in England where we can still see these old castles.
2. Nesvizh lies in Gomel region.
3. The builders used white bricks for the castle.
4. The Nesvizh ghosts are Green Nun and White Dame.Answer the questions.
(Exercise 4, page  62)

  1. Have you ever been to Mir or Nesvizh?

  2. When did you go there?

  3. What did you see there?

  4. Did you like the trip? Why?

  5. If you haven’t been to Mir or Nesvizh, would you like to go there?

Учащиеся подбирают название к каждому абзацу.In groups of 3Учащиеся выполняют упражнение на карточках, вписывая пропущенные предложения, и читают их вслух.In groups of 3Учащиеся дополняют предложения, исправляют ошибки, отвечают на вопросы учителя.t-cp1-t, p2-t, …на карточках

1 мин

3 мин

3 мин

2 мин

3 мин


Обобщение знаний

Now it’s time to leave these castles. What have you learnt about these castles?

Учащиеся делятся информацией, которую запомнили больше всего.t-c p1-p2, p2-p3, …c-t

3 мин

Релаксация

Снятие усталости и напряжения, которые связаны с умственной нагрузкой

What English speaking country can be proud of its castles?Let’s relax. Look at the screen and enjoy the beauty of Scotland. (APPENDIX 11)

Учащиеся наслаждаются видами Шотландских замков под музыку.

2 мин

Физкультминутка

Восстановление работоспособности учащихся

But there are some ghosts in Scottish castles, too. Look at the screen. (APPENDIX 12)Now your task is to frighten this ghost using the mimics of your face. Are you happy now? Let’s sing and dance. (APPENDIX 14)

Учащиеся просматривают фрагмент мультфильма.Учащиеся прогоняют сердитое привидение при помощи мимики.Учащиеся отвечают на вопрос учителя, танцуют и поют.t-p

1 мин

1 мин

Коррекционно-обобщающий

Совершенствование навыков восприятия и понимания речи на слух

Your task is to listen to the text and be ready to retell it in 4-5 sentences.

 t-c


Снятие языковых трудностей

But first answer the questions.- Do you know who Efrosinya Polotskaya is?- Where is she from?- Do you know what buildings you can find in Polotsk?There are some words in the text that are unknown to you. Look at the blackboard.ancestors
explosion of gunpowder
stocks
assist

Учащиеся, ответив на вопросы, догадываются о содержании текста.t-c p1-t, p2-t

1 мин

1 мин

Развитие аудитивных навыков

Now listen to the text and find English equivalents to the following word combinations. (APPENDIX 15, 16)

Учащиеся слушают текст и подбирают английские эквиваленты к русским словосочетаниям.In pairs

2 мин

Контроль навыков восприятия и понимания речи на слух, постепенный переход на говорение

These naughty ghosts made a mess, they mixed everything.Match the parts of the sentences. (APPENDIX 17)Make a plan of the text.

Учащиеся соединяют части предложений, составляют план текста.t-cp-tна карточках

1 мин

1 мин

Обобщение знаний по теме урока, совершенствование навыков говорения

Your task is to speak about these wonderful places. Begin your sentences like this. (APPENDIX 18)

Учащиеся воспроизводят информацию о замках и соборе с опорой на смысловой скелет.

2 мин

Рефлексивно-оценочный

Объяснение домашнего задания

Now open your record-books and write down your home task. Your home task is to voice the film. (APPENDIX 19)

Учащиеся записывают домашнее задание в дневники.t-c

1 мин

Формирование у учащихся способностей анализировать и делать выводы. Сравнительный анализ  эмоционального состояния  в начале урока и на его завершающем этапе

We have come to the end of our traveling. What can you tell your English friend about?Now we have to turn into pupils again. Turn your ghosts back and draw them faces. What mood are you leaving this place with? (APPENDIX 3)

Учащиеся отвечают на вопросы учителя, рисуют привидениям лица.p1-t, p2-t, …

1 мин

1 мин

Оценка активности и работы учащихся на уроке

I’m quite satisfied with your work at the lesson today. Your work was great. I liked it very much. I’m pleased with the answers and your work. Thank you for your participation. Thank you for today’s lesson. See you next week.

