2. Постановка цели. Мотивация к деятельности. Актуализация знаний. 2 мин | The English saying is – My home is my castle. Let’s translate it.CЛ2 How do think,what are we going to talk about today? Good, open please your SBs on page 76 and read the title? What does the word “rule” mean? So today we’re going to talk about houses (or dwellings as a synonym), and we will learn how to use modal verbs when we speak about house rules. | - Мой дом – моя крепость. - About different houses. - That’s the rule! - Some instructions. Something we can or can’t do. |
3. Речевая зарядка, 5 мин | Введение лексических навыков по теме «Виды жилища» Open please your copybooks and write down the date and classwork. Today is the ____(date) Let’s discover what types of dwellings are there in Britain and Russia, page 76 ex.1 СЛ3 We’ll make the spidergram. Repeat after me and write down the words you see. Where do most of you live? Where do Russian students live? What dwelling do we use when we go camping? What is the place where the kings and queens lived? Now, let’s repeat all together. Name these pictures СЛ4,5,6,7,8,9,10 | Рисуют в тетрадях spidergram по теме, повторяют за учителем слова, переводят. dwellings: palace, hotel, tent, cottage, university halls of residence, house, block of flats -In a block of flats. - In a university halls of residence - We use a tent - The palace -Называют типы жилища в соответствии с увиденным на картинке |
4. Основной этап, организация познавательной деятельности. 20 мин | Развитие умений поискового и изучающего чтения, чтение буклета Now, I’d like you to look at the text on page 77. What is the type of the text? Is it a letter or a leaflet? Who is the leaflet for? What can we see in this leaflet? Let’s read the subheadings and translate them.СЛ 11 bedrooms, common room, dining hall, outdoor areas, visitors Now I’d like you to do the ex. 3. You should read and listen to the leaflet and mark the sentences True or False. Then you should correct false sentences. Let’s check your answers СЛ12 Find the translation for following Russian words: шуметь, содержать питомцев, общая комната, разрешение, ходить босиком, выносить еду за пределы помещения, прилегающие территории, регистрировать, гости остающиеся на ночь, учебная неделя;CЛ13 Введение грамматики по теме «модальные глаголы» Look at grammar box in ex. 4 p 77 of your SBs. What modal verbs can you see? СЛ14 Let’sreadtheruleandlearnthedifferencebetweenthem Для того, чтобы сказать, что человек должен что-то делать мы используем глагол must, если хотим сказать, что что-то делать запрещено используем глагол mustn’t’t, если хотим выразить запрет в более легкой форме, т.е сказать, что что-то не разрешается мы используем глагол can’t.СЛ15 Now let’s do the ex. 5. Fill in the gaps with must, mustn’t, can’t. Развитиенавыковустнойречи Now, imagine I’m a new student at summer school. CЛ16 I’d like to know all about the rules of this school. You will use the leaflet to answer my questions. Can I listen to loud music in my room? Can my friend stay here for a week? Can I move the table to the window? Can I decorate my bedroom with posters? Can I take my cat in the bedroom? Can I have a party tomorrow night? Can I eat in the common room? Can I park my bike in the garden? Can I use the common room at 11 p.m on Saturday? | - It’s a leaflet. - For international summer school students. - Some rules at summer school. читают и переводят заголовки Читают и слушают текст брошюры. Выполняют задание. Проверяют себя по слайду. 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | f | f | t | t | f | t | f | f | Находят в тексте брошюры перевод выражений. Работа в тетрадях с опорой на слайд - must, mustn’t,can’t - читают правило вслух - записывают правило в тетрадь - заполняют пропуски в тексте соответствующими модальными глаголами - отвечают на вопросы, пользуясь текстом брошюры - You mustn’t make noise in your room. - Guests can’t stay for a period longer than 4 nights. - You mustn’t move the furniture. - You mustn’t put posters on the wall. - You can’t keep pets in your room. - You can’t have parties in your room at any time. - You mustn’t remove food from the dining room. - You mustn’t park your bike in the garden. - You can’t use the common room after 21:00 on weekdays. |
Подведение итогов урока, рефлексия, 2 мин | The lesson is nearly over. So what have we done today? СЛ17 Now, take a sheet of paper, please, and write down one adjective describing this lesson. interesting, exciting, boring, funny, difficult, tiring, unusual | - learnt new words about houses - learnt modal verbs can’t, must, mustn’t - made some rules for our rooms |