kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА ПО ТЕМЕ «SCHOOL IS FUN IF YOU ARE OPTIMISTIC» К УМК М.З. БИБОЛЕТОВОЙ «ENJOY ENGLISH» 7 КЛАСС

Нажмите, чтобы узнать подробности

В методическую разработку урока входит активизация навыков чтения по теме. Введен новый лексико-грамматический материал. На базе повторения лексических единиц отрабатывается грамматическая тема "Модальные глаголы". Совершенствуются навыки диалогичекой речи. Методическая разработка состоит из организационного момента с отработкой речевых клише. Большое внимание уделяется фонетической разминке. На речевой разминке учащиеся играют в игру "Испорченный телефон". Основная грамматическая тема отрабатывается  в малых группах.Каждой группе выдается свое задание. Физкультминутка как одна из основных здоровьесберегающих технологий подробно описывается в разработке. При подведении итогов учитываются все аспекты работы учащихся на уроке

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА ПО ТЕМЕ «SCHOOL IS FUN IF YOU ARE OPTIMISTIC» К УМК М.З. БИБОЛЕТОВОЙ «ENJOY ENGLISH» 7 КЛАСС »

ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ Г.МОСКВЫ

ГИМНАЗИЯ № 1592















МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА ПО ТЕМЕ



«SCHOOL IS FUN IF YOU ARE OPTIMISTIC»

К УМК М.З. БИБОЛЕТОВОЙ

«ENJOY ENGLISH» 7 КЛАСС













Учитель английского языка

ГБОУ г.Москвы Гимназия №1592

Филатова Нина Григорьевна





МОСКВА 2014







Тема : ««SCHOOL IS FUN IF YOU ARE OPTIMISTIC. Изучаем модальные глаголы»»

Цели задачи:урока:

. Активизация навыков чтения по теме.I.

Развитие грамматических навыков по теме

Совершенствование навыков диалогической речи.

Оборудование: мультимедийная система, презентация транскрипционных значков, карточки с грамматическим заданием по теме «Модальные глаголы».

Ход урока.

Организационный момент.

— Good morning, boys and girls! (Good morning, teacher.)

— I am glad to see you. (We are glad to see you too.)

— How are you? (We are fine, thanks. And how are you?)

— I'm fine, thank you. Vova, how is your mother? (She is fine, thanks).

— Masha, is your father OK? (Yes, he is. He is OK).

— Who is absent today? (Al/pupils are present).

— And who is on duty today? (Vova and Masha are on duty today).

— OK. Let's start our work.

Фонетическая разминка.

— But at first let's practice the English sounds. I shall show you the symbols of the English sounds and the task for you is to pronounce this sound and name three words with it on the topic "School". Remember the English words and get ready to start.

[i:] — teacher, teach, read;

[I ] — strict, uniform, think;

[p] — pupil, problem, copybook;

[e] — pen, pencil, ready;

[w] — workbook, week, well;

[z] — have, has, exam;

[s] — subject, test, school. Etc.



Речевая разминка.

Now we shall play. I want one pupil to go to the blackboard. He will tell us about his school and his school life but the telephone doesn't work well.

Игра «Испорченный телефон»

Один ребенок рассказывает о своей школе, а остальные дети переспрашивают его. Учитель объясняет детям, что телефон плохо работает, поэтому некоторые предложения могут быть расслышаны учениками не так, как их произносит ведущий.

Му school is big!

is your school small?

No. it is not. My school is not small. My favorite subject is Literature.

Is your favorite subject Russian?

No, it is not. Russian is not my favorite subject. We have six lessons every day.

Do you have five lessons every day?

No, we don't. We don't have five lessons every day. My school is new.

is your school old?

No, it is not. Etc.

Развитие грамматических навыков по теме « Модальные глаголы».

Now it's time to ask and answer the questions. Do you remember tag-questions? Read the sentences on the cards, make up tag-questions and let your classmates answer them.

Учащиеся получают карточки с предложениями. Задание для учащихся: прочитать предложение и составить разделительный вопрос, на который будут отвечать одноклассники.