Учащиеся внимательно слушают учителя.t-c

1 мин

Технологическая карта урока


Просмотр содержимого документа
«Приложение 1 Привидения»









Просмотр содержимого документа
«Приложение 2 Тексты о замках»

Ancient castles


Nesvizh: the Radziwills’ capital

Nesvizh was founded in 1446. In the 16th century Nesvizh became the residence of the Radzivill family – one of the biggest and richest families in Belarus. They lived in Nesvizh for more than 400 years.

Many, many years ago in the 10th century there lived a beautiful Belarusian princess of royal blood Barbara Radziwill. Barbara was intelligent, educated and beautiful.

When the Polish King Zyhimont II August saw Barbara, he fell in love at first sight. Though Barbara’s brothers and Zhygimont’s mother, Bona Sfortsa, were against their love, they still continued to see each other and then married secretly.

When Bona Sfortsa found out about their marriage, she was very angry and decided to kill Barbara. She gave her a poisoned ring. Soon Barbara fell seriously ill and doctors couldn’t help her. In May, 1551 Barbara died [14].

Zhygimont couldn’t forget Barbara. He found a magician and asked him to help him see Barbara again. The Magician agreed but said Zhygimont couldn’t touch the ghost of Barbara. At night, when Zhygimont saw Barbara, he couldn’t keep his word. He ran up to Barbara and tried to touch her with words "My Basenka!". Barbara disappeared. Zhygimont couldn’t live without Barbara and died.

Since that time the castle of Nesvizh has been visited by the ghost of the beautiful woman, always dressed in black. People call it the Black Lady.

To see Black Lady, as even the Radziwills believed, is a bad sign. The ghosts shows up to warn about a danger or coming misfortunes.

Nowadays the Radziwil’s heritage consists of the palace, a church and a number of parks.


Mir

Mir was founded in the 14th century. Now Mir Castle is a great monument to Belarusian history and one of the most beautiful castles in Europe. In 2000 the castle was inscribed on the World Cultural and Natural Heritage List.

To the north of the walls an Italian garden was laid, to the south – an artificial lake [7, p. 83]. The lake has a notorious glory. Instead of this pond there was a beautiful apple orchard. But in May, 1898 the owner of the castle Sviatopolk-Mirsky ordered to cut down the apple garden which was where now the lake is. The garden was blossoming at that time. He ordered to dig a lake instead of the garden. Since then each year a man sinks in the lake .

From time to time someone mentions a ghost named Sonechka that lives in the White Tower. Perhaps, there goes about Sofia Svyatopolk-Mirskaya, that was buried in the family burial-vault near the castle in the beginning of the 20th century.

The spirit of Sonechka is very modest and humble and does not trouble people, in contrast to the large pond behind the castle.


Golshany

The settlement of Golshany is known since the 13th century and has played the considerable role in the history of the Grand Duchy of Lithuania. The special spirit of the Middle Ages covered with a number of legends related to numerous owners of Golshany from the Grand Duchy and local inhabitants still prevails here.

The main point of interest is the medieval castle built by the powerful magnate Pavel Sapega in 1610. It was the most beautiful medieval castle of the territory of Belarus palace, which amazed the contemporaries by its luxury.

However, despite its sad state, castle of Golshany is a very popular place for dwelling - only for ghosts. Golshany Castle and its surroundings are reputed to be haunted by the ghosts of the

The legend about the White Lady is connected with the monastery of Franciscans, that is built in Golshany. The construction of the cathedral and monastery was initiated by Pavel Sapega, and he appointed the day when the objects must be ready, August 6, 1618. The constructors were promised a reward for finishing the work in time. One of the walls collapsed and the constructors did not know why. They raised it again, but the story was the same. The craftsmen decided the reason for this was the presence of evil forces. According to the old beliefs, it was necessary to make a sacrifice to disperse the spirits. Being afraid of the Duke’s anger the decided to immure into the “damned” wall the first woman coming by the construction site to bring dinner for her husband. It was a beautiful wife of a young bricklayer. She was immured alive in the wall of the monastery. And since then her restless soul, called the White Lady, wanders there. This is how White Lady, the most famous ghost of Belarus, appeared.

