Основная часть. Преподаватель: Russia is one of the largest country in the world. You can see the map on Russia on your desk. Let’s read the text about the geographical position of the country, its resources, climate etc. Студенты читают предложенный им текст (Приложение 2) Now I hand out a short test. Look at the map and the text to complete the statements in the tests. Do it as quickly as you can. Студенты выполняют тесты (Приложение 3) Преподаватель: Are you ready? Exchange your works, please, and check them on your own. You may use the key. Now hand in your tests. Good job. Преподаватель: Russia is not only the largest country in the world it is also one of the most powerful states. Open your book, please, at page 145-146. Let’s read the text about the political system of Russia. Студенты читают сначала слова перед текстом, затем текст. Преподаватель: Now look at the screen, please. Here is hidden the structure of the Russian Government. Let’s restore the scheme. Please, click on one of the boxes, read the sentence and complete it. Check your answer and click on the appropriate word to fill in the scheme. Учащиеся поочередно нажимают на один из секторов схемы, читают начало появляющихся на экране предложений, заканчивают их, проверяют свой ответ и вносят в соответствующий сектор таблицы слова, вставленные в предложения. В результате получается схема российского правительства. (Приложение 4) S1: The Head of our country is the President. S2: The Prime Minister is the Head of the Council of Ministers. S3: The official name of the Russian Parliament is the Federal Assembly. S4: The upper House of the Federal Assembly is the Federal Council. S5: The lower House of the Federal Assembly is the State Duma. Преподаватель: So, what political system does the Russian Federation represent according to the Constitution? Студент: The Russian Federation is a presidential republic. Преподаватель: Who is the President of Russia at the moment? Студент: The Russian President is Vladimir Vladimirovich Putin. Преподаватель: Right you are. In conclusion I suggest you to go for an exciting journey just now. Let’s watch a video clip about one of the Russian cities. Try to guess what city it is about. Студенты смотрят небольшой видео ролик о городе-герое Волгограде. Им предлагается угадать, о каком городе идет речь. Просмотр приостанавливается прежде чем на экране появится название города. (Приложение 5 (видео), Приложение 6 (текст аудио) Преподаватель: Well, what city is the film about? Студент: I suppose it is about the city of Volgograd. Преподаватель: Let’s go on viewing to see if you are right. Well, you have guessed. You are very attentive today. |