Cl: Hello, hello, hello to you! Hello, hello, we are glad to see you!
T: How are you?
Cl: Fine, thanks, and you?
T: I’m fine too, thank you.
So, dear children, could you guess what we are going to study at our lesson today? (Что мы будем изучать? Чему будем учиться на нашем уроке?) I want to help you to answer my question.
Listen and watch! (Учитель исполняет песенку, сопровождая её движениями)
Can you run?
Can you jump?
Can you stand up and sit down?
Turn around and touch the ground?
I can run.
I can jump.
I can stand up and sit down,
Turn around and touch the ground.
What did you see? (Что вы увидели?)
Cl: Действия. Движения.
T: Yes, actions. So, we are going to learn actions. But why do we need to learn them? (Зачем нам изучать их?)
Cl: Для того, чтобы сказать, что мы умеем это делать.
T: И было бы очень здорово, если каждый из вас сегодня почувствовал, что говорить на английском не так уж сложно и мог сказать «Да, я могу!»
2. Фонетическая зарядка.
T: So, tell me, please, who can do these actions? A man? People?
Yes, of course. And who else?
Cl: Animals.
T: Now, let’s remember the names of the animals. Look at the screen. Listen to me and repeat after me. T - Cl.
3. T: Do you like to play games? Cl: Yes.
T: Now let’s play our favourite game “Clap your hands”. Say the names of the animals in chain. If somebody repeats your animal, you should clap your hands and you will be the winner. (Нужно по-очереди произносить названия животных. Если ваше слово кто-нибудь повторит, вы должны хлопнуть в ладоши. В этом случае вы – победитель.) Учитель награждает победивших стикерами с надписью “Well done!”
4. T: Now imagine, that you are the actors at the English theatre. You should show the actions and name them in English.
So, listen to me, repeat after me and show the actions:
sleep sit down sing
wake up stand up fly
walk turn around swim
run touch the ground climb
jump read play football
hop write stop
dance play computer games
5. T: Who wants to star at our English theatre? (Кто хочет играть главную роль в нашем английском театре? Мы будем по - очереди называть движения, а вы будете их изображать.)
6. T: Dear children! Chuckles wants to play with us! Come out here in front of the class. If I say “Chuckles says”, do the actions. If I don’t say “Chuckles says” you shouldn’t do the actions. (Учитель награждает победителей)
7. T: So, we have learnt the names of the animals and the names of actions. What word will help us to make up the sentences? (Итак, мы выучили названия животных и действий, которые они могут выполнять. А какое необходимо слово, чтобы получились предложения?):
A bird can fly.
A fish can swim.
A horse can run.
P1: Can.
8. T: The next game is called “Who is the first?” Which pair will make up sentences using the words in the card the first? (Следующая игра называется «Кто первый?» Какая пара первой составит предложения, используя слова на карточках? (Учитель награждает победителей.))
9. T: Now let’s play the game “Little cabin in the wood” – «Теремок». Вы должны поздороваться, представиться и сказать, что вы умеете делать. (На доске нарисован теремок и отдельно прикреплены на магнитах картинки животных. Ученики по- очереди выходят, берут любую картинку и говорят: « Hello! I’m a mouse. I can run.» Прикрепляют картинку на теремок.
T: So, our cabin is ready. Are you happy? Cl: Yes!
10. T: Do you like the game “Bingo”? Cl: Yes! T: So, let’s play it.
Open your exercise-books and write down three sentences. Then listen to my sentences. When you hear your sentences, shout “Bingo”. (Учитель награждает победителей.)
11. T: Now let’s make a circle. Listen to me and repeat after me. ( На экране слова песенки стр.65 Spotlight 2)
12. T: Let’s sing and do.
13. T: Well done, children! Can you run? P1: Yes, I can.
T: Can you fly? P2: No, I can’t. T –Cl (На доске карточки-опоры «Yes, I can» « No, I can’t» T: Can you speak English? Cl: Yes, I can!
14. Подведение итогов урока.
T: Well done, my dear children! And now you should say what you have learnt at our lesson.(Чему вы научились на сегодняшнем уроке?) P1:…P2:…P3:….
15. Домашнее задание:
написать предложения о том, что вы умеете делать.
16. Рефлексия.
T: Ребята! На сегодняшнем уроке вы проявили большую активность. Участвовали и побеждали во многих играх и соревнованиях. Каждый из вас научился говорить, что вы умеете делать. И как для настоящих победителей, я приготовила для вас сюрприз – это венок из лавровых листьев разных цветов.What colour are they? (Дети называют цвета)
Кто получил удовольствие от урока , всё хорошо усвоил , пусть вытащит из венка зелёный листок. У кого остались какие-нибудь трудности, может взять жёлтый. Если вы покидаете урок без чувства самоудовлетворения, то ваш листок – красный.
Now our lesson is over. I wish you health and good luck. Goodbye.