One of the most horrifying, or, perhaps, romantic, or even horrifying-romantic stories is about the Ghost of Black Monk. Actually, he was not exactly a monk. As it was mentioned in the novel "Black Castle of Olshany" by Vladimir Korotkevich long ago a kinless young guy Gremislav Valyuzhinich fell in love with beautiful princess Ganna-Gordislava. To be able to meet with his beloved, Gremislav dressed into a monk. But the girl's father got to know about that. The noble was against their love. He ordered to immure the poor boy in one of the castle's walls. Since then people see the ghost of Blank Monk, that wanders in the destroyed walls in the night and guards the castle.

The place gave the Belarusian literature classic Vladimir Korotkevich the inspiration to write a bestseller book “The Black Castle of Golshany”.

The castle of Golshany is called and open-air museum in Grodno region, Oshmyany district.


Exercises

1. Answer the questions.

  1. Have you ever been to Mir, Nesvizh or Golshany?

  2. When did you go there?

  3. What did you see?

  4. Did you like the trip? Why?

  5. If you haven’t been to Mir, Nesvizh or Golshany, would you like to go there?


2. Think of three good reasons for visiting Mir, three good reasons for visiting Nesvizh and three good reasons for visiting Golshany. Write them down. Exchange notes with your classmate. Do you have the same idea about these famous places?


3. Your British friend is going to Belarus. Advise him or her to see and visit Belarusian ancient castles. Use words from the box


Help box


  1. What castles could you advise / recommend me to visit?


  1. I (strongly) advise you to visit …. / I recommend going to … / By all means (you should) go to …

They are (It is) marvelous, wonderful, beautiful, great, delightful, attractive, amazing, fantastic, super, fascinating. You can see … there.


A. It sounds great! / I’m already fascinated.




3





Просмотр содержимого документа
«Приложение 3 QUIZ»

QUIZ

Famous haunted landmarks of Belarus”


1. What Belarusian writer used Golshany castle as a location of events in one of his novels?


a)Yanka Kupala; b) Vladimir Korotkevich; c) Yakub Kolas; d) Ivan Melezh.


2.What is Golshany castle’s Ghost’s name?


a)White Lady; b) Black Dame; c) Black Nun; d) Wife.


3. Where is the mystic pond where men sink situated?


a) in Nesvizh; b) in Golshany; c) in Minsk; d) in Mir.


4. To see this ghost is a bad sign. Whose ghost is it?


a) the ghost of Yadviga Liubanskaya; b) the ghost of Barbara Radziwill; c) the ghost of Sonia; d) the ghost of Black Monk.


5. What ghost is the quietest?


a) the ghost of Black Monk; b) the ghost of Yadviga Liubanskaya; c) the ghost of Town Hall; d) the ghost of Sonia.


6. What landmark was inscribed on the World Cultural and Natural Heritage List?


a) the Lida castle; b) the castle of Golshany; c) the Mir castle; d) Palace-Park ensemble in Priluki.


7. What is the Mir castle’s ghost’s name?


a) White Lady; b) Black Lady; c) Black Monk; c) Spirit.


8. What famous Belarusian playwright wrote a poem “Black Lady of Nesvizh” («Чорная панна Нясвiжа»)?


a) Yanka Bryl; b) Alexey Dudarev; c) Vladimir Korotkevich; d) Yanka Mavr.



Answers

1.b; 2a; 3d; 4b; 5d; 6c; 7) b; 8) b;


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 7 класс

Автор: Карпейко Валентина Евгеньевна

Дата: 22.02.2016

Номер свидетельства: 296849


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства