1 | Мотивирование к учебной деятельности | личностные – обучающиеся выражают свое отношение, эмоции, отвечая на вопросы учителя; предметные – обучающиеся тренируются в произношении отдельных звуков, читая слова; коммуникативные - построение высказываний в соответствии с коммуникативными задачами (с опорами и без использования опор); высказывать свою точку зрения. | -Good morning, pupils. - I’m glad to see you, too. Sit down, please. Who is on duty today? Who is absent today? Thanks, sit down, please. Речевая разминка What day is it today? What is the weather like today? Фонетическая зарядка Well, now let’s practise the sounds [t], [d], [id](Слайд 1) -Look at the screen. I read and you repeat after me all together. [t]- finished, liked, looked; [d]- stayed, moved, cleaned; [id]- wanted, started, visited. Very good. | -Good morning, good morning. Good morning to you Good morning, dear teacher We are glad to see you. -I am on duty today. …. are absent today. -Today it’s Friday. -Today it’s cold and snowy. Read and repeat after the teacher. [t]- finished, liked, looked; [d]- stayed, moved, cleaned; [id]- wanted, started, visited. |
2 | Целеполагание | Регулятивные -определение цели урока с опорой на наглядность: слайд | -Look at the screen again.(Слайд 2) Answer the question: What did you and your friends do yesterday? -What will we learn today? -Can you name the theme of our lesson? | В результате общения учителя с обучающимися на доске появляется название темы урока. (Слайд 3) |
2 | Актуализация знаний | Познавательные- Работа со словом как возможность для формирования логических действий анализа, сравнения; Ориентация в морфологической и синтаксической структуре языка; Развитие знаково-символических действий | -When do we use the Past Simple? -Look at these words and answer my question: -What similarities do all these words have? (Слайд 4) -What does it mean? Well, let’s learn the pronunciation of the ending –ed. -Very good. You are right. | Когда мы говорим о действиях, которые произошли в прошлом, - Все эти слова имеют одинаковое окончание –ed. - Эти глаголы являются правильными и употреблены в Past Simple - Окончание –ed читается как [d],если слово оканчивается на звонкую согласную и гласную. Окончание –ed читается как [t],если слово оканчивается на глухую согласную. Окончание –ed читается как [id], если слово оканчивается на буквы t,d. |
3 | Постановка проблемной ситуации | Познавательные- Умение анализировать объект, осуществлять сравнение, выделять общее и различное, классифицировать; Строить логическое рассуждение на основе причинно-следственных связях; | -Open your SB p. 50, ex. 1. Read the text and find out the regular verbs. - Now, look at the verbs and divide them into 3 columns. (Слайд 5) -Look at the verbs in ex. 7. Read them with the correct ending. -Very good. -These verbs are regular, but when you’ve read the text, you saw the verbs in the past which haven’t the ending –ed. -How can we call these verbs? -The past form of these verbs is formed the by changing their form. - You can find them on page 130-131 in your SB (in the second column). You must learn them. (Слайд 6) - Well, look back at the text, ex.1, and find out the irregular verbs, translate them into Russian. -Now, let’s try to make up the sentences, using the verbs in Past Simple. Look at the screen. Say these sentences in the past. (Слайд 7) -Very good. You are right. | Yes, we are ready. We read the text. Read the verbs one by one. Divide the verbs into 3 columns according to pronunciation of the ending –ed. Read the verbs one by one explaining the pronunciation of -ed Неправильные глаголы. Read the verbs one by one. Read the sentences one by one using the Past Simple. Make up sentences using Past Simple. |
4 | Первичное закрепление | Регулятивные - Извлекать информацию из текста; Способность к самооценке на основе критерия успешной деятельности; Умение увидеть ошибку и исправить ее. | Now, the next task. I’ll give you cards with task. Your task is to put the verbs into two columns: regular and irregular verbs. (played, liked, went, had, cleaned, finished, saw, took, walked, put). You have 3 minutes. -Now, look at the screen and check yourselves. -Well done. | -We are ready. Regular verbs | Irregular verbs | played | went | liked | had | cleaned | saw | finished | took | walked | put | Check themselves. |
5 | Итог урока. Рефлексия. | Регулятивные - Сказать, чему научились на уроке, что получилось, а что требует дополнительного изучения; Осуществлять контроль по результату. | -That’s all for today. -Tell me: -What was the theme of our lesson? -What was the aim of our lesson? -What have we learnt? -Well done, pupils. Today, everybody were active. -I’ll give you papers with the faces on them. You should express your mood by drawing. -If you’ve understood everything. Draw . -If you’ve understood, but have some difficulties. Draw . If you haven’t understood the theme. Draw . -OK. So your marks are ... - Now, open your diaries and write down your homework. You homework will be ex.1,2 p.29 WB -Did you understand? Our lesson is over. Good bye. | -Простое прошедшее время. - Научиться использовать простое прошедшее время. - Мы узнали, что глаголы в прошедшем времени могут быть правильные и неправильные. Правильные глаголы в прошедшем времени образуются при помощи окончания –ed, а неправильные – полностью изменяют свою форму. Их мы можем найти на странице 130-131 учебника во второй колонке. Мы должны выучить неправильные глаголы наизусть. -Рисуют смайлики. -Yes, we understood. Good bye. |