Card 1

— Pupils must be at school at half past eight,...?

— Children mustn't smoke and take drugs,...?

— You should help your classmates,...?

Pupils should not think that Russian is more important than Maths,...?

Card 2

You must do your homework every day..,.?

Pupils should be polite,...?

English words cannot be easily learnt,...?

Teachers should be strict,...?

Keys:

Card

Pupils must be at school at half past eight, mustn't they? (Yes, they must. They must be at school at half past eight.)

Children mustn't smoke and take drugs, must they? (Yes, they must. Children mustn't smoke and take drugs.)

You should help your classmates, should not you? (Yes, should. I should help my classmates.)

Pupils should not think that Russian is more important than llaths, should they? (Yes, they should. Pupils should not think that Russian is more important than Maths.)

Card 2

You must do your homework every day, mustn't you? (Yes, must. I must do my homework every day.)

Pupils should be polite, shouldn't they? (Yes, they should. Pupils should be polite.)

English words cannot be easily learnt, can they? (Yes, they can. English words cannot be easily learnt.)

Teachers should be strict, shouldn't they? (Yes, they should. They should be strict but not overstrict.)

Физкультминутка.

— Let's have a rest and do some exercises. Will you stand up, please?

Come, my friend, and dance with me,

It is easy, you can see.

One step back, one step out.

Then you turn yourself about.

It is fun to dance with you, And it isn't hard to do.

One step back, one step out, Then you turn yourself about.

Тренировка навыков чтения на материале диалогов.

— We have learnt some modal verbs and now we can give advice to our relatives and friends. It's time to read some dialogues from your textbooks. We shall learn to use the modal verbs in the dialogues. Can you find and read the sentences with the modal verbs from the first (second) dialogue? Read the dialogues in pairs, please. Who can read the dialogue artistically (in a natural manner)?

Учитель привлекает внимание учащихся к диалогам изупр.41, стр. 70 и предлагает прочитать их про себя, перевести и найти предложения с модальными глаголами.

Затем ученики читают данные диалоги в парах. В конце этого этапа урока учитель предлагает 3—5 ученикам прочитать диалоги.



Совершенствование навыков диалогической речи.

Ученики делятся на пары для составления диалога. Учитель обращает вниманиё учащихся на необходимость использования вопросов из упр. 42, стр. 70 из учебника. Учащиеся составляют диалоги в течение 4—5 минут, а затем пары учеников по очереди выходят к доске и представляют свои диалоги!

Карточки с ситуационными заданиями для составления диалогов:

You need some pocket money and want to find a job. Your friend says there is a job for you. You want to know what kind of job it is and what you should do. Your friend says that it's a paper round and you will have to deliver newspaper.

You are looking for a job and are invited to have a job interview. You have never had a job interview before. You ask your friend what to wear, how to get there. He says it doesn't matter, you should be on time and look neat.

You have to write an essay on History but you are short of time. Your friend is interested in History, he can advise what you should do.

You've got an invitation letter from your pen friend. You are afraid your English is not very good. Ask your friend who has visited England lately what you should do to improve your English before your trip.

Активизация навыков чтения и вопросно-ответной работы по тексту

— A lot of people are asked about their best and worst teachers. Let's read the story about Allan's teacher. You will read it in exercise 3, page 5 1—52 in your Workbooks and then choose the best continuation for the sentences. Are you ready to start? The next task for you is to answer the questions from exercise 4, page 52 using the information from the text.

Учащимся предлагается прочитать текст из упр. 3, стр. 51—52 из рабочей тетради. Задание для учеников: выполнить тест после прочтения текста. Для проверки данного задания ученики по очереди зачитывают свои варианты предложений. Затем учитель предлагает выполнить упр. 4, 5, стр. 52 из рабочей тетради.

Подведение итогов урока

Домашнее задание: учебник, упр. 43, стр. 70, упр. 22, стр. 94






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 7 класс.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Филатова Нина Григорьевна

Дата: 19.12.2014

Номер свидетельства: 145739


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства