kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Методическая разработка урока по теме "Weather,Clothes." для 5 класса

Нажмите, чтобы узнать подробности

Методическая разработка занятия для 5-6 классов по английскому языку по теме "Одежда и погода".

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка урока по теме "Weather,Clothes." для 5 класса»

Этап урока

Ход урока.

Содержание урока.

Время


1

Организационный этап

Приветствие учителя, проверка готовности учащихся к уроку, определение отсутствующих, организация внимания учащихся.

Let’s start/ I’d like you to stand up.

-Good morning, dear students! Please, turn towards our guests and greet them. Take your seats.

-I’m happy to see you and welcome to our English lesson! I will be your English teacher for today.

Учащиеся отвечают учителю на приветствие.

I want you to warm up.

-How are you getting on?

Do you like the weather today?

Look at the window, please.

What is the weather like today?

Is it hot?

Is it cold?

Windy?

What clothes should we put on if it is cold?

What do we usually wear it is cold?

Учитель предлагает противоречивую информацию.

-Imagine: People live in different countries. Peter lives in India. It is very hot there. How do you think what clothes is suitable? My friend Jo is in Alaska. It is very cold there. How do you think what clothes is suitable? What’s the weather like there? And what about their clothes?

He usually wears ….

He is wearing

- I am wearing...

Учащиеся отвечают на вопросы

Учитель показывает слайд с фотографиями людей в различных странах для определения учащимися темы урока.


Well, let's guess our topic today?

What are we going to talk about?

Who knows?

Yes, you are right!

Ok, open your exercise books and write down the date of the day ////////////…………………………………………………………the proverb:

There's no bad weather, there are only bad clothes.

So, today we are going to talk about clothes and how to dress up right according to the weather,job, living and other different situations.

Учащиеся осмысливают тему урока через демонстрационный ряд




5мин

2

Этап целеполагания с использованием проблемного метода.

Учитель организует целеполагание

I would like to ask you 1 question: -Do you like to do shopping?

Well, let’s visit our shopping center/

Look at the blackboard.

Let's have a look at our routing chart. You have the same one on your desks. .

Firstly-we’ll visit

1/ Routing chart- маршрутный лист

1. Casual wear department- Павильон повседневной одежды

2. National costumes department - Национальной одежды павильон

3. Children's clothes department - павильон детской одежды

4. Computer games department -игровой павильон

5.Creative author's work department - павильон авторской одежды- 


Нам необходимо вспомнить слова по нашей теме о погоде и одежде.

Учащиеся обсуждают предполагаемую цель.

Формулируют цель и задачи урока

Планируют деятельность на уроке

Подводит итог процесса целеполагания. So, we’ve done a good job of planning, it’s great! Now let’s start to realize our plan

Wait a bit!

let’s revise some rules of conduct at the shopping center.

        1. Be attentive.

        2. Be smart

        3. Do not talk

        4. If you have a question –raise your hand


For visiting of the shopping center

We'll revise the our lexical and grammatical material. Present simple, tense and present continuous tense? SO THAT WE CAN BUY SUITABLE CLOTHES.



6

II

Этап проверки домашнего задания

For visiting of the shopping center

We'll revise the our lexical and grammatical material. Present simple, tense and present continuous tense.

-And now let's go over your homework.

But firstly, let's revise the topic material on the theme,, Clothes and weather".

Look at the screen.

1.Find out the pairs:

Let's check up and pronounce them.....

2. Let's work in groups. Teams.

Make up the words of the letters.

Make up 5 words:

Socks

High heels

Trousers...

5 мин

III-1

Этап повторения и закрепления знаний

According of our routing chart

we are going to visit Casual wear department.

Have a look at the screen. You can see 3 pictures.

The 1st picture shows us winter.

What season does the 2 picture show us?

- summer.

What is the weather like in the last picture?

- It's raining.

Ok

Now you should make up a wardrobe of the clothes which are suitable for presented weather.

Start with ......

In winter you usually wear .....

If it is raining you are wearing....

Запишите и прочтите получившиеся предложения

Разговорные клеше:

He is wearing.... now.

He usually wears....

He usually puts on...

-What about you? What are you wearing now?

Грамматика:

What is the difference between the two points?

Present simple tense, present continuous tense?

Учащиеся анализируют демонстрационный ряд.

9 мин

III-2

Этап закрепления знаний

Этап применения знаний и способов действий

Учитель организует учащихся для создания и защиты проекта)

Учитель демонстрирует слайд с предметами одежды и их названиями, повторяя ранее изученные лексические единицы и вводит новые.)

You see the pictures of clothes and the words

So, we repeated the words and grammar constrictions.

7. Welcome to the DEPARTMENT of the national costumes.

Look at the screen and write down the new words:

belt- пояс

Vest- жилет

Sarafan- сарафан

Kerchief-косынка,платок. Babushka- косынка

MUTCH-ЧЕПЧИК

Repeat after me:

You are divided into three groups. Your task will be to dress up the model using various items of the national costumes. The first team should make up English national costume, the second team- Kalmyk national costume, the third- Russian national costume.

Is it clear?

Present us your works, describe it! Look aT THE SCREEN AND COMPARE

Very interesting that women had long dresses. Look at the screen and answer my question. What's it? The ancient picture on the stone wall. What do you think what is the oldest piece of clothing? It is drawn there. What is it? It's a skirt. Well done!!!!

7 мин

3 Пауза танцы

Are you tired? So? let’s have a rest! Look at THE SCREEN and repeat the actions. Динамическая пауза

I think we need some activities. Let’s stand up and repeat after me:

(Вовлекает учащихся в физическую активность)

I’m wearing a cap on my head,

I’m wearing a boot on my foot,

I’m wearing gloves two – one, two

I’m wearing my coat, and go for a walk.

We had a little rest and now let’s go on our work. Sit down.

Повторяют движения за учителем.


2 м

4

Let's go to do shopping. Visit children's clothes derpartment ,where you can take any piece of clothing you like. Work in pairs. Go to the blackboard and take any card.

On the table you can see small mixed sheets of paper, let's try to complete,finish the dialogue using these phrases and the chosen piece of clothing.

Шпаргалка упр.3стр.88- see Instruction booklet - Памятка


Present your dialogues!




5мин

5

Этап применения знаний и способов действий

Open your books at page 89№8 . Listen to the audio file, please.

Insert the missing wordsinto the gaps.

The 1 question? Who knows the answer?

The second:.....

The third:....

Осуществляют промежуточную рефлексию своей деятельности, в соответствии с, разработанным в начале урока, планом.


6


Now, do you like computer game?. Only 1 exercise! Look at the screen of your laptop, read the task do it. Good luck. I give you 2-3 minutes.

Are you ready?

Работают в группах.

Организуют сотрудничество в диалоге.

Осуществляют поиск информации, структурируют ее по форме.

Оформляют проект по форме.

Осмысливают монологическое высказывание.

Представляют проект.


2 мин

7

Выводы

So, we repeated the words and grammar constrictions.



2

8

Этап сообщения информации о домашнем задании и рефлексии

Учитель организует подведение итога работы на уроке)

Thank you for your job. Give me your impression about the lesson.

Рефлексия учащихся

Have you been successful? Put the sticker to the place of my scarf which express your feelings and work at our lesson – have you been comfortable? interested? creative? dreamy? happy? project-successful?

По предложению учителя подводят итог урока.

Отвечают на вопросы.

Определяют уровень удовлетворенности своей работой на уроке с помощью бумажных носков. разного цвета: желтого, зеленого. Учащимся необходимо выбрать цвет одежды в зависимости от своего эмоционального состояния от прошедшего урока. Желтый цвет: все получилось, удалось, было интересно. Зеленый: не интересно.

2 мин

д\з

Well, you’ve been very active and productive today; I hope you’ll be the same doing your homework. The last point is a  department of creative author's work – дома вы придумаете свою модель одежы , нарисуете или из цветной бумаги вырежите, затем напишите, когда и где ее можно носить. Записывают домашнее задание.

Thank you for the lesson.


1

10

Выставление оценок.

Дети сами себя оценивают

1




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс

Скачать
Методическая разработка урока по теме "Weather,Clothes." для 5 класса

Автор: Марченко Марина Викторовна

Дата: 29.10.2022

Номер свидетельства: 616211


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства