kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Методическая разработка урока MEDIA MANIA

Нажмите, чтобы узнать подробности

Предлагаю Вам свою поэтапную разработку урока по теме «Media mania». Данный урок основан на материале учебника New Cutting Edge / Upper Intermediate (Sarah Cunningham, Peter Moor)  и был проведен мною в 10 классе. Учитывая то, что материал может показаться сложным для некоторых учащихся, можно использовать его после изучения темы, посвященной телевидению, например, учебника New Millennium English  для 10  класса.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«методическая разработка урока MEDIA MANIA »

Уважаемые коллеги!

Предлагаю Вам свою поэтапную разработку урока по теме «Media mania». Данный урок основан на материале учебника New Cutting Edge / Upper Intermediate (Sarah Cunningham, Peter Moor) и был проведен мною в 10 классе. Учитывая то, что материал может показаться сложным для некоторых учащихся, можно использовать его после изучения темы, посвященной телевидению, например, учебника New Millennium English для 10 класса. Для проведения урока потребуются красочные вырезки, либо слайды, иллюстрирующие различные телепрограммы, фильмы, а также сами телепрограммы на русском языке (желательно с кратким описанием содержания некоторых телепередач, т.к. многие дети не смотрят телевизор). Кроме того, наиболее сложные слова можно оформить на карточках, раздать детям и предложить им правильно расставить ударение. В дополнение к этому можно предложить карточки с транскрипцией этих слов и дать возможность сопоставить с карточками-словами. В качестве домашнего задания можно предложить детям подготовить устное или письменное высказывание о любимой/ нелюбимой передаче/фильме.

Надеюсь, что мой урок или какие-то идеи помогут Вам разнообразить уроки английского языка.

























Elovikova Natalie

Tchaikovsky, Perm Region

School № 1

Lesson focus: Speaking and vocabulary in the context of “Media mania”


Lesson stage/

Time interaction

Aim

Procedure

Warm up 2 mins



To warm students up, to establish rapport


I’ll show them several photos (scenes of different TV programs, magazines, newspapers, etc) to make them guess the theme of our lesson.

Lead in pairs, groups

3-4 mins



To set the context of the lesson, see what I can elicit and what I’ll need to give


I’ll ask them to think about different types of media. They’ll do the task 1. Which group(s) :

  1. radio programs

  2. magazines/newspapers

  3. TV programs

do the words: 1.chat shows 2. live sports coverage 3.tabloids 4.current affairs programs 5.comics 6.sitcoms 7. phone-ins 8.documentaries 9.soaps10.traffic reports belong to?

They discuss it in pairs.

Feedback 5-7mins


To check what we have together


Elicit answers and write them into 3 columns on the blackboard. Ask ss if there is something special, what is it?

They see that some programs can be in 2 columns( chat shows, traffic reports, etc)

Check the meaning of current affairs, live sports coverage, sitcom if it is necessary.

Eliciting 3-4 mins


To develop speaking


Ask ss to think of four more examples for each group. Ss work in pairs and then elicit answers, add them on the blackboard. Possible answers: series, movie/film, the news, quiz show, cartoon, music show.

Eliciting 5-7mins



To discuss sts’ ideas, develop speaking


Give ss a copy of TV program from a newspaper which helps them to do the task. Ask them to tell their partner about programs/types of programs they like or dislike.

Elicit their answers. They tell about their partner’s preferences.

Error correction 3-4mins


To make ss notice their mistakes, develop accuracy


I write wrong answers and we find correct option for them. We drill words if necessary. I’ll make strange sound if they say something instead of correct answer.

Studying new vocabulary,

drilling 5-6 mins



To pre-teach the meaning of adjectives that might be unknown


I’ll ask ss to guess what part of speech we use to describe features of something. Adjectives I’ll clarify the meaning of words: controversial, biased, addictive, mindless rubbish, worth watching. Then we drill the list of words : informative, controversial, influential, sensational, biased, entertaining, addictive, harmless fun, mindless rubbish. After that we listen to the pronunciation of these words and mark the stressed syllable.

Speaking

Pairs/ groups 5-6 mins


To develop fluency, practise using new vocabulary.

Ss discuss in pairs programs they talked about before and describe them using new vocabulary.

Feedback, correction 2-3mins


To consolidate the knowledge gained at the lesson.

Elicit sst’ answers







Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 10 класс

Скачать
методическая разработка урока MEDIA MANIA

Автор: ЕЛОВИКОВА НАТАЛЬЯ АНЯСЕВНА

Дата: 12.08.2015

Номер свидетельства: 225021


